دولت ترکیه، روز سه شنبه، بدون آنکه نام فرد مظنون را اعلام کند، از شناسایی هویت حمله کننده انتحاری روز دوشنبه در شهر سوروچ واقع در جنوب شرقی ترکیه خبر داد. گروه داعش مسئولیت این حمله را به عهده گرفته است.

 

 

 


متحدان ترکیه از ماهها پیش این کشور را به ناکارآمد بودن این دولت در مبارزه با گروه داعش و حتی حمایت ضمنی از این گروه تروریستی متهم می کنند. آقای داود اوغلو، نخست وزیر ترکیه، بار دیگر هرگونه همکاری مستقیم یا غیرمستقیم را با این گروه رد کرد.

صلاح الدین دمیرتاش، یکی از دو رهبر حزب دموکراتیک خلق ها در این باره گفت: «تاریخ اخیر نشان می دهد عاملان این قتل عامها که دولت در آنها به نوعی نقش داشته و شکل گیری آنها با حمایت از درون دولت بوده هرگز دستگیر نشده اند. تاریخ اخیر ما پر از عوارض اینچنینی است.»

کردهای ترکیه از ناتوانی حزب عدالت و توسعه در مقابله با داعش خشمگین هستند. حزب کارگران کردستان ترکیه، پ کا کا، آنکارا را به حمایت و میدان دادن به داعش علیه کردها متهم می کند.

منبع: یورونیوز

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 438398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عباس IR ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۱
    42 42
    سلام ،انفجار سوروچ به احتمال زیاد ممکن است توسط دولت اردوغان وسازمان اطلاعات ترکیه برای زمینه چینی برای حمله به سوریه به بهانه سرکوب داعش طراحی شده باشد البته ممکن است جهت اجرای این حمله از نیروهای داعش که مزدوران ترکیه در سوریه وعراق هستند استفاده شده باشد. مشابه این طرح حملات 11 سپتامبر بود که توسط دولت امریکا وجناح بازها،سازمان سیا ودولت اسرائیل وموسادبرای زمینه چینی حمله به خاورمیانه وتسلط بر منابع نفتی در عراق وکشورهای خلیج فارس وافغانستان برای تسلط بر تجارت مواد مخدر که پرسود ترین تجارت جهانی است برنامه ریزی واجرا شد.
    • بی نام A1 ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۱
      34 32
      کاملا درسته برای بهانه تراشیدن حمله به سوریه این کار رو کردن. البته نه برای سرکوب داعش. بلکه برای تقویتش و عدم پیشروی بیشتر کردها.
    • بی نام FI ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۱
      11 19
      احمق
    • بی نام A1 ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۱
      11 7
      بخاطر فراخوان جمیل بایک برای مسلح شدن کردها نباشه یه وقت دولت ترکیه برای ورود به سوریه نیاز به زمینه چینی ندره چون اجازه شو هم از مجلس گرفته. در شرایطی که حرف از دور مجدد انتخابات زده میشد، این اقدام معلومه به ضرر کی و به نفع کی هستش
  • احمد GB ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۲
    7 5
    بابک کاملا موافقم