واحدمرکزی خبر نوشت:

دولت آمریکا پس از توافق وین در خصوص اقناع هم پیمانان خود و کنگره این کشور دچار مشکل شده است .
به گزارش شبکه تلویزیونی الحره ، مایکل اوهانلن ، کارشناس ارشد موسسه بروکینگز با بیان اینکه واشنگتن در خصوص قانع ساختن هم پیمانان خود و کنگره دچار مشکل شده است ، گفت : اسرائیل ذاتا مخالف هرگونه توافق با ایران است ولی به علت نزدیکی فوق العاده به آمریکا نتیجه ای از مخالفت خود نمی گیرد .
وی با تاکید بر اینکه میزان دوستی آمریکا و اسرائیل در حدی است که نمی تواند توافقنامه وین بر مناسبات دوجانبه آنها سایه بیاندازد ، خاطرنشان کرد : هم پیمانی واشنگتن و تل آویو موجب عدم تاثیرپذیری توافقنامه وین از اعتراضات صهیونیست ها می شود .
وی با بیان اینکه کنگره آمریکا نمی تواند از تایید توافقنامه وین جلوگیری کند ، افزود : اوباما معتقد است انعقاد این توافقنامه مانع دستیابی ایران به سلاح هسته ای می شود و بر این اساس تمامی تلاش خود را برای قانع ساختن اسرائیل و عربستان به کار خواهد گرفت .
مایکل اوهانلن با اشاره به اینکه توافق وین مانع از تسلیح بیشتر ایران می شود ، اضافه کرد : توافقنامه وین به نفع شرکا و هم پیمانان آمریکا به ویژه در منطقه خاورمیانه است .
وی با بیان اینکه اعتراض بنیامین نتانیاهو به توافقنامه وین بیهوده و بی اساس است گفت : اسرائیل چاره ای جز کنار آمدن با این توافقنامه ندارد .

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 437647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =