ایرنا نوشت:

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه در گفت وگو با رسانه های آمریکا تقلا کرد تا تلاش های لابی این رژیم برای تاثیرگذاری بر رای کنگره در خصوص توافق هسته ای ایران و گروه 1+5 را تکمیل کند.

به گزارش رویترز از واشنگتن، همزمان با ارسال متن جمع بندی مذاکرات هسته ای وین از سوی کاخ سفید به کنگره آمریکا، نتانیاهو از قانونگذاران آمریکایی خواست که به دنبال یک توافق بهتر باشند و مدعی شد «اگر این توافق تصویب شود، هیچ راهی برای جبران زیان اسراییل وجود ندارد.»

نتانیاهو در گفت وگو با شبکه خبری آمریکایی «ای بی سی» گفت: این توافق بد را تصویب نکنید و به دنبال یک توافق بهتر باشید.

وزارت امور خارجه آمریکا روز یکشنبه متن جمع بندی مذاکرات هسته ای و ضمایم آن را از طرف کاخ سفید برای کنگره آمریکا ارسال و اعلام کرد مهلت 60 روزه بررسی این متن در کنگره از روز دوشنبه 29 تیر ماه آغاز می شود.

در این مدت زمان و 22 روز پس از آن که اوباما می تواند مصوبه کنگره را وتو کند ، رییس جمهوری آمریکا قادر به تعلیق تحریم های کنگره علیه ایران نخواهد بود.

نتانیاهو مدعی شده «در صورت تصویب این توافق، هیچ راهی برای احساس امنیت اسراییل وجود نخواهد داشت. »

نتانیاهو در گفت وگو با شبکه ای بی سی گفت: همه از جبران کردن برای اسراییل صحبت می کنند اما اگر قرار است این توافق اسراییل و همسایگان عربش را ایمن تر کند چرا باید برای ما جبران کنند؟

نتانیاهو همچنین در گفت وگو با شبکه خبری «سی بی اس» ادعا کرد: «راه های زیادی برای متوقف کردن تهاجم ایران وجود دارد و این توافق یکی از آن راه ها نیست.»

اوباما اعلام کرده که مصوبه کنگره برای رد این توافق را وتو خواهد کرد.

از سوی دیگر، جان کری وزیر امور خارجه و ارنست مونیز وزیر انرژی آمریکا روز یکشنبه در پیامی ویدئویی که از پنج برنامه خبری در آمریکا پخش شد، از توافق هسته ای دفاع کردند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 437590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا IR ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
    2 1
    اینقدر تقلا کند که جونش در بیاد مردک کودک کش .
  • ایرانمهر A1 ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
    3 1
    خوب طبیعی هستش که کار دشمن ، دشمنی است. ولی آقای نتانیاهو وقتی می گید که راههای زیادی برای متوقف کردن ایران وجود دارد واضح است که تنها منظورت جنگ است . و قطعا این را هم می دانید که وقتی صحبت از جنگ می کنید و خدای نکرده اقدام اشتباهی مرتکب شوید قطعا عصبانیت ما را هنگام پاسخ دندان شکن متوجه می شوید . و آنوقت دیگر برای پشیمانی دیگر دیر است .پس مواظب گفتار و رفتار خودت باش.
  • الکی غیرت A1 ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
    0 0
    بنیامین جوش نزن بابا شیرت خوش میشه ....