واحدمرکزی خبر نوشت:

روزنامه ملیت چاپ ترکیه سرمقاله نویس معروف خود را به علت انتشار توئیتی که در آن از رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در رابطه با حمله انتحاری مهلک سوروچ انتقاد کرده بود، برکنار کرد.

مدیر روزنامه ملیت ترکیه در مطلب کوتاهی که توسط مطبوعات این کشور منتشر شد، اعلام کرد: ما تصمیم گرفتیم از بیست و دوم ژوئیه سال دو هزار و پانزده، همکاری خود را با قدری گورسل به علت موضع گیریهای وی که فضای کاری ما را تحت تاثیر قرار داده است، قطع کنیم.
این روزنامه نگار معروف ترک روز چهارشنبه در صفحه توئیتر خود از ریاکاری مقامات برخی از کشورهای جهان که با رجب طیب اردوغان در رابطه با حمله انتحاری اخیر در ترکیه ابراز همدردی کرده اند، انتقاد کرد. این حمله که در منطقه سوروچ نزدیک مرزهای سوریه اتفاق افتاد، سی و دو کشته و نزدیک به یکصد زخمی بر جا گذاشت.
این روزنامه نگار منتقد ترک تاکید کرد: جای شرمساری است که مقامات کشورهای خارجی پس از انفجار خونین سوروچ با کسی تماس گرفته و ابراز همدردی کرده اند که اصلی ترین مسئول اقدامات تروریستی داعش در ترکیه است. این روزنامه نگار مخالف ترک به نام رئیس جمهور ترکیه اشاره نکرد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از استانبول، مسئولان جناح مخالف ترکیه و بسیاری از کشورهای خارجی از دولت اسلامخواه محافظه کار ترکیه که از سال دو هزار و دو قدرت را در این کشور در دست دارد، به علت مواضعی که در قبال داعش اتخاذ کرده است انتقاد می کنند و معتقدند دولت اردوغان چشم خود را به روی اقدامات خشونت آمیز داعش بسته و حتی این گروه را به تداوم حملات خود ترغیب کرده است. دولت ترکیه پیوسته این اتهامات را به شدت رد کرده است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 438871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =