سخنگوی وزارت کشور خبر داد:بازداشت کسانی که قصد امنیتی کردن تجمع معلمان را داشتند/بررسی نحوه برخورد

در پی درخواست نایب رئیس مجلس از وزیر کشور برای بررسی تجمع معلمان در مقابل مجلس و نوع مواجهه با آن، سخنگوی وزارت کشور این موضوع را از طریق معاونت امنیت پیگیری کرد.

به گزارش خبرآنلاين، جمعی از فرهنگیان صبح امروز در اعتراض به بازداشت یکی از مقامات سندیکای معلمان در مقابل مجلس تجمع کردند که نهايتا با ورود نيروي انتظامي متفرق شده و پايان يافت. در پي اين رخداد حجت الاسلام ابوترابي فرد نايب رئيس مجلس از تريبون علني در پايان جلسه امروز از وزیر کشور خواست تا موضوع آموزگاران تجمع کننده را بررسی کند. {اينجا}

حسينعلي اميري سخنگوي وزارت کشور در گفت و گو با خبرآنلاين، با اشاره به اينکه ابوترابي فرد اين موضوع را به وي اطلاع داده، افزود: بلافاصله اين موضوع را از معاونت امنيت وزارت کشور پيگيري کردم. تجمع امروز معلمان صنفي بوده، نه سياسي و نيروي انتظامي آنها را متفرق کرده است.

وي در واکنش به انتشار اخباري دال بر دستگيري برخي معلمان تجمع کننده، گفت: نيروي انتظامي تعدادي از افراد را دستگير کرد اما آنها چند ساعتي مهمان نيروي انتظامي بوده اند و با ناهار از آنها پذيرايي شده و آزاد شده اند. البته سه چهار نفر که مي خواستند سمت و سوي امنيتي به اين تجمع صنفي بدهند را براي بررسي بيشتر نگه داشتند.

اميري انتشار برخي اخبار دال بر ضرب و شتم تجمع کنندگان در برخي رسانه هاي معارض برون مرزي را نيز تکذيب کرد و گفت: البته ملاحظات آقاي ابوترابي درباره نحوه برخورد توام با تساهل با تجمع کنندگان، حرف کاملا به جا و درستي است. بايد بررسي شود چه کسي دستور برخورد با معلمان را داده و چطور عمل شده است. اين موضوع در وزارت کشور بررسي خواهد شد.

2727

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 438551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۱
    78 1
    میهمان
    • علی A1 ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۱
      8 0
      کارگرسکوهمین جملاتی که داری برعلیه معلمان مینویسی نوشتنش رامعلم برات یادداده من بودم خجالت میکشیدم .مرحبا
  • علی A1 ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۱
    31 1
    خداکنه حرفاش دروغ نباشه،آخه چرا کسی که سکوت میکنه باید بازداشت بشه
  • بی نام A1 ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۱
    43 2
    با بازداشت معلم ها چیزی حل نمی شه. مردم معلم ها رو به پلیس ها نمی فروشند.
  • احمد ع ع DE ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۱
    8 69
    واقعا خیلی زحمت. میکشید در ماه. 50ساعت کار میکنید و در سال ام شش ماه مدرسه و. همیشه هم که تجمع اردی. و بیشترین حفوق هم می‌گیرید. واقعا سته نباشید.
    • یک معلم A1 ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۱
      12 1
      شما یک ساعت تحمل بچه خودتو نداری من حاضرم یک روز شما را به جای خودم به کلاس بفرستم فقط وسط کار فرار نکنی
  • معلم A1 ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۱
    41 4
    معلمي درحال بازنشستگي هستم وباوجود 30سال خدمت متاسفانه اگردولت محترم كمكي به مانكندبايددست به دامان كميته امدادبراي عروس ودامادكردن فرزندان خودشوم آياصلاح است اينقدربه معلمان بي مهري شود امروزبااين حقوق هايي كه معلمان ميدهند فقط پول هزينه هاي ابتدايي هم نمي شود خواهشن بفكرهمه وازجمله معلمان وبازنشستگان هم باشيد زيراكه ازهردري فقربيايدايمان ازدرديگرمي رود
  • بی نام RU ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۱
    38 6
    نیروی انتظامی خوب درسی پس داد جلوی معلم ها
  • محمود حسن زاده A1 ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۱
    42 3
    سلام .مگر اینها بجز تقاضای رسیدگی به خواسته بحقشان انتظار دیگری دارند وتبعیض بیجا وفاحش بین دیگر ارگانها واین نابسامانی در آموزش وپرورش که آنها رامصرف کننده قلمداد میکنند .
  • آموزگار A1 ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۱
    17 2
    این تجمعات و حرکات باید به شکلهای گوناگون و در تمام ایام سال ادامه داشته باشد. ما نباید انتظار داشته باشیم که فوری نتیجه بگیریم تاریخ تمام مبارزات مدنی نشان دهنده این کار است
  • معلم A1 ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۱
    24 2
    فقط میتونم بگم برای خودم و همکارانم متاسفم که از جونمون واسه بچه های شما مایه گذاشتیم و ریه هامونو پر ازگچ کردیم با یه سرماخوردگی ساده بدون اسپری نمیتونیم نفس بکشیم .اگه واقعیتشو بخوای بدونین باید به معلما هم حق جانبازی بدن .چون تنها قشری که بدون گرفتن رشوه و با عشق و علاقه بدون هیچگونه چشمداشتی کارشو انجام میده قشر فرهنگی هست تازه بعد از سی سال خدمت یا باید کلیه شو بفروشه یا تو ی بانکها و موسسات قرض الحسنهگردن کج کنه شاید بتونه ملزومات ازدواج فرزندانشو فراهم کنه . ما فقط میگیم تبعض نباشه .