ارتباط عجیب گودال‌های یخی سیبری با ناپدید‌شدن کشتی‌ها در مثلث برمودا /تصاویر

یک پدیده طبیعی باورنکردنی سبب ایجاد افسانه‌ها و داستان‌های ترسناک از غرق شدن کشتی‌ها در مثلث برمودا شده است که پیوندی عجیب با گودال‌های ناشناخته در کشور روسیه دارد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران  ، سرانجام پس از حدس و گمان‌های فراوان در خصوص پیدایش گودال‌های عمیق و بزرگ در منطقه سیبری کشور روسیه دانشمندان علت اصلی ظهور آنها را کشف کردند.

گفتنی است، نخستین بار تصاویر فضایی گرفته‌شده از فضا گودال‌هایی زیاد و با عمق بالا را در کشور روسیه شناسایی کرد که ابتدا کارشناسان عواملی چون موجودات فضایی، شهاب سنگ‌ و یا حتی برخورد موشک را مسبب آن دانستند.

گودال‌های یخی سیبری

بررسی‌ها نشان می‌دهند، در نهایت و پس از تحقیقات فراوان کارشناسان علت را یخ زدن زمین در طول چند سال گرم شدن مجدد و بروز نوعی فضای خالی در زمین می‌دانند که به دلیل انباشت با گاز طبیعی به‌ویژه متان به یکباره دچار فرواران‌شده و در محل خود یک گودال عمیق ایجاد می‌کند.

گودال‌های یخی سیبری
این گودال‌ها به‌ویژه در منطقه Yamal سیبری وجود دارند و به گفته کارشناسان این منطقه در 18 مایلی از یک میدان گازی عظیم وجود دارد.

کارشناسان افزایش دما در محل خاک را سبب بالارفتن فشار و انفجار گاز متان می‌دانند.

گودال‌های یخی سیبری
بسیاری از این گودال‌ها با آب و گل و لای پوشانده شده تبدیل به دریاچه‌هایی طبیعی شده‌اند.

نکته منحصر به فرد عدم وجود هیچ ناحیه سوخته شده و یا دچار تغییرات شیمیایی شده در اثر انفجار ناگهانی گاز متان در محل گودال‌ها است.

کارشناسان این پدیده زیرزمینی را Pingo نامگذاری کرده‌اند که در طول سالها بروز این پدیده بیشتر شده است و شناسایی دقیق میزان آنها با توجه به شکل‌گیری گودال‌ها به صورت دریاچه پس از چند سال تا حد زیادی غیرممکن است.

گودال‌های یخی سیبری
یک تیم تحقیقاتی از پژوهشگران حوزه نفت و گاز روسیه که به این منطقه سفر کرده‌اند، هشدار داده‌اند که احتمال دارد این گودال‌ها در مسیر لوله‌های انتقال گاز به وجود بیاید و در آن صورت یک فاجعه زیست محیطی پیش خواهد آمد.

کارشناسان اعتقاد دارند، نظیر همین پدیده در اقیانوس اطلس به خاطر وجود گازهای گلخانه‌ای می‌تواند علت راز و رمز ناپدید‌شدن برخی از کشتی‌ها و قوت گرفتن نظریه مثلث برمودا باشد.

1919

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 437576

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سينا A1 ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۸
    7 6
    من كه نفهميدم
  • رزینا A1 ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۸
    5 21
    این داستان چه ربطی به ناپدید شدن هواپیما ها و کشتی ها در مثلث برمودا داشت؟؟؟؟ ثانیا مثلث برمودا محل زندگی یکسری مرفه بی درد انگلیسی است که برای راحتی خودشان هر کاری می کنند من جمله کشتن مردم بی گناه.
  • امین IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۸
    12 1
    دروود بر دانشمندان
  • بی نام A1 ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
    10 2
    میگن بالای مثلث برمودا هواپیما از صفحه رادار ناپدید میشه و ارتباط اون با برج مراقبت قطع میشه آیا در بالای این گودال ها هم این اتفاق میفته؟؟؟
  • محمدرضا A1 ۰۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
    14 0
    آنطور که در جای دیگری خوانده بودم انگار در بعضی مواقع مقادیر عظیمی از گاز متان از کف اقیانوس در مثلث برمودا آزاد می شود که باعث بلعیده شدن کشتی ها در آب lمی شود در واقع زیر کشتی برای لحظه ای از آب خالی می شود و سقوط هواپیما هایی که در ارتفاع پایین هستند می گردد. این فقط یک فرضیه است