ایرنا نوشت:

عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای صدور زودهنگام قطعنامه2231 را مثبت خواند و گفت: صدور چنین قطعنامه ای از مصوبات برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در وین است.

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی که به موجب طرح صیانت از دستاوردها و حقوق هسته ای ملت ایران مسئول ارائه گزارش در خصوص روند اجرای برجام شناخته شده است، در جلسه عصر امروز(سه شنبه) بحث پیرامون کلیات برجام را با دعوت از سید عباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای مورد لحاظ قرار داد.

در این جلسه که قطعنامه 2231 مورد بررسی عمیق قرار گرفت عراقچی به سوالات نمایندگان عضو کمیسیون درباره برجام و قطعنامه پاسخ گفت.

معاون امور حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه دغدغه اعضای کمیسیون را منطقی خواند و از نمایندگان خواست بیش از آنکه وارد جزئیات شوند به کلیات کار توجه کنند.

وی لغو تحریم ها، ادامه غنی سازی، ادامه فعالیت های هسته ای، لغو قطعنامه های شورای امنیت، خارج شدن ایران از ذیل فصل هفتم منشور ملل متحد، غیر امنیتی کردن ایران (تبدیل تصور تهدید از ایران به فرصت) را از مهمترین نکات قوت برجام برای جمهوری اسلامی ایران دانست.

عضو تیم مذاکره کننده کشورمان ادامه داد: در این قطعنامه، قطعنامه های پیشین لغو می شود چرا که از رابطه نوین با ایران سخن به میان می آید و بر ماهیت صلح آمیز فعالیت های هسته ای ایران تاکید می کند و این موضوع مثبت ارزیابی می شود.

عراقچی اضافه کرد: برای ارزیابی خوب از برجام و قطعنامه 2231 باید ابتدا قطعنامه های پیشین مطالعه شود و سپس برجام و قطعنامه جدید مطالعه گردد تا بتوان درباره آنچه اتفاق (مثبت) افتاده بهتر قضاوت کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، قرار است اعضای کمیسیون ویژه برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) در جلسات هفته آینده کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی از جمله کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس انتخاب و معرفی شوند.

نمایندگان در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس پیشنهاد 15 نماینده برای تشکیل کمیته ویژه بررسی برجام را با 136 رای موافق تصویب کردند.

در ادامه جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی مجلس، بحث سفرهای نظارتی اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی جهت نظارت بر کار سفارتخانه ها مطرح شد. این سفرها از چند ماه پیش و در چارچوب شرح وظایف کمیسیون امنیت ملی جهت نظارت بر عملکرد سفارتخانه های جمهوری اسلامی ایران در خارج شروع شد.

مرحله اول این بازدیدها انجام شده و اکنون مرحله دوم آنها شروع شده است. تاکنون سفارتخانه های جمهوری اسلامی ایران در بیش از 30 کشور مورد بازدید (نظارت) قرار گرفته اند و گزارش آن به کمیسیون ارائه شده است.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 438360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۱
    0 0
    آقای رسایی حتما حضور فعالی در این طرح بازدید از سفارتخانه ها خواهند داشت و خیلی استقبال می کنند....