ایرنا نوشت:

سمیر جعجع رییس حزب « نیروهای لبنانی» و ولید جنبلاط رییس حزب سوسیالیست ترقی خواه لبنان که نگرانی خود را از توافق هسته ای بین جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 ابراز کرده اند، به جده و پاریس سفرکردند. جعجع و جنبلاط از مواضع صهیونیست ها و سعودی ها در مخالفت با توافق هسته ای حمایت کرده اند.

جعجع در شهر جده در شرق عربستان با سلمان بن عبدالعزیز پادشاه سعودی دیدار و با او در باره اوضاع لبنان و منطقه گفت وگو کرد.

جعجع در این دیدار از آل سعود و به ویژه ملک سلمان بابت آنچه حمایت سعودی ها از امنیت و ثبات لبنان در شرایط مختلف خواند، تشکر کرد.

در این دیدار محمد بن سلمان جانشین ولی عهد ، معاون دوم نخست وزیر و وزیر جنگ و همچنین خالد بن علی الحمیدان رییس سازمان امنیت عمومی رژیم سعودی حضور داشتند.

جعجع که روزنامه لبنانی الاخبار اسناد تماس ها و ارتباطات او با صهیونیست ها به ویژه افسر رابط بین او و بنیامین نتانیاهو را افشا کرده است، در گفت وگو با شبکه عربی (بی بی سی) گفت: توافق هسته ای به نفع جمهوری اسلامی ایران است و به همین دلیل اوضاع منطقه در آینده بحرانی می شود و شاهد آرامش نخواهیم بود.

به گفته رسانه های لبنانی، جعجع ترور ده ها شهروند لبنانی را در کارنامه سیاه خود دارد و با کمک آل سعود و همپیمانان لبنانی آن از مجازات اعدام فرار کرده است.

مندی صفدی از نزدیکان بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی اسناد منتشر شده از تماس هایش با سمیر جعجع و همچنین « ولید جنبلاط» رییس حزب سوسیالیست ترقی خواه لبنان را برای هماهنگی و همکاری بین آنها با رژیم صهیونیستی تایید کرده است.

جعجع در گفت وگو با بی بی سی گفت: از توافق هسته ای نمی توانم توقعی داشته باشم مگر اینکه بگویم تنها اوضاع ایران بهتر می شود و از سوی دیگر طرف های دیگر در منطقه تحرکشان افزایش می یابد و مثلا می توان به توفاق قاطعیت ( تجاوز وحشیانه و خونین آل سعود علیه یمن) اشاره کرد.

وی در پاسخ به سئوالی در خصوص شکست سعودی ها در کاستن از نقش ایران و حضورش در منطقه ، گفت: ما به عنوان گروهی لبنانی نقشی در مقابله با نقش ایران در منطقه نداریم اما آنچه به منطقه مربوط می شود، از چند ماه قبل واکنش های عربی نسبت به نقش ایران در منطقه آشکار شد و بعداز چهار ماه نمی توانیم بگوییم که توفان قاطعیت شکست خورده و یا موفق شده است.

نامزد ریاست جمهوری لبنان مورد حمایت آل سعود که بعداز این مصاحبه عازم عربستان شد تا با مقامات سعودی دیدار کند، در پاسخ به افشاگری ویکی لیکس از اسناد درخواست کمک های مالی از آل سعود برای مقابله با محور مقاومت ضد صهیونیستی به ویژه حزب الله و حمایت از منافع سعودی ها بدون تکذیب این اسناد تنها گفت که به این مسائل اهمیت نمی دهد.

این تروریست لبنانی که مانند جنبلاط بارها با مبارزه مقاومت لبنان با تروریست های تکفیری به ویژه داعش و جبهه النصره مخالفت کرده است، با بیان اینکه ما به جز تشکر نمی توانیم به آل سعود چیزی بگوییم، تاکید کرد که برای از بین بردن سلاح حزب الله همه تلاش خود را به کارمی گیرد.

 دیدار جنبلاط با اولاند

براساس این گزارش، کاخ الیزه هم اعلام کرده است که فرانسوا اولاند رییس جمهوری فرانسه عصر امروز با ولید جنبلاط رییس فراکسیون دیدار دموکراتیک در مجلس لبنان دیدار می کند.

جنبلاط که درصدد است تا تیمور فرزندش را جایگزین خود کند و او را در سفر به پاریس هم با خود برده، درچند روز گذشته بارها نگرانی خود را از توافق هسته ای اعلام کرده است.

قرار است در این دیدار آخرین تحولات منطقه بعداز توافق هسته ای ایران و گروه 1+5 و پیامدهای آن بر لبنان بررسی شود.

جنبلاط ماه مارس گذشته نیز با اولاند دیدار کرده بود.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 437734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
    84 9
    اینها که دوستهای جون جونی ایران بودن چی شد پس؟ اندوه لبنان کشت ما را
  • بی نام IR ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
    81 8
    دلواپسان لبنانى عالى بود.فكر كنم در نهايت "مجمع جهانى دلواپسان" ايجاد بشه با حضور افتخارى اسرائيل
  • تحلیلگر امور مربوطه IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
    39 7
    خدا بیامرزه هوگو چاوز رو ، اگه الان زنده بود رهبر دلواپسان حوزه امریکای جنوبی می شد. . .