ایسنا نوشت:

عضو هیات نظارت صندوق توسعه ملی گفت: آزاد شدن دلارهای بلوکه شده ایران، می تواند در توسعه امور زیر بنایی و ایجاد اشتغال نقش بسزائی داشته باشد.

غفار اسماعیلی اظهارکرد: اجماع داخلی و حمایت های رهبر معظم انقلاب اسلامی، پشتیبانی بی بدیل مردم، تلاش های دولت تدبیر و امید و برخوردهای آگاهانه تیم مذاکره کننده نقطه عطفی را در تاریخ دیپلماسی جامعه بین المللی ورق زد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران به تنهایی توانست قدرت‌های پر مدعی جهانی را متقاعد به قبول منطق خود کند و گام بزرگی بردارد که ستودنی است. هر چند این گام قدم آغازین است و ابتدای راه مسلما فراز و نشیب‌های زیادی دارد.

اسماعیلی اضافه کرد: برنامه ریزی صحیح و جامع، لازمه کسب پیروزی‌های بزرگ سیاسی و اقتصادی است که رهاوردهای بزرگی برای جامعه بین الملل، منطقه و ایران خواهد داشت که امنیت جهانی عمده ترین آن است و اجماع داخلی و جهانی فرصتی را فراهم خواهد ساخت که جمهوری اسلامی ایران به عنوان اولین کشور برخوردار از انرژی فسیلی در بهترین موقعیت جغرافیایی جهان و خاورمیانه جایگاه تولید خود را در تولید برتر تکنولوژی روز بخصوص تجارت جهانی پیدا کند.

وی ادامه داد: فراهم کردن ساز و کارهای لازم نرم افزاری و سخت افزاری در راستای رویکرد صادرات محور و انتقال تکنولوژی برتر و جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی بستر را برای اشتغال و ایجاد رقابت در کیفیت با تولیدات دنیا فراهم می کند.

اسماعیلی اشاره کرد: تغییر اولویت اصلاح ناوگان صنایع هوایی، دریایی، ریلی و جاده ای و اصلاح الگوی کشت در بخش کشاورزی، ارتقای کیفیت تولید و استفاده از مزیت های نسبی بخش های مختلف کشور می تواند از رهاوردهای تعامل با جهان باشد.

وی گفت: امروزه از 1300میلیارد دلار جذب سرمایه در جهان، سهم ایران حدود دو میلیارد دلار می باشد و این در حالی است که فقط در بخش انرژی فسیلی بخصوص در مخازن شرکت نفتی و گازی زمینه سرمایه گذاری تا یک هزار میلیارد دلار فراهم است و کشورهای سرمایه گذار برای ورود به این بخش سر و دست می شکنند و در صورت فراهم شدن زمینه سرمایه گذاری در این راستا، در آمدهای نفتی و میعانات گازی و فرآورده های آن چندین برابر ثروت روز دنیا و موجب بالا رفتن در آمد سرانه کشور و رفاه عمومی می شود و بخش عظیمی از مشکلات از جمله بیکاری حل می شود.

 

3939

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 439055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • قربون شما IR ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۲
    0 0
    دمتون گرم، اول این دلارا رو نشون بدین بعد هر کار خواستید باهاشون بکنید... فعلا که معلوم نیست اصلا هست نیست چقدر هست...
  • احسان A1 ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۲
    0 0
    کو گوش شنوا
  • بی نام A1 ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۲
    1 0
    آقازاده ها و رانت خوار ها برای این دلارها نقشه ها دارند ...