روزنامه رسالت در سرمقاله خود با عنوان «مرز کمرنگ بدر و احد هسته ای» به پیروزی مسلمانان در جنگ بدر و غفلت آنها در جنگ احد که عده ای مشغول جمع آوری غنایم شدند و خنجر از پشت به قلب جبهه مسلمین وارد آمده و منجر به پیروزی قریش شد اشاره کرده و نوشت:

* مذاکرات هسته اي ايران و اعضاي 1+5 در وين و جمع بندي مذاکرات، مصداق عيني پيروزي اوليه ما بر دشمنان قسم خورده هسته اي ماست. تيم مذاکره کننده هسته اي کشورمان با صلابت و غيرتمندانه در ميدان مذاکرات ظاهر شد و در مقابل 6 کشور معامله گر و رياکار نظام بين الملل و در راس آنها ايالات متحده آمريکا به خوبي ايستاد.

* تاکنون بارها تاکيد شده است که پيروزي يا شکست ما در مذاکرات هسته اي را صرفا " جمع بندي مذاکرات هسته اي" يا حتي " امضاي توافق نهايي" و در مرحله اي بالاتر" اجراي توافق نهايي" تعيين نخواهد کرد! کليت و عيار پيروزي يا شکست ما در اين نبرد نفسگير را نوع برخورد و مواجهه ما با اين موارد تعيين خواهد کرد. "پايان يافته تلقي کردن توافق نهايي" دقيقا مترادف با خطايي است که مسلمانان صدر اسلام در جريان جنگ احد صورت دادند، با اين تفاوت که حتي در حال حاضر هنوز غيمتي از سوي دشمنان هسته اي ايران پس از پايان نبرد به جا نمانده و صرفا با وعده هاي رفع تحريمها و به جا ماندن برخي غنايم مواجه هستيم! اعلام، امضا و اجراي توافق هسته اي هر سه مراحلي هستند که هنوز فعليت تام پيدا نکرده است. در حال حاضر صرفا شاهد جمع بندي مذاکرات هسته اي توسط طرفهاي مذاکره کننده هستيم و لا غير.

*دشمن تشنه غفلت،عجله و هيجان ماست! هم اکنون به برکت خون شهداي هسته اي و در سايه مقاومتي 12 ساله و با تکيه بر توان بالاي ديپلماتهاي انقلابي ما ، قدرت هسته اي ايران حتي از سوي دشمنان قسم خورده ما به رسميت شناخته شده است.در برهه فعلي بايد بيش از هر زمان ديگري با گارد بسته و احتياط کامل حرکت کنيم. اين گارد بسته بايد حتي پس از اجرايي شده توافق نيز حفظ شود زيرا واشنگتن و متحدان غربي آن نشان داده اند که استعداد زيادي براي نقض تعهدات خود در معاهدات بين المللي دارند. در اينجا بايد مراقب رفتارهاي احساسي و نا معقولي که " بدر زيباي هسته اي " را به " احد غم انگيز هسته اي " مي کند باشيم. فراموش نکنيم که در اين مجال، چيزي جز " بدر هسته اي " لايق ملت سربلند و نظام مقتدر ما نيست ، پس تحقق آن را با هيجانات خود به تاخير نيندازيم.

روزنامه رسالت در صفحات اول و سیاسی امروز خود هشت تیتر ضد آمریکایی منتشر کرده که عبارت است از:

سند ديگري بر عدم اعتماد به شيطان/ آمريکا بداند ملت ايران بر سر آرمان‌هاي خود تا آخر ايستاده است/ پيروزي ملت ايران مرهون مواضع ضدآمريکايي مقام معظم رهبري است/ سياست ما در مقابل آمريکا تغييري نکرده است/ آمريکا اختاپوسي است که قابل اعتماد نيست/ آمريکا فرصت پيدا کند از پشت به ما خنجر مي‌زند/ ظريف: کاربرد زور براي آمريکا دستاوردي نداشته است/ جاسوسي آمريکايي ها از پوتين

2727

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 437619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی A1 ۰۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
    7 7
    بله البته حرف حق جوابی نداره
  • بی نام IR ۰۵:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
    20 3
    نان بعضي از سياسيون ايران در برافراشتن پرچم جنگ و دشمني با بقيه است و گذشته اين موضوع را نشان داده است.
  • بی نام US ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
    7 2
    ما به هیچ کس دشمنی نداریم همه دوستن مگه خلافش ثابت بشه