رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس می گوید: آژانس پیش از این از پارچین بازدید کرده و بر پاک بودن این محل از هرگونه ادعا، مهر تایید زده است.

علاء الدين بروجردي بر اين اساس گفت: مسئله پارچین هم با توجه به این که پیش از این مورد بازدید قرارگرفته ، باید از گردونه هر گونه بازدید خارج باشد.

به گزارش خانه ملت، مساله بازدید از پارچین در سال های اخیر محور یکی از مناقشات جدی بین ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی و بعضا 1+5 بوده است. با وجود این که آژانس بین المللی انرژی اتمی از این مرکز بازدید انجام داده است اما همواره پارچین محوری برای حاشیه سازی بوده است.

حالا اما با وجود برداشتن قدم نخست در زمینه توافق هسته ای ، يوکيا آمانو مدیر کل آژانس اتمی صحب از بازدید از پارچین و توافقی مجزا در خصوص این مرکز نظامی می کند.

 بروجردی با اشاره به سابقه بازدید های لازم از پارچین توسط آژانس تصریح کرد: آژانس به دفعات از پارچین بازدید داشته و اقدام به نمونه برداری کرده و سندی دال بر ادعاهایی که توسط دشمنان قسم خورده نظام جمهوری اسلامی از جمله منافقین در این خصوص مطرح می شد، وجود نداشت.

 رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قبلا آژانس از پارچین بازدید کرده و سوالاتی داشته و نمونه برداری انجام داده، لذا هیچ دلیلی برای اینکه اجازه دسترسی مجدد به آن‌ها داده شود، وجود ندارد و آن‌ها نیز پذیرفته‌اند که در پارچین فعالیتی صورت نپذیرفته است.

172727

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 437798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر تبریز اوغلی IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
    4 43
    اینم نتیجه برد برد
  • بی نام A1 ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
    54 19
    میگذارید توافق انجام بشه و از شر تحریم ها خلاص ببشم،تحریم ها بیچارمون کرد شم را چی؟