ایرنا نوشت:

«محسن قزل کایا» نماینده مردم مرسین از حزب حاکم عدالت و توسعه گفت: ترکیه نیز در کوتاه مدت همانند سوریه خواهد شد.

به گزارش روزنامه رادیکال، قزل کایا در ارزیابی حمله انتحاری روز گذشته در شهرستان سوروچ استان شانلی عرفا ،اظهار داشت: شواهد نشان می دهد که این حادثه کار داعش است و اگر این مساله اثبات شود، باید بدانیم که این رخداد تروریستی به سوروچ خاتم نمی شود و ترکیه نیز در مدت زمان کوتاهی به سوریه و یا دیگر کشورها تبدیل خواهد شد.

کایا با اشاره به اینکه مساله داعش تنها مساله ترکیه نیست گفت: تا زمانی که جهان نسبت به این مساله حساسیت نشان ندهد، داعش از این فرصت استفاده و جایگاه خود را تحکیم خواهد کرد.

وی برقراری آرامش و استقرار در ترکیه را فراتر از ملاحظات حزبی خواند و گفت: در صورت برهم خوردن آرامش و استقرار ترکیه همه از این مساله ضرر خواهند کرد.

در یک حمله انتحاری که روز گذشته در شهرستان سوروچ از توابع استان شانلی عرفا در مرز ترکیه با سوریه رخ داد، بیش از 30 نفر کشته و بیش از 100 نفر زخمی شدند.

به گفته احمد داوداوغلو طبق شواهد ،این حمله از سوی داعش انجام شده است.

دولت ترکیه به دلیل چشم پوشی از تردد تروریست های داعش از مرزهای این کشور ،بارها از سوی نمایندگان مجلس و سران احزاب سیاسی این کشور مورد انتقاد شدید قرار گرفته و متهم به حمایت ضمنی از داعش شده است .

با وجود این انتقادها و اتهام ها دولت کنونی این کشور اقدام موثری برای جلوگیری از نقل و انتقال نیروهای داعش از مرزهای این کشور انجام نداده است .

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 438132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =