تسنیم نوشت:

استاد اقتصاد دانشگاه نیویورک با اشاره به لغو تحریم ها در پی توافق هسته ای ایران گفت: تحریم ها به صورت فوری برداشته نخواهند شد اما وقتی این اتفاق بیافتد، اقتصاد جهانی منتفع خواهد شد.

صدای آمریکا اعلام کرد: تجار آمریکایی شروع به بررسی این موضوع کرده اند که چگونه می توانند کالاها و خدمات خود را در ایران بفروشند. برای سال های متمادی، محدودیت ها در زمینه تجارت، بسیاری از شرکت های آمریکایی را از تجارت با ایران باز می داشت. دولت آمریکا یکی از حامیان اصلی تحریم ها علیه ایران بوده است.

اما این محدودیت ها به زودی دستخوش تغییر خواهد شد. ایران اخیرا توافقی با قدرت های جهانی به امضا رسانده که بر اساس آن تحریم ها علیه ایران برداشته خواهد شد.

سوزان دیماگیو، مدیر ابتکار ایران در گروه نیو آمریکا می گوید، این کشور 80 میلیون نفر مصرف کننده مهارت دیده دارد که می خواهند از شرکت های آمریکایی کالا و خدمات بخرند.

اما به گفته وی، مدتی طول خواهد کشید تا شرکت های بزرگ آمریکایی «به اندازه کافی احساس راحتی کنند تا شروع به سرمایه گذاری در ایران نمایند.»

وی افزود: «آنها باید ببینند که ایران دارد این توافق را اجرا می کند و به آن پایبند است. آنها همچنین باید ببینند که در آنجا ثبات وجود دارد، اما شک نکنید که ایران یک بازیگر مهم در بخش نفت خواهد بود. من فکر می کنم این مسئله دیگر کشورها نظیر عربستان را نگران کرده است.

پل واچتل، استاد اقتصاد دانشگاه نیویورک نیز می گوید: «تحریم ها به صورت فوری برداشته نخواهند شد. اما وقتی این اتفاق بیافتد، اقتصاد جهانی منتفع خواهد شد. این برای کل تجارت جهانی مفید خواهد بود. این اتفاق همچنین برای بسیاری از صنایع آمریکا، کالاهای مصرفی، کالاهای تولیدی، صنعت هواپیمایی، تجهیزات نفتی و بسیاری دیگر از صنایع آمریکا خوب خواهد بود.

 

 

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 439066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۲
    1 0
    "این کشور 80 میلیون نفر مصرف کننده «مهارت دیده» دارد" خخخخخخخخخخخخخخخ
  • وطن IR ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
    0 0
    دولت آمريكا با توجه به خوي ددمنشانه و ظلم هاي كه به كشورمان تجريم و ... در 35 گذشته انجام داده مي توان گفت بازهم صداقت تجار و بازرگانان و صنت برتر آمريكا غير قابل انكار مي باشد كه اين خصيصه در ديگر كشورهاي معامله كننده ايران همچون روسيه ،‌فرانسه و ... كمتر ديده مي شود دولت ما بايد عمل دولت مستكبر آمريكا را با صنعت و تجار آن جدا كند و اين در سايه قراردادهاي محكم بين المللي و سرمايه گذاري كه از طرف آنان انجام شود محقق خواهد شد