ایرنا نوشت:

در حالیکه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به « جنگ شکست خورده» خود ضد توافق هسته ای بین جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 ادامه می دهد، واشنگتن پست هم از هزینه چند میلیون دلاری لابی صهیونیستی (آیپک) برای تاثیر گذاری بر رای کنگره به منظور مخالفت با این توافق خبر داد.

به گزارش شماره روز چهارشنبه روزنامه لبنانی الاخبار، لابی صهیونیستی در آمریکا حدود 20 میلیون دلار برای حمله رسانه ای علیه توافق هسته ای هزینه کرده و هدف آن اعمال فشار بر اعضای کنگره آمریکا بوده است.

الاخبار همچنین به نقل از روزنامه واشنگتن پست نوشت که لابی صهیونیستی در آمریکا حدود دو میلیون دلار در نیمه اول سال جاری میلادی برای اعمال فشار بر کنگره هزینه کرده است تا علیه توافق هسته ای اقدام کند.

این روزنامه آمریکایی افزوده است که در نتیجه این فشارها، باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا قانونی را امضا کرد که به کنگره فرصت اعلام موافقت و یا مخالفت با این توافق را داده است.

ماموریتی غیرممکن

با وجود ادامه جنگ شکست خورده نتانیاهو علیه توافق هسته ای، ارزیابی ها در فلسطین اشغالی حاکی است که نتانیاهو یک ماموریت غیرممکن را دنبال می کند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفته است که موافقت قاطع شورای امنیت با توافق هسته ای ،« پایان کار» علیه این توافق نیست.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص هم بر غیرممکن بودن ماموریت نتانیاهو در اعمال فشار بر کنگره خبرداد و نوشت که کابینه رژیم صهیونیستی تاکنون هیچ مصوبه ای را علیه توافق هسته ای نتوانسته است ، تصویب کند و همچنان در حال بررسی گزینه ها است.

هاآرتص افزود: دانی دانون وزیر علوم و فن آوری ها قبل از گفت وگو با شبکه آمریکایی فاکس نیوز از دفتر نتانیاهو در باره مسائل اساسی که باید در این مصاحبه مطرح کند، سئوال کرد اما به سرعت جواب شنید که از بیان انتظارات از کنگره آمریکا امتناع کند.

این روزنامه با بیان اینکه صهیونیست ها دو گزینه را برای قانع کردن کنگره برای مخالفت با توافق هسته ای دنبال می کنند، خاطرنشان کرد که حمله آشکار و شدید علیه موافقان با توافق و اقدامات پشت پرده برای اقناع آنها از جمله این گزینه ها می باشد هر چند ممکن است به روابط دو طرف ضربه بزند.

صهیونیست ها و گفت و گو با مقامات ترکیه

دوری گولد مدیرکل وزارت خارجه رژیم صهیونیستی که اخیرا با انورعشقی ژنرال بازنشسته سعودی نزدیک به آل سعود به طور آشکار دیدار و با او در باره همکاری دو طرف گفت وگو کرد، اعلام کرده است که « اسراییل و ترکیه تلاش های زیادی را برای بهبود روابط فی مابین و مقابله با تهدیدها مشترک شروع کرده اند».

وی در گفت وگو با رسانه های صهیونیستی بدون اشاره به دلایل و جزئیات مدعی شده است که «ایران برای ترکیه هم تهدید است.

گولد ماه گذشته میلادی در پایتخت ایتالیا با فریدونی سینیرلی اوغلو همتای ترکیه ای خود دیدار کرده بود.

رژیم صهیونیستی در چارچوب طرح بهبود روابط با ترکیه، منیر اغباریه را به عنوان وابسته تجاری خود در آنکارا تعیین کرده و این صهیونیست پیشتر ماموریتی مشابه را در سفارت این رژیم در هند برعهده داشته است.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 438372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۱
    1 0
    چقدرش سهم دلواپسان هست