سیل تاکنون 50خودرو را در جاده چالوس با خود برده و جاده های هراز و چالوس مسدود است

مدیرکل ستاد بحران استان البرز در گفتگو با مهر خبر داده است که در محور کرج - چالوس در محدوده آسارا و روستای سیجان ۵ تن کشته و بیش از ۱۰ تن مفقود شده اند.ابوالقاسم باقری از مفقود شدن ۵۰ دستگاه خودرو در سیل محور کرج - چالوس محدوده آسارا نیز خبر داد و افزود: احتمال افزایش آمار کشته شدگان وجود دارد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه کرج هم طغیان رودخانه کرج را عامل وقوع سیل در روستاهای سیجان در جاده چالوس ذکر کرد و به ایرنا گفت: سیل 25 خودرو را با خود برده و تا کنون اطلاعی از سرنوشت سرنشینان این خودروها در دست نیست.

محمدتقی ایرانی گفت: بر اساس برآوردهای اولیه خسارت های وارده سنگین است و اکنون به طور دقیق نمی توان میزان آن را اعلام کرد.

او با اشاره به از بین رفتن زیرساخت هایی نظیر راه، شبکه آب و برق روستای سیجان جاده چالوس در اثر سیل گفت: گروه های امدادرسان تجهیزات و آذوقه مورد نیاز را برای سیل زدگان تامین کرده اند.

فرماندار کرج با اشاره به تشکیل ستادهای بحران استان و شهرستان کرج از شب گذشته گفت: مسوولان استان از ساعات اولیه وقوع حادثه در محل حضور داشته اند و حسینیه روستا و دهداری نیز برای اسکان آسیب دیدگان تجهیز شده است.

باقری مدیرکل مدیریت بحران استان البرز نیز با تاکید بر اینکه امدادرسانی کماکان ادامه دارد، گفت: قربانیان حادثه تا کنون همان 5 نفر هستند و امیدواریم سرنشینان 25 خودرویی را که آب برده در سلامت باشند.

او نیز طغیان رودخانه کرج را عامل وقوع این سیل دانست و گفت: طغیان رودخانه همراه با حجم بالای سنگ و گل و لای باعث شده که برخی خودروها در مسیر رودخانه کاملا از بین بروند.

بارش شدید باران و توفان که از عصر یکشنبه استان البرز را در نوردید، باعث طغیان رودخانه کرج درمسیر جاده چالوس شد و تا کنون سیل در روستای سیجان باعث مرگ 5 نفر شده است.

 

«هراز» و «چالوس» مسدود شدند/ اعلام مسیرهای جایگزین
سخنگوی مرکز مدیریت راه های کشور از مسدود شدن محورهای هراز و چالوس خبر داد و گفت: مسافران از مسیرهای جایگزین آزادراه «قزوین - رشت» و جاده «فیروزکوه» تردد کنند.

یاسر خالدی در خصوص آخرین وضعیت ترافیکی محورهای چالوس و هراز به مهر گفت: به دنبال بارندگی در شمال ایران از حدود نیم ساعت پیش جاده های هراز و چالوس مسدود شده و پلیس در حال تخلیه بار ترافیکی در این دو جاده است.

او با بیان اینکه ریزش کوه در منطقه چالوس اتفاق افتاده است، گفت: راهداران در تلاش برای بازگشایی این جاده هستند که امیدواریم تا ظهر امروز این جاده بازگشایی شود. همچنین جاده هراز هم با ریزش کوه در تونل شماره ۲ و ۳ مواجه شده است که پیش بینی می کنیم تا یک ساعت دیگر این جاده بازگشایی شود.

سخنگوی مرکز مدیریت راه های کشور با اعلام اینکه رانندگان حتی در صورت بازگشایی این مسیرها هم سعی کنند از مسیرهای جایگزین تردد داشته باشند، گفت: مسافران غرب مازندران می توانند از آزادراه قزوین - رشت و مسافران شرق این استان از جاده فیروزکوه تردد کنند.

خالدی با اشاره به سیلاب در جاده فیروزکوه گفت: در محدوده سفیدار گله هم سیلاب اتفاق افتاده است که از دقایقی پیش جلوی تردد خودروها گرفته شده و پیش بینی می کنیم تا نیم ساعت دیگر این جاده هم بازگشایی شود اما در دیگر جاده های ورودی به تهران مشکلی وجود ندارد.

45282

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 437677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 24
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۵:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
    8 1
    چرا به رود خانه ها نمی رسید . چرا کنار شون سنگ وجدول نمی کشید چند بار این اتفاق افتاده .هلند میان اب است چرا یاد نمی گیرید .مهم نیست مردم را اب با خودش ببره
  • مدیریت در حد پشمک IR ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
    6 0
    تو بی آبی سیل ببرتت نوبره والا:|... کلا ما همه چیمون به هم میاد.
  • محمد A1 ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
    4 8
    از بس که توی این مسیر گناه و فساد میشه اینم بلاش...
  • بی نام IR ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
    4 6
    به جهنم. مسافرت شمال نیاین
  • بی نام IR ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
    6 6
    کسی مجبورشون نکرده بود تا تقی به توقی میخوره برن شمال
  • مصطفي A1 ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
    5 1
    ديروز نميدونيد شمال چه باروني ميومد ١٢ ساعت يه بند بارون شديد امازوني. خود شماليها ميگفتن همچين باروني مانديديم
  • عجب IR ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
    4 2
    صدا و سیما در خواب؟
  • بی نام IR ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
    7 1
    بیست ساله که فرار ه اتوبان تهران شمال را بسازند هیچ عقل سلیمی نمی گذارد این همه وسیله نقلیه توی یک جادهای که برای 80 سال پیش است تردد کنند خدای ناکرده اگر حادثه طبیعی بزرگتر پیش بیاد یک فاجعه ملی رخ میده توی یک جاده باریک کوهستانی با هزاران خودرو که هیچ پناهی ندارند
  • masoud IR ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
    7 3
    اون مقام مسئول که جاده را یکطرفه می کند باید مورد باز خواست قرار بگیرد که باعث شده نیروهای امداد نتوانند به سیل زدگان کمک بکنند
  • بی نام A1 ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
    6 0
    قطع بي رويه درختان و سكوت مسئولان ساخت و ساز غير قانوني در كنار رودخانه و متضرر شدن مردم و سكوت مسئولان . مسئولان چرا پاسخگو نيستند ؟ مگر رهبري نگفتند بايد پاسخگو باشند ؟
  • بی نام IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
    6 0
    بالاخره ما نفهمیدیم 50تا ماشین گم شده یا 25تا؟؟ هر مسئولی یه تزی برا خودش میده آخرشم میگن امیدواریم سرنشینان خودروها سالم باشن.
  • بی نام A1 ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
    4 0
    کاش هواشناسی با همکاری پلیس بتوانند سیستم هشدار سریعی را راه اندازی کنند تا هموطنانمان اینگونه با سیل غافلگیر نشوند.
  • بی نام A1 ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
    5 0
    قسمت یعنی اینکه اگر من که دیشب تو این جاده بودم یه کم تعلل میکردم میمردم
  • بی نام IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
    6 0
    هواشناسی دیروز کجا بود؟ جمش کنن دیگه....به چه دردی خورده تا الان....جاده چالوس و باید میبستن... هیشکی جواب گو نیست.
  • بی نام IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
    16 1
    چرا کامنت های ملت رو چاپ نمی کنید؟؟؟ بیشتر از 50 تا ماشین به گفته خود مسئولین گم شدن ، بعد اونوقت آقایون اومدن میگن 12 نفر ناپدید شدن یه جوری خالی ببندین بشه باور کرد
  • رمضان GB ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
    6 0
    باز هم پیش بینی نامناسب و بی موقع هواشناسی.
  • بی نام IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
    3 0
    خوب شد ما زود حرکت کردیم
  • بی نام IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
    3 0
    جنابان مدیران سازمان عریض و طویل هواشناسی کشور با سلام ضمن عرض تبریک اعیاد سعید و قبولی طاعات و عبادات به استحضار می رساند ، با وجود تذکر مکرر دوستان و دلسوزان به حضرات در خصوص تجدید نظر در زمینه ارائه اطلاعیه های مضحک و درجه بندی اخطاریه ها جهت ایجاد انگیزش و آمادگی مطلوب در مدیران رسانه ای و اجرایی کشور ، مع الاسف در شما کارگر نیفتاده و صدور اطلاعیه های صرفا رافع تکلیف تداوم داشته ، علی ای حال ، من بعد از این ، شما در هدر رفت جان و مال و ناموس نفوس این مملکت ، شریک وسهیم خواهید بود والسلام
  • محمدرضا عظیمی A1 ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
    2 0
    هليکوپتر، این مملکت تعداد زیادی هليکوپتر امداد نیاز دارد.
  • افشین 4 A1 ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
    2 0
    من و دوستانم اماده هستیم که به کرج و تهران برویم و به هموطنان خوب کمک کنیم از شهدار کرج و شهردار تهران خواهش میکنم از کمک به مردم دریق نکند
  • بی نام A1 ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
    3 0
    هواشناسى و پليس راه هماهنگ نيستند
  • بی نام A1 ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
    10 0
    عاقبت از بين بردن جنگلها
  • siavash A1 ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
    4 0
    زیر ساخت داخل خود استان البرز معتی نداره چ برسه ب اطراف استان،من بعنوان مثال عرض میکنم ایا شهری مثل کرج مگر چند تا خیابان اصلی داده،ایا شهردار محترم استان اصلا در سطح شهر از میدان کرج تا ابتدای چهار باغ و یا پل فردیس گذر کرده است ،اوضاع خیابان ها واقعا اسفناک است.مسولین محترم ب اوضاع سهر رسیدگی نمیکنند.چه برسه بجاده ها و شریان های خارج شهر.والا ادم خجالت میکشه که بگه ی ش هروند کرجی هستم .پس توقع بیش از این نباید داشت
  • .s A1 ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۱
    0 0
    کاری هم جز امیدوار بودن بلد نیستید بشینید و امیدوار باشید