پیام صادقیان روزهای آرامی را در نفت تهران سپری می‌کند اما هنوز هم همه خاطراتی که دوست دارد را دوباره مجسم می‌کند.

خبرورزشی نوشت: تک‌تک دقایق قشنگی که در پرسپولیس داشت و می‌توانست باز هم داشته باشد. خیال او این روزها راحت‌تر از قبل است ولی باز هم... تیمش جمعه 9 مردادماه با تراکتورسازی بازی دارد، آن هم در تبریز. پیام می‌خواهد بر سر مزار پدر برود، کمی سبک شود و به قول خودش برای لیگ پانزدهم استارت خوبی بزند. شما هم اگر کنجکاوید تا ادامه حرف‌های شماره 11 نفت تهران را بخوانید، با ما و پیام صادقیان باشید تا انتهای مصاحبه.
پيام صادقيان اين روزها چگونه روزگارش را سپري مي‌كند؟
شايد راحت‌تر و آسوده‌تر از قبل. احساس مي‌كنم آرامش بيشتري دارم. بي‌سر و صدا سر تمرين مي‌روم. كارم را دنبال مي‌كنم و به آپارتمانم برمي‌گردم. فكر مي‌كنم ديگر زير ذره‌بين نيستم!

حالا اين خوب است يا بد؟
آرامش داشتن هميشه خوب است. اين روزها بيشتر روي كارم در نفت تهران تمركز مي‌كنم و تصميم گرفتم سالي متفاوت را رقم بزنم. مي‌خواهم پيام صادقيان را دوباره به فوتبال ايران معرفي كنم.

ولي شنيديم كمي مصدوم شدي. درست است؟
چيز خاصي نبود. الان كه با شما صحبت مي‌كنم، سرحال و قبراق هستم و مشكلي ندارم. باور كنيد براي شروع ليگ پانزدهم لحظه‌شماري مي‌كنم.

هفته اول هم بايد روبه‌روي همشهريان خودت به ميدان بروي. بازي در تبريز سخت نيست؟
شكي وجود ندارد كه بازي در تبريز و مقابل تراكتورسازي سخت اما براي من بسيار هيجان‌انگيز است. فصل گذشته نتوانستم آنچنان كه بايد و شايد در ليگ بازي كنم و دوران سختي را پشت ‌سر گذاشتم. حالا انگيزه كافي دارم. بازي در تبريز آن هم در هفته اول ليگ فكر مي‌كنم قسمت بوده باشد.

چطور؟!
مي‌خواهم با اجازه علي‌آقا منصوريان اگر بشود قبل از بازي با تراكتورسازي سر خاك پدر مرحومم بروم و از آن خدابيامرز رخصت بگيرم. دلم بدجوري هواي آنجا را كرده است. به همين خاطر گفتم كه شايد قسمت بوده اولين بازي من با لباس نفت تهران در تبريز برگزار شود.

قرار است در همان پست دلخواهت يعني پشت مهاجم بازي كني؟
فرقي نمي‌كند، هر جايي علي‌آقا صلاح بداند، حاضرم بازي كنم.

ولي اگر اشتباه نكنيم، زماني با حميد درخشان به مشكل خورده بودي كه چرا از تو در پست هافبك راست استفاده مي‌كند.
دروغ نمي‌گويم، من دوست دارم در پست هافبك هجومي بازي كنم و آزادتر باشم اما همان‌طور كه گفتم، همه چيز بستگي به نظر سرمربي تيم دارد. (مي‌خندد و ادامه مي‌دهد) الان باتجربه‌تر شده‌ام!

كم نيستند كساني كه نفت تهران را مدعي قهرماني مي‌دانند. آيا اين حرف درستي است؟
ما تيم خوبي داريم. كادر مديريتي و فني ما بي‌حاشيه و سر و صدا كارش را دنبال مي‌كند و فصل گذشته هم نفت تهران تا آخرين هفته‌ها در صدر جدول ليگ برتر ايستاده بود. امسال هم اهداف بزرگي در سر داريم كه ان‌شاءا... با هدايت آقاي منصوريان و همت بچه‌ها به آن خواهيم رسيد.

طي هفته‌هاي گذشته بزرگترين مزيت نفت تهران را در چه چيز يا نكته‌اي ديدي؟
آرامش، آرامش و باز هم آرامش! اينجا همه چيز سر جاي خودش است و همه به وظايف خود آشنا هستند. حاشيه‌اي هم وجود ندارد و بازيكن هم راحت‌تر است.

يعني پرسپوليس را كاملاً فراموش كرده‌اي؟
مگر مي‌شود فراموش كرد؟ من مديون هواداران پرسپوليس هستم اما در حال حاضر فقط به موفقيت نفت تهران فكر مي‌كنم. درخشش در اين تيم از هر دو سر برد است و مي‌خواهم فصل خوب و بي‌حاشيه‌اي را سپري كنم.

عليرضا منصوريان در مصاحبه‌هايش گفته كاري مي‌كند آخر فصل پيام صادقيان ملي‌پوش شود. خودت هم چنين هدفي در سر داري؟
ان‌شاءا... جوري بازي مي‌كنم كه زودتر ملي‌پوش شوم! الان احساس بسيار خوبي در تمرينات نفت دارم و مي‌بينم همه مي‌خواهند از من حمايت كنند. از كادر فني گرفته تا همبازيان باتجربه و جوانم در تيم كه رابطه بسيار خوبي با من برقرار كرده و همين مسئله كمك مي‌كند بهترين بازي‌هايم را در ليگ پانزدهم ارائه بدهم.

