ایرنا نوشت:

اولین ارتش سایبری عراق برای جنگ علیه داعش در فضای مجازی، با بکارگیری هزار و 700 متخصص در امر رایانه، اینترنت و کار در فضای مجازی، ضمن اعلام موجودیت، کار خود را آغاز کرد.

به گزارش ایرنا، پس از اعتراض های فراوان در عراق به دلیل کم تحرکی در مقابله با عملیات روانی داعش در فضای مجازی، سرانجام امروز سه شنبه یک روزنامه نگار عراقی مقیم فرانسه گفت: ارتش سایبری عراق با صدور یک بیانیه در روز سه شنبه آینده ، به طور رسمی وارد جنگ علیه داعش خواهد شد.

سیف الخیاط به المعلومه گفت که این تیم از متخصصان فنی عراقی در سراسر جهان به صورت داوطلبانه رد گروه تروریستی داعش را صفحه به صفحه و سایت به سایت جستجو کرده و به آنان ضربات ویرانگر خواهد زد.

این گروه سری هزار و 700 نفره که به نظر می رسد تعدادشان را از قربانیان فاجعه پایگاه اسپایکر در شمال تکریت، جایی که داعش هزار و 732 تن از آنان را قتل عام کرد، گرفته، از طیف های مختلف اجتماعی تشکیل شده و در بین آنان مهندس، دکتر و روزنامه نگار و حتی سفیر یا استاد دانشگاه هم حضور دارند.

الخیاط گفته که ارتش سایبری، تمامی تحرکات داعش را در فضای مجازی از کار انداخته و نابود خواهد کرد.

وی هدف اصلی این گروه را حذف داعش در شبکه های اجتماعی عنوان کرد و گفت که ارتش سایبری عراق اولین ارتش فعال در حمایت از نیروهای امنیتی و مردمی (الحشد الشعبی) در جنگ علیه داعش خواهد بود.

پیش از این تعدادی از نمایندگان پارلمان عراق نیز خواستار تحرک دولت در حمایت از کاربران داوطلب اینترنتی برای مقابله منسجم و هدفمند با جنگ روانی داعش شده بودند.

گروه تروریستی داعش با حمایت یک جریان رسانه ای قدرتمند در سطح جهان و منطقه، بر فضای اطلاع رسانی و تبلیغات جنگ جاری، اقدام به جذب نیرو، ایجاد رعب و وحشت در میان غیر نظامیان و حتی فروپاشی تشکیلات نظامیان، به ویژه در جریان سقوط موصل در یک سال پیش و نیز سقوط الرمادی در دو ماه قبل کرده است.

انتشار شایعات از طریق شبکه های اجتماعی، تحریف حقایق، ارائه اطلاعات غلط و نادرست از شرایط موجود و نیز پخش تصاویر و فیلم هایی که قدرت این گروه را به رخ می کشد، از جمله فعالیت های داعش در فضای مجازی است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 438266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =