۰ نفر
۳۱ تیر ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۰

ایرنا نوشت:

وکیل پرویز مشرف حاکم نظامی سابق پاکستان گفت: تلاش دادستان این کشور در ارائه شواهد به دادگاه علیه پرویز مشرف در خصوص پرونده قتل بی نظیر بوتو نخست وزیر فقید پاکستان، بی نتیجه بوده است و مشرف به زودی از اتهامات مطرح علیه وی در خصوص این پرونده تبرئه خواهد شد.

به گزارش روز چهارشنبه رسانه های مختلف پاکستان، الیاس صدیقی وکیل پرویز مشرف رییس جمهوری اسبق پاکستان گفت: اعجاز شاه رییس سابق سازمان اطلاعات داخلی و جاوید اقبال چیما مدیر کل پیشین سازمان ملی مدیریت بحران که از شاهدان دعوت شده از سوی دادستانی برای شهادت دادن در باره پرونده قتل بی نظیر بوتو بودند، هیچ اظهاراتی علیه پرویز مشرف عنوان نکرده اند.

در فهرست شاهدان پرونده قتل بی نظیر بوتو، نام چهار نفر شامل سید کمال شاه قائم مقام پیشین وزارت کشور، مدیر کل سابق سازمان ملی مدیریت بحران، رییس سابق سازمان اطلاعات داخلی پاکستان و مارک سیگل یک روزنامه نگار آمریکایی قرار داشت.

کمال شاه و جاوید اقبال به عنوان دو دستیار نزدیک به حاکم نظامی سابق پاکستان پیش از این به عنوان شاهدان اصلی پرونده قتل بی نظیر بوتو در جلسه دادگاه حاضر شده بودند.

ˈپرویز مشرفˈ رییس جمهوری پیشین پاکستان در تیرماه 1392 به طور رسمی از سوی بازرسان آژانس تحقیقات فدرال این کشور در پرونده ترور نخست وزیر فقید پاکستان متهم اصلی شناخته شد.

به گفته این بازرسان، پرویز مشرف با توجه به بیانیه ثبت شده توسط ˈمارک سیگلˈ روزنامه نگار آمریکایی که از دوستان خانواده بی نظیر بوتو شناخته می شد، در این پرونده به عنوان متهم اصلی شناخته شد.

مارک سیگل به عنوان یکی از افراد با نفوذ بی نظیر بوتو رییس فقید حزب مردم پاکستان شناخته می شود. این روزنامه نگار آمریکایی مدعی شده بود زمانی که وی با بی نظیر بوتو در لندن بسر می برد، خانم بوتو از سوی ژنرال ˈپرویز مشرفˈ رییس جمهوری وقت پاکستان تهدید شد.

مارک سیگل افزود: پرویز مشرف در تماس تلفنی با بی نظیر بوتو ، وی را از سفر به پاکستان بازداشت و در هشداری جدی، از بی نظیر بوتو خواست تا در انتخابات سراسری سال 2008 در پاکستان شرکت نکند و در غیر این هرگونه عواقب ناشی از شرکت در انتخابات، برعهده شخص او خواهد بود.

بی نظیر بوتو به عنوان رییس وقت حزب مردم و همسر آصف علی زرداری رییس جمهوری سابق پاکستان روز ششم دی ماه 1386 در زمان حکومت پرویز مشرف در یک حمله تروریستی انتحاری در شهر راولپندی کشته شد.

مشرف ضمن رد تمامی اتهامات علیه خود در زمینه پرونده قتل بی نظیر بوتو، گفته است که این اتهامات با انگیزه های سیاسی علیه وی مطرح شده است.

مشرف این روزها در اقامتگاه خود در شهر کراچی بسر می برد.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 438421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =