بوربور:حضور نماینده احزاب پای صندوق انتخابات را آلوده می‌کند/تاخیر در اعلام نتایج دلیلی بر تقلب نیست

قائم مقام دبیر کل جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی معتقد است: حضور نماینده احزاب پای صندوق های رای، کار را پیچیده تر و آلوده تر می کند.

حبیب الله بوربور در گفت و گو با خبرآنلاین درباره چگونگی شفاف شدن روند برگزاری انتخابات که آیت الله جنتی، دبير شوراي نگهبان در برنامه گفت و گوی ویژه خبری در تلويزيون از آن سخن گفته بود، بیان کرد: در کشوری که سازوکار و فرآیند انتخاباتی اش مثل ایران باشد هیچ فردی نمی تواند تقلبی انجام دهد و فرقی هم ندارد که این انتخابات به صورت الکترونیک برگزار شود یا به صورت دستی. همچنین فرقی ندارد صندوقش شیشه ای باشد یا نباشد.

وی با تاکید بر اینکه امکان تقلب در انتخابات در ایران وجود ندارد، توضیح داد: دلیل سلامت در برگزاری انتخابات هم این است که نظارت مستقیم توسط همه افراد ذینفع و دولت صورت می گیرد.

بوربور شاهد مثال گفته اش را در برخی از انتخابات هایی که تاکنون در کشور برگزار شده است، آورد و گفت: در گذشته هم این اتفاق افتاد. به عنوان مثال وقتی آقای مصطفی تاج زاده در دولت اصلاحات انتخابات را برگزار کرد، از دل آن انتخابات نظر مردم بیرون آمد که می خواستند آقای احمدی نژاد رئیس جمهور شود. همچنین وقتی که در سال 92 و در دولت آقای احمدی نژاد، آقای صولت مرتضوی انتخابات را برگزار کرد، از درون صندوق نام آقای روحانی بیرون آمد.

الکترونیک شدن تاثیری در نتیجه انتخابات ندارد

قائم مقام دبیر کل جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه بدخواهان نظام و منافقین همواره به انتخابات خدشه وارد می کنند و حتی 10 میلیون اختلاف رای را نمی پذیرند، خاطرنشان کرد: اما اتفاقات یاد شده نشان می دهد که سلامت در انتخابات ما وجود دارد و الکترونیک شدن تاثیری در سرنوشت انتخابات نخواهد داشت.

بوربور تصریح کرد: انتخابات در کشور ما در سلامت برگزار می شود چون نماینده همه کاندیداها پای صندوق ها و در زمان شمارش آرا حضور دارند. در این شرایط مگر می شود تقلب کرد؟ البته آنهایی که با اختلاف 10 میلیون رای مردم را وسوسه می کنند و به خیابان می آورند، کسانی هستند که با اصل نظام مشکل دارند و گرنه انتخابات به هر طریق که باشد مشکلی ندارد.

مردم می خواهند به سرعت از نتیجه انتخابات خبردار شوند

قائم مقام دبیر کل جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی در ادامه با بیان اینکه اگرچه الکترونیک شدن بر نتیجه انتخابات اثری ندارد اما مردم خواهان این امر هستند، توضیح داد: شیوه برگزاری انتخابات باید همپای پیشرفت های علمی روز دنیا تغییر کند، چراکه مردم می خواند انتخابات ما به گونه ای برگزار شود که فاصله ای بین زمان برگزاری و اعلام نتیجه نباشد و هر چه سریع تر از نتیجه تصمیمات خود با خبر شوند.

وی تاکید کرد: مردم می خواهند هر چه زودتر نتیجه انتخابات را بدانند ولی تاخير در اعلام نتايج دلیلی بر تقلب نیست.

حضور نماینده احزاب پای صندوق، انتخابات را آلوده می‌کند

بوربور در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا حضور نمایندگان احزاب پای صندوق های رای می تواند دغدغه برگزاری سالم انتخابات را کاهش دهد، اظهار کرد: بنده به عنوان کسی که دو دوره بازرس خانه احزاب بودم، اعلام می کنم که خانه احزاب ما قدرت اینکه بخواهد در این رابطه موثر باشد را ندارد.

قائم مقام دبیرکل جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: در کشور ما گروه که وجود ندارد، گروهک وجود دارد و هر گروهکی می خواهد منافع شخصی خود را تامین کند. من براساس تجربه خودم می گویم حضور نماینده احزاب در پای صندوق های رای کار را پیچیده تر و آلوده تر می کند.

وی تاکید کرد: در این شرایط تخلف به وجود خواهد آمد و کار کندتر پیش می رود.

بوربور خانه احزاب را محفل مناسبی برای قضاوت سلامت انتخابات ندانست و خاطرنشان کرد: من معتقدم کسانی که سنگ خانه احزاب را به سینه می زنند، خیلی داخل خانه احزاب نشدند تا ببینند آنجا چه می گذرد. بنده که دو دوره در خانه احزاب بودم احساس می کنم که آنجا محل مناسبی برای قضاوت انتخابات نیست.

وفاداران برای انتخابات مجلس، جلساتی دارد

قائم مقام دبیرکل جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی سپس درباره برنامه های این جمعیت برای لیست بندی در انتخابات مجلس دهم اظهار کرد: آخرین جلسه جمعیت وفاداران پیش از ماه رمضان برگزار شد که در آن نمایندگان استان ها نیزحضور داشتند. آن جلسه با حضور آیت الله حائری شیرازی تشکیل شده و مصوباتش در رسانه ها پخش شد.

اصولگراها برای لیست بندی مثل بقالی چانه نزنند

بوربور به تلاش های اصولگراها برای لیست بندی انتخابات مجلس دهم نیز اشاره کرد و گفت: تلاش می کنیم تا انشا لله لیست ما با لیست جبهه متحد یکی باشد.

وی تصریح کرد: باید کسانی که اصولگرا و مقبول هستند در لیست قرار بگیرند نه اینکه هر جریان اصولگرایی بخواهد برای خودش سهمیه انتخاب کند و براساس سهمیه افراد را در لیست بگذراند.

قائم مقام دبیرکل جمعیت وفاداران انقلاب با تاکید بر اینکه این جمعیت سهمیه بندی را قبول ندارد، اظهار کرد: معتقدیم هر اصولگرایی که در رابطه با نظام تکلیفش را انجام داده و شناخته شده است باید در لیست قرار بگیرد، نه اینکه هر گروهی فکر کند که مغازه بقالی است و چانه بزند و سهمیه بگیرد. ما با این ترکیب مخالف هستیم.

27213

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 438513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۵:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
    20 0
    یه چیزایی می گی که ناامیدم می کنی. اگر انتخابات درست انجام می شود پس کسی نباید از صندوق شفاف و حضور نمایندگان احزاب واهمه داشته باشد.