يك سؤال خاص داريم؛ مي‌دانيم به علي كريمي خيلي علاقه‌مند هستي و حتي در مصاحبه با خبرورزشي گفته بودي دوست دارم در پرسپوليس بمانم و شماره 8 را بپوشم اما بالاجبار به نفت تهران رفتي. هنوز هم روي همان حرف قبلي‌ات هستي؟
همان‌طور كه گفتم، در حال حاضر فقط روي نفت تهران تمركز كرده‌ام اما به علي‌آقا كريمي خيلي ارادت دارم. خيلي هم دوست دارم روزي به پرسپوليس برگردم و شماره 8 علي‌آقا را بپوشم. بالاخره دير و زود دارد ولي سوخت و سوز ندارد.

پيام، يك پيشكسوت و بزرگ پرسپوليس هم از دست تو شاكي است. نمي‌خواهي از او دلجويي كني؟
(با كنجكاوي فراوان) چه كسي؟!

يعني خودت نمي‌داني؟!
نه به جان خودم! من كه به كسي بد نكردم و...

منظورمان كريم باقري است. متوجه شدي؟
آقاكريم كه سرور ماست. من همان‌موقع بعد از بازي با سايپا هم گفتم كه باقري بزرگ ماست. مطمئن باشيد قبل از شروع ليگ و بازي با تراكتورسازي به آقاكريم زنگ مي‌زنم و رخصت مي‌گيرم. هرچه نباشد، او يكي از بزرگان پرسپوليس و فوتبال ايران است. از آن گذشته آقاكريم افتخار فوتبال آذربايجان به شمار مي‌رود. وظيفه‌ام است كه به آقاي باقري زنگ بزنم.

واقعاً از دست كريم باقري دلخور نيستي؟
اصلاً و ابداً! چرا بايد دلخور باشم؟!

برخي‌ها جدايي‌ات از پرسپوليس را به كريم باقري ربط مي‌دهند و خود برانكو هم تلويحاً همين حرف را زد...
به هيچ ‌عنوان نمي‌خواهم به گذشته برگردم. هرچه بود، تمام شد و رفت. تصميم گرفتم فقط به آينده نگاه كنم. نشستن، غصه خوردن و به گذشته فكر كردن دردي را دوا نمي‌كند!

باورش سخت است كه به دوران بازي در پرسپوليس فكر نكني!
حق با شماست اما خيلي زود به آينده مي‌رسم. به هر حال دوران شيرين و تلخي را سپري كردم. هنوز هم هواداران پرسپوليس در كوچه و خيابان به من لطف دارند و مي‌پرسند چرا رفتي؟ (صدايش ناگهان قطع مي‌شود!)

الو! الو! رفتي؟!
نه داداش! داشتم فكر مي‌كردم. يك لحظه گذشته را جلوي چشمانم مجسم كردم. هواداران پرسپوليس مي‌پرسند چرا رفتي؟ و من هم جواب مي‌دهم شرمنده همه طرفداران پرسپوليس هستم.

بي‌تعارف خودت را چقدر مقصر مي‌داني؟ كسي در فوتبال و استعداد پيام صادقيان شكي ندارد اما چرا بايد ورد زبان همه، حواشي تو باشد؟
(صادقانه مي‌گويد) بي‌تقصير نبودم ولي بايد خودتان را جاي من بگذاريد. شرايط پرسپوليس و همين‌طور استقلال خيلي فرق مي‌كند. همين كه بدرخشي و اسمت سر زبان‌ها بيفتد، همه روي تو زوم مي‌كنند. برخي افراد به تو نزديك مي‌شوند تا سوءاستفاده كنند و به اهداف خود برسند. من نمي‌گويم همه اتفاقات حاشيه‌اي تقصير ديگران است اما پيام صادقيان اشتباه كرد و تاوانش را بيشتر از همه، خودش پس داد.

همين حرف‌ها را به جوانان ديگر زدي؟ به طور مثال شنيديم مدتي است برخي هنرپيشه‌هاي مرد تلويزيوني و سينمايي خودشان را به مهدي طارمي نزديك كرده‌اند. آيا با او صحبت كردي؟
اتفاقاً با مهدي طارمي صحبت كردم. خودم را هم مثال زدم. سال اولي كه همراه پرسپوليس درخشيدم و به قول معروف شناخته شدم، گفتم كه مهدي، حواست را جمع كن.

ديگر به طارمي چه گفتي؟
گفتم مهدي طارمي، من جلوي رويت هستم، خوب نگاه كن. اشتباهات مرا تكرار نكن. سرت به تمرين و كار خودت باشد. هم استعداد داري و هم در پرسپوليس نظر هواداران را جلب كرده‌اي. قدر اين موقعيت را بدان!

شنيديم عليرضا منصوريان هم تو را نصيحت كرده كه تتلو را اينجا فراموش كن...
بله، علي‌آقا اين حرف را زد ولي خودم هم ديگر نمي‌خواهم به گذشته برگردم.

امين حاج‌محمدي رفيق صميمي‌ات هم استقلالي شد. با او هم حرفي زدي؟
امين، دوست نزديك من است. سال‌هاست با يكديگر ارتباط داريم و وقتي استقلالي شدن او قطعي شد، خيلي با هم حرف زديم. به امين هم گفتم كه شرايط استقلال با ساير تيم‌ها فرق مي‌كند. بايد ششدانگ حواسش جمع باشد.

(به شوخي) راستي نفتي‌ها هم به تو نيمار مي‌گويند؟!
(مي‌خندد) هواداران پرسپوليس توي كوچه و خيابان اين حرف را مي‌زنند اما در تمرينات نفت، همه سخت مشغول كار هستيم.
43 43

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 438895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =