تسنیم نوشت:

روسای جمهور آمریکا و ترکیه بر همکاری مشترک جهت توقف اعزام تروریست‌های خارجی به سوریه جهت پیوستن به گروه تروریستی داعش، موافقت کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از «اسکای‌نیوز»، کاخ سفید، چهارشنبه اعلام کرد «باراک اوباما» و «رجب طیب اردوغان» روسای جمهور آمریکا و ترکیه در گفت‌وگویی تلفنی برای همکاری مشترک «برای توقف اعزام تروریست‌های خارجی و تامین مرزهای مشترک ترکیه و سوریه» توافق کردند.

در بیانیه کاخ سفید آمده است سران این دو کشور همچنین گسترش همکاری‌های موجود در زمینه مبارزه با گروه تروریستی داعش را مورد رایزنی قرار دادند.

ترکیه به دلیل تسهیل ورود جنگجویان خارجی به سوریه برای پیوستن به گروه تروریستی داعش با انتقادها و اتهام‌های زیادی مواجه است.

در ماه ژوئن گذشته، اوباما اعلام کرده بود در صورتی‌که ترکیه به طور کامل مرزهای خود با سوریه را کنترل کند، قدرت گروه تروریستی داعش کاهش خواهد یافت.

اوباما افزوده بود که هزاران تروریست خارجی از طریق ترکیه به سوریه و سپس به عراق منتقل می‌شوند.
روز دوشنبه انفجار تروریستی در یک مرکز فرهنگی در شهر «سوروچ» ترکیه باعث کشته شدن 32 نفر شد. مقامات دولت ترکیه با اعلام شناسایی عامل حمله انتحاری اخیر در این کشور، از ارتباط احتمالی او با گروه داعش خبر دادند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 438719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۱
    7 1
    خدایا مکر وحیله این شیاطین حیوان صفت رابه خودشان بازگردان
    • بابک IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
      0 3
      خدانوند دروغها و تهمتهای هم که به اردوغان نسبت میدهید رو هم به خودتان برمیگرداند