رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به حمایت علما و مسئولان از شهرداری برای توسعه شهر قم گفت: شهر قم در بحث شهرسازی مشکلات و عقب ماندگی‌های بسیاری دارد، شهرداری باید در جهت رفع این مشکلات و توسعه منطقه اقدام کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قم، دكتر علي لاريجاني صبح امروز پنجشنبه ( يكم مردادماه) با سقاييان نژاد شهردار شهر قم ديدار و گفت‌وگو كرد.

دكتر لاريجاني در اين ديدار گفت: شنيده‌ بوديم كه شما در شهر اصفهان كارهاي عالمانه‌اي انجام داده‌ايد و در شرايط كنوني انتظار است كه حضور شما در قم منشا خير و توسعه باشد.

رئيس مجلس با اشاره به كمبود منابع مالي در شهرداري قم گفت: در بحث شهرسازي قم دچار مشكلات و عقب ماندگي هايي هستيم به ويژه در بحث پروژه‌هايي همچون مترو، منوريل و ناوگان شهري كارها به سختي پيش مي‌رود البته همه مديران به كار شما اميدوار هستند تا يك شهر نمونه ساخته شود.

دكتر لاريجاني ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در سفر خود به شهر قم فرمودند كه اين شهر يك شهر بين المللي است و قطعا مراجع و علما علاقمند به كمك رساني به شهرداري براي توسعه قم هستند.

وي با اشاره به اهميت اتمام پروژه مترو شهر قم تصويب كرد: شهر قم در چند سال اخير بسيار گسترده و پر جمعيت شده و اين شرايط اجرا و اتمام پروژه مترو را ضروري كرده است از طرفي ديگر در برخي مناطق شهر مانند پرديسان با كمبود خدمات شهري روبرو هستيم كه در اين حوزه شهرداري بايد تدبير مناسبي بينديشد.

رئيس قوه مقننه ادامه داد: در بحث منطقه نيروگاه شهر قم نيز كاستي هايي مانند نبود فضاي سبز و كتابخانه وجود دارد كه شهرداري بايد جهت توسعه اين بخش‌ها اقدام كند.

در اين ديدار همچنين شهردار قم با اشاره به برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته براي توسعه اين شهر خطاب به دكتر لاريجاني گفت: قطعا براي توسعه شهر قم به حمايت شما نيازمند هستيم و من در اينجا قول مي‌دهم كه در اين شهر هر ماه يك پروژه افتتاح يا كلنگ زني شود.

وي ادامه داد: در بحث پروژه مترو قم نيز بيش از ۳ ميليارد تومان اوراق مشاركت فروخته و منابع آن واريز شده و قطعا در آينده‌اي نزديك ۳ يا ۴ ايستگاه مترو افتتاح مي‌شود. همچنين در بحث منوريل برخي كارها صورت گرفته و براي افتتاح ۶ كيلومتر از اين خطوط به اعتباري حدود ۲۰ ميليارد تومان نياز است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 438922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۱
    2 0
    لطفا افتتاح مترو اصفهان هم پیگیری کنید