تسنیم نوشت:

دادستانی فرانسه خواستار توقف تحقیقات درباره مرگ رئیس سابق تشکیلات خودگردان فلسطین شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، دادستانی فرانسه خواستار توقف تحقیقات درباره مرگ یاسر عرفات شد. پیش از این سایت اسرائیلی «واللا» به نقل از تیم کارشناسان حقوق بین الملل گزارش داد که یاسر عرفات به مرگ طبیعی از دنیا رفته است.

در این گزارش آمده است که محققان تمامی اطلاعات موجود و پرونده عرفات را در تاریخ 30 آوریل به دادستانی تحویل داده‌اند و دادستانی نیز 3 ماه زمان دارد تا به این گزارش تیم اعتراض نماید.

اوایل سال جاری میلادی بنا به درخواست همسر عرفات تحقیقات درباره اینکه عرفات با ماده پولونیوم 201 توسط رژیم صهیونیستی مسموم شده و به قتل رسیده است، آغاز شد.

پیش از این تیم فرانسوی در سال 2013 و نیز تیم تحقیقات روسی احتمال مسمومیت عرفات را کرده بودند و به گفته آنها ماده رادیو اکتیوی کشف شده در جسد عرفات از محیط جذب جسد وی شده است و این در حالی است که تیم تحقیقات سوئیس تاکید کرده است که احتمال مسمومیت عرفات وجود دارد و نتایج بررسی های انجام شده آن را تائید می کند.

عرفات در سال 2004 در سن 75 سالگی در بیمارستان فرانسه از دنیا رفت در حالیکه 4 هفته از ابتلای وی به بیماری می گذشت و پزشکان علت اصلی مرگ وی را سکته مغزی شدید عنوان کردند اما گفتند علت این سکته مشخص نیست.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 438277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =