ایرنا نوشت:

'جک لیو' وزیر خزانه داری آمریکا گفت: اعمال مجدد تحریم ها بر ایران برای اعمال فشار بیشتر اشتباه و به قیمت از دست رفتن ائتلاف با شرکای ماست.

به گزارش ایرنا لیو در اظهاراتی روز پنجشنبه در جلسه توجیهی کمیسیون روابط خارجی مجلس سنا گفت: اگر بخواهیم از توافق فاصله بگیریم تا به ایران فشار بیاوریم اشتباه است، گزینه تشدید تحریم ها دیگر معتبر نیست.

وی افزود: تحریم ها برای واداشتن ایران به مذاکره بوده است اما اکنون با این اعمال مجدد تحریم ها علیه این کشور شرکای خود را از دست می دهیم. در ضمن نباید فراموش کرد توافق هسته ای با ایران در صورتی اجرا می شود که آژانس اقدامات ایران را تایید کند.

'جان کری' وزیر امور خارجه آمریکا، 'ارنست مونیز' وزیر انرژی و 'جک لیو' وزیر خزانه داری آمریکا در این نشست که علنی برگزار شد شرکت کردند تا اعضای کمیسیون روابط خارجی مجلس سنا را از روند و محتویات مذاکرات هسته ای مطلع سازند.

این وزرای دولت 'باراک اوباما' دیروز نیز در نشست غیرعلنی با همه اعضای مجلس نمایندگان و مجلس سنا روند مذاکرات را تشریح کردند.

دولت آمریکا روز دوشنبه گذشته (29 تیر) نتایج مذاکرات هسته ای با ایران را که روز سه شنبه قبل (23 تیر) به دست آمده بود به کنگره ارائه داد، اعضای کنگره 60 روز کاری تا 17 سپتامبر (26 شهریور) برای بازنگری و رای دادن به توافق وقت دارند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 438976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =