۰ نفر
۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۵:۳۶
سفر اوباما به سرزمین پدری‌اش

پیروزی باراک حسین اوباما در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۰۸ ایالات متحد آمریکا، موجی از شادی و بیش از آن غرور را در کنیا به همراه داشت.

 

 

 

 

پیروزی باراک حسین اوباما در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۰۸ ایالات متحد آمریکا، موجی از شادی و بیش از آن غرور را در کنیا به همراه داشت. گرچه وی از زمان انتخابش تا کنون چهار بار به آفریقا سفر کرده است اما اهالی مشتاق کنیا باید برای خوشامدگویی به نخستین رئیس جمهوری سیاهپوست ایالات متحده شش سال صبر می کردند.

در کوگِلو، روستای اجدادی باراک اوباما، مردم نومیدی خود را پنهان نمی کنند، چرا که رئیس جمهور به دیدار آنها نیامده است.
یکی از ساکنان این روستا می گوید:«خیلی ناامیدیم، می خواهیم که فرزندمان به خانه ما بیاید، بیایید و با بزرگترهای خانواده اش تجدید خاطره کند. بعد ما خوشحال ترین آدمهای دنیا می شویم».

در این روستای نزدیک خط استوا و در کنار دریاچه ویکتوریا، پدری مدفون است که باراک اوباما او را به زحمت می شناسد. او اقتصاددانی بود که در زمان دوسالگی باراک، خانواده اش را ترک کرد و در سال ۱۹۸۲ در یک تصادف رانندگی در چهل و شش سالگی جان سپرد.

اوباما در سالهای ۱۹۷۸ و ۲۰۰۶، زمانی که سناتور شده بود در سفرهایی به اینجا برگشت، چراکه بسیاری از افراد خانواده اش هنوز اینجا زندگی می کردند.

کسانی مثل سارا اوباما مادر خانواده که نود و چهار سال دارد و آقای رئیس جمهور او را مادربزرگ صدا می زند. او می گوید که فهمیده باری، یعنی باراک اوباما، نمی تواند در این سفر پیش آنها بیاید چون رئیس جمهورِ کنیا او را دعوت کرده است. وی می افزاید: «او مهمان رئیس جمهور کنیا است، من اینطور فهمیدم، او پسر کنیا است نه فقط پسر روستای کوگِلو، او برادر همه کنیایی ها است».

در بحبوحه انتخاب اوباما در سال ۲۰۰۸ دولت کنیا به کوگلو آب و برق آورد. اما ساکنان اینجا انتظار توجه بیشتری از سوی دولت آمریکا را داشته اند.

مدیر مدرسه ابتدایی «سناتور اوباما» در کوگلو می گوید: «حس ناامیدی داریم برای اینکه وقتی او رئیس جمهور شد، فکر می کردیم اتفاقات بیشتری خواهد افتاد، هیچ اتفاقی نیفتاد اما همچنان انتظارِ داریم برنامه انتقال دانش آموز بین مدارس آمریکا و مدارس خودمان برقرار شود.»

بسیاری در روستای کوگِلو هنوز امیدوارند که این رئیس جمهور آمریکایی بتواند در برنامه اش زمانی پیدا کند و به دیدار آنها بیاید.

اما در چهارمین سفر آفریقایی خود به کنیا و اتیوپی می‌رود و در این دو کشور در خصوص ارتقای همکاری‌های تجاری با مقامات دو کشور گفت‌وگو خواهد کرد.

منبع: یورونیوز

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 438726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۱
    35 4
    دمش گرم گذشته خودش را انکار نمی کند خیلی از ما به محض کمی تغییر در زندگی دیگر کسی را نمی شناسیم و از گذشته خود فرار می کنیم...
  • بی نام A1 ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۱
    28 3
    اخه این چه کاریه می کنی اوباما خب برو بهشون سر بزن