آیت الله " ناصر مکارم شیرازی" از مراجع عظام تقلید ، بوسیدن درب مساجد در پایان ماه صفر را خرافه خواند و از مردم خواست به جای چنین اعمال به قرآن و ائمه اطهار(ع) متوسل شوند.

به گزارش ایرنا ، وی در گفت وگو با رسانیوز افزود:این یکی از خرافات عوام است، دستور دینی برای بوسیدن درب مساجد و تبریک گفتن به حضرت زهرا(س) در پایان ماه صفر وجود ندارد.

وی اضافه کرد: ما همیشه به یاد حضرت زهرا(س) و سایر معصومین(ع) هستیم و همیشه به مساجد احترام می گذاریم؛ ولی این کاری است که عوام پیش خودشان اختراع کرده‌اند و هر روز هم چیزی به آن می افزایند.

این مرجع تقلید تصریح کرد: اگر این گونه اعمال ادامه یابد به قدری حجم بدعت‌ها و خرافات افزایش خواهد یافت که اصل مذهب تحت الشعاع قرار خواهد گرفت و این خطر بزرگی است؛‌ بنابراین باید با زبان خوش و منطقی جلوی این کار را گرفت.

آیت الله مکارم شیرازی درباره عمل جایگزینی برای این کار اظهار داشت: قرائت قرآن در مساجد، توسل به ائمه اطهار(ع)، ذکر خدا گفتن و اطعام به فقرا بهترین جایگزین برای چنین کاری است، مردم بدانند انجام اعمالی که در شرع وارد شده، برای زندگی آنها آثار و برکات فراوانی خواهد داشت.

وی دلیل این عمل را چنین عنوان کرد: برخی از مردم برای حل مشکلات خود به این‌گونه مسائل روی می‌آورند؛ در حالی که حل مشکلات راه‌ حل‌های بسیار مناسبی دارد، به عنوان مثال خواندن دو رکعت نماز شب با توجه قلب به درگاه الهی بسیار از مشکلات زندگی را حل خواهد کرد.

وی تاکید کرد: آیات مختلفی برای حل مشکلات وجود دارد و مردم می‌توانند براساس دستورات قرآنی و شرعی مشکلاتشان را حل کنند، کمک به ایتام و نیازمندان یکی از این راه‌هاست.

این مرجع تقلید در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی مواقع مردم برای حل مشکلات خود، مسلمات دین را رها می کنند و به خرافات روی می آورند در حالی که این کارها هیچ اثری برای حل مشکلات آنها ندارد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 43800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =