دستمزد مجریان تلویزیون چقدر است؟ / از 20 میلیون برای چند دقیقه تا 50 هزار تومان در یک اجرا

مجریان تلویزیون براساس سابقه، محبوبیت و تعداد طرفداران برنامه‌شان دستمزدهای متفاوتی دریافت می‌کنند.

درنا حسین‌زاده: مدت‌ها میزان دستمزدی که بازیگران سینما دریافت می‌کردند به یک پرسش جدی در میان طرفداران سینما تبدیل شده بود. ارقام متفاوتی در مورد دستمزد بازیگران اعلام می‌شد تا اینکه بالاخره با مطرح شدن رقم دستمزد برخی از بازیگران به مرور سایر ارقام هم رسانه‌ای شد. معمولا در چنین مواردی انتشار یک رقم دستمزد بالا کنجکاوی‌ها را متوجه موضوع می‌کند و در نتیجه این کنجکاوی‌هاست که بارها در رسانه‌های مختلف اخبار و گزارش‌هایی از دستمزدهای بالا و گاه نامتعارف برخی بازیگران سینما و تلویزیون منتشر می‌شود.

یک کنجکاوی از همین جنس، موجب انتشار خبری در مورد دستمزد یک مجری تلویزیون شد. احسان علیخانی که با برنامه «ماه عسل» رمضان سال 1394 را هم با حواشی بسیار پشت سر گذاشت، در گیرودار اجرای برنامه با نشر اخباری در مورد دستمزدش روبرو شد. خبرها حکایت از آن داشت که علیخانی به عنوان مجری و تهیه‌کننده این برنامه دریافتی بسیار چشمگیر و قابل توجهی دارد.

او که آنتن تلویزیون را در 30 شب ماه رمضان در اختیار داشت، یک شب به بهانه پرسش یکی از مهمانانش صحبت را به ماجرای دستمزد خود رساند. او ابتدا از حاضران در برنامه پرسید چه رقمی را به عنوان دستمزد دریافتی او شنیده‌اند و آنان عدد یک و دویست (یک میلیارد و دویست میلیون تومان) را اعلام کردند. علیخانی رو به دوربین چنین گفت که برای یک سال ساخت این برنامه فقط 45 میلیون تومان دریافت می‌کند و آن هم در شرایطی که خودش باید کت و شلوارهایش را بخرد.

اما این سخنان و خبرهای حاشیه آن موجب می‌شود همان پرسشی که در مورد دستمزد بازیگران مطرح شده بود به میان بیاید. اینکه  اصلا دستمزد مجریان تلویزیون چطور تعیین می‌شود؟ سقف و کفی برای آن وجود دارد؟ کسی روی این دستمزدها نظارت می‌‌کند؟ بالاترین و کمترین میزان دریافتی چقدر است؟ مجریان ویژه برنامه‌ها چه مبلغی می‌گیرند و گویندگان خبر چه رقمی؟

در ادامه به این سئوالات پاسخ داده خواهد شد.

دستمزد مجری چطور تعیین می‌شود؟

یک مجری براساس سابقه کار، میزان محبوبیت و یا ستاره بودنش می‌تواند روی رقم دستمزد خود تاثیر بگذارد. این البته بخشی از ماجراست، بخش دیگر به نوع برنامه در حال اجرا بستگی دارد. به این ترتیب که رقم دریافتی یک مجری برای برنامه 30 شبه، متفاوت از رقم دریافتی همان مجری از برنامه یک روزه است.

معمول چنین است که مجریان در برنامه‌های مناسبتی که در نوبت‌های محدود و گاه یک بار روی آنتن می‌رود رقم بالاتری نسبت به اجراهای مدت‌دار می‌گیرند.

بنابراین دستمزد مجری را علاوه بر میزان محبوبیتش، تعداد اجراهای او نیز تعیین می‌کند.

سقف و کفی وجود دارد؟

در صداوسیما محدوده مشخصی برای دستمزد مجریان تعیین نشده است، اما عرفی جا افتاده که براساس آن، مسئولان رسیدگی به قراردادها با برآوردها روبرو می‌شوند و در مورد آن تصمیم می‌گیرند.

نکته در اینجاست که معمولا در قراردادها عین همان رقمی که به مجریان پرداخت می‌شود، قید نمی‌شود، بلکه ارقام نوشته شده، نوعی تقسیم‌بندی به اصطلاح «محکمه‌‍پسند» از بودجه مورد نظر است تا در نهایت تهیه‌کنندگان با بالا و پایین کردن ارقام بتوانند به جایی که نیاز بیشتری به بودجه دارد، پول برسانند.

برای روشن شدن این موضوع به یکی از روش‌های مرسوم تهیه‌کنندگان نگاه می‌شود. وقتی یک تهیه‌کننده برآورد هزینه‌ها را اعلام می‌کند رقمی برای دکور برنامه اعلام می‌کند که الزاما رقم واقعی دکور نیست. بنابراین از این بخش، قسمتی از بودجه اضافه می‌آید که می‌تواند به مجری برنامه اختصاص پیدا کند.

به نوعی تهیه‌کنندگان با شیوه تقسیم‌بندی بودجه‌ها در برگه برآورد، کف و سقف عرفی دستمزد مجری را رعایت می‌کنند، اما به نوعی امکان کسر بودجه از جایی دیگر و افزودن آن به دستمزد مجری را هم فراهم کرده‌اند.

فرق ویژه برنامه‌ها و سایر برنامه‌ها

مجریان در ویژه‌برنامه‌ها رقم‌های چشمگیرتری نسبت به برنامه‌هایی که در طول یک دوره مشخص اجرا می‌کنند، به دست می‌آورند. حتی مهمانان و کارشناس‌های این برنامه‌ها نیز با دستمزدهای متفاوت‌تری نسبت به شرایط معمول روبرو می‌شوند.

توجیه این شیوه تقسیم‌بندی دستمزدها این است، که جهت راضی کردن مجریان برای پذیرش اجرای یک ویژه برنامه رقابتی تنگاتنگ در می‌گیرد و مجری حاضر نمی‌شود با دستمزد معمول برنامه‌های مدت‌دار، ویژه‌برنامه‌ای را اجرا کند، پس راهکاری نمی‌ماند جز بالا بردن دستمزد.

مجریان اخبار

مجریان اخبار صداوسیما جزو کارمندان این مجموعه محسوب می‌شوند و دستمزد آنان با وجود شهرت و گاه محبوبیتشان ارتباط چندانی با مجریان برنامه‌های دیگر صداوسیما پیدا نمی‌کند. البته این مجریان در حساب و کتاب‌های دیگری که در سازمان صداوسیما مرسوم است و عنوان «بهره‌وری» به آن داده می‌شود، رقمی بیش از حقوق کارمندی خود نیز دریافت می‌کنند.

مورد متفاوت مجری - تهیه‌کنندگان

در مورد مجری تهیه‌کننده‌ها رسیدن به رقم خالص دریافتی آنان امکانپذیر نیست. به این ترتیب که مثلا افرادی چون عادل فردوسی‌پور، احسان علیخانی و محمود گبرلو که مجری و تهیه‌کننده برنامه خود هستند، فقط خودشان می‌دانند چقدر دریافت می‌کنند، زیرا رقم دریافتی آنان نه فقط دستمزد مجری بلکه درآمد تهیه‌کنندگی نیز هست.

اطلاعات به دست آمده حکایت از آن دارد که در برخی موارد تهیه‌کننده می‌توانند 15 تا 20 درصد رقم قرارداد مابین خود و صداوسیما را به سود تبدیل کند.

آمار و ارقام از چه قرار است؟

جذاب‌ترین بخش ماجرا رسیدن به رقم‌های دقیق است، اینکه واقعا دریافتی مجریان با یک حساب سرانگشتی چقدر می‌شود؟ اما در این بخش چند نکته وجود دارد، اینکه با وجود قطعی بودن ارقام به دست آمده، به دلیل حساسیت‌های موجود امکان اعلام رقم مرتبط با نام مجری وجود ندارد. بنابراین در این بخش با توجه به ویژگی برنامه‌ها عدد و رقم‌ها اعلام می‌شود.

بالاترین رقم به دست آمده براساس تحقیقات از میان مجریان صداوسیما، مربوط به یک اجرای 10 دقیقه‌ای است. یک مجری برای اجرای 10 دقیقه از یک برنامه 20 میلیون تومان دریافت کرده است.

رقم دیگری که فاصله‌‌ای قابل توجه با مورد اول دارد به مجری دیگری بازمی‌گردد که برای اجرای ویژه‌برنامه عید نوروز هشت میلیون تومان دستمزد دریافت کرده بود.

مجریان باسابقه و محبوب، معمولا ارقامی بین 400 تا 500 تومان برای هر برنامه دریافت می‌کنند که البته این رقم ذکر شده در قرارداد است و ممکن است با افزایش به شیوه‌های یاد شده، این رقم به یک تا یک و نیم میلیون تومان در هر شب اجرا برسد. البته این ارقام فقط به مجریانی پرداخت می‌شود که علاوه بر باسابقه و توانمندی، حتما به نوعی ستاره نیز شده باشند.

در غیر این صورت یعنی وضعیتی که مجری چهره‌ای مطرح و ستاره نباشد، با وجود تجربه‌مند بودن، رقم دستمزد بین 100 تا 300 هزار تومان در نوسان است.

البته آن‌هایی که در آغاز راه هستند، کمترین دریافتی را دارند، 50 هزار تومان رقمی است که به مجریان تازه‌وارد پرداخت می‌شود.

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 437503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 45
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۸
    515 8
    خیلی هاشون حاضرن پول هم بدن و برنامه تلویزیون اجرا کنن چون با اینکار کلی از اجراهای خارج از تلویزیون پول در میارن
    • بی نام A1 ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۸
      این گزارش بیشتر شبیه این می ماند که صدا و سیما برای تبرئه خود نوشته، کی باور می کند طرف برای یک اجرا فقط 500 هزار تومان یا یک میلیون بگیرد یا حتی 300 هزار تومان، بعد مجری ماه هایی که برنامه ندارد چه کار میکند؟ در ضمن نویسنده هم گویا باور کرده احسان علیخانی 45 میلیون می گیرد باید از خودمون بپرسیم 45 میلیون کجا یک میلیارد دویست کجا؟
    • بی نام A1 ۰۴:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
      28 12
      کاش من هم بجای معلم یک مجری یا ورزشکار حرفه ای بودم
  • ... A1 ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۸
    دست بردارین دیگه .. تموم شد برنامه .. خسته نشدین واقعا؟؟ به بهونه دستمزد مجری های تلویزیون هم باز ..... شما اینقدرم خودتونو به زحمت نندازین ما متوجهیم چقدر علاقه مندین به یه برنامه ی خاص ... دیگه تمومش کنید بچسبین به خبرهای دیگه لطفا
    • بی نام A1 ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۸
      3 6
      برنامه ی خاص چیه ؟ خو راس می گن یک ملیارد و دویست کجا ، 45 میلیون کجا مثل باشگاه های فوتبال شده که رقم قرار داد رو مثل گوشت قربونی تقسیم می کنند توی خودشون که بیرون به رسانه ها یک صدم اش رو اعلام کنند
  • پژمان RO ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۸
    166 8
    واقعا مسخره است توی همه حرفه ها همین بی نظمی و بی عدالتی وجود داره مثلا یه نفر که 16 17 سال تو دانشگاه دولتی درس میخونه نسبت به یه دلال میوه و تره بار یا مسکن چقدر درآمد داره؟
    • بی نام A1 ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۸
      6 0
      آقا من لیسانس از صنعتی اصفهان و فوق از علم و صنعت دارم. مکانیک ولی می‌خوام بزنم تو کار دلالی میوه و تره بار. هرکی هرچی می‌خواد بگه؛ ولی پول تو خرید و فروشه.
  • رضا RO ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۸
    203 3
    مالیات این پولها رو میدن؟
  • علی A1 ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۸
    58 64
    وقتی یه مجری و برنامه موفق باشن حقشونه پول خوب بگیرن ولی برنامه و مجری ضعییف نه . مجریانی مثل احسان علیخانی و عادل فردوسی پور برنامه سازان خوبی هم هستن و مردم به خاطر اون ها پای تلویزیون میشینن
    • شهروند IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
      13 5
      علی آقا مقایسه علیخانی و فردوسی پور مثل مقایسه پراید و مازراتی هست.
  • علی A1 ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۸
    65 59
    یه سری برنامه ها هستن که بیننده کمی دارن که ارتباط مستقیم با کار مجری و نحوه برنامه داره. اکثریت مردم تعینن میکنن که چه مجری و برنامه ای محبوبه. حمایت این چند سال مردم از ماه عسل و نود ثابت کرده که علیخانی و فردوسی پور شایسته هستن
  • بی نام A1 ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۸
    57 5
    اصلا پدیده ای به نام قرارداد در ایران ازبین رفته از تلویزیون وسینما بگیر تا پیمانکاری و فوتبال و باقی جاها یعنی ما رسما به عصر حجر در این مورد برگشتیم خود قوانین قراردادها هم مسخره است یک بازسازی کلی می خواهد تا قرارداده هم دوباره در ایران رسمی شود
  • شفافيت IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۸
    62 2
    واقعا شفافيت در براورد بودجه و هزينه آن در برنامه هاي صداوسيما موج ميزنه.
  • بی نام A1 ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۸
    81 13
    سلام بعد از ۲۷سال کار تعلیم و تربیت این ماه پانزده هزار تومان بابت کمک هزینه رفاهی پرداخت کرده اند اگر این دوستان توانستند ۳۰ دانش اموز را فقط چند روز کنترل کنند این دستمزد ها حق انها .
    • بی نام A1 ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۸
      2 11
      دوبار توی تلویزیون بالا پایین بپر میلیونی دستمزد بگیر
  • علی EU ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۸
    58 21
    پول همه مجریها اندازه پول دکل نفتی گم شده نیست حداقل کار میکنند پول میگیرند
  • الهام A1 ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۸
    27 37
    شما چکار دارید فقط تیتر میزنید تا دیده شید
  • بی نام A1 ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۸
    15 18
    ثروتمردان ایران به مبارزه فقر
    • بی نام A1 ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۸
      17 7
      چی چی؟
  • مرتضی جعفریپور A1 ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۸
    38 54
    هر چی میگیرند نوش جونشون اونهایی که ایراد میگیرند دو دقیقه جلوی یه جمع بدون تپق زدن صحبت کنند حالا اجرای زنده جلوی چند ملیون بیننده کنار .چرا ما ایرانیها عادت داریم حساب دیگران را داشته باشیم مثلا فلان دکتر روزی چند تا مریض میبینه فلان فوتبالیست قرارداد ملیاردی بسته یا فلان خواننده تو کنسرتش چقدر گیرش میاد .چرا از خودمون نمیپرسیم ما چرا به اونجا نرسیدیم حالا اگه با پارتی بازی هم رسیده باشند بالاخره یه چیز تو چنتشون بوده.
  • عباس. IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۸
    17 25
    خودتونو خسته نكنيد الان توضيح ميدم براتون .گوگل پر بازديد كننده ترين سايته درامدش فقط از ايران 150 ميليارد تومن در سال هست.غير از كشور هاي ديگه كه چقدر در امد داره. هر قسمتي پر بيننده باشه درامد ميلياردي داره مثل عادل فردوسي پور و خيليها ديگه. محمد رضا گلزار الناز شاكر دوست
  • بی نام A1 ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۸
    32 8
    همه مملکت پر از این بریز و بپاش هاست...همه فقط ژست حمایت از طبقه محروم جامعه را می گیرند ..تمام ارگان ها...بابا حقوق یک کارگر یا کارمند شرکت خصوصی به زور در ماه ۱تا ۱.۵میلیون می شه اونوقت اینها حرف از ....چه پولهایی می زنند..
  • بی نام A1 ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۸
    14 12
    ارتباطات مجریان با بینندگان یک ارتباط غیر مستقیم و بدون بازخورد است و فقط تاثیر تبلیغی غیر مفید دارد و به رشد یک کشور نیز هیچ کمکی نمی نماید حقوقی بالاتر از عرف یک کارمند معمولی یا یک کارگر ساده زیر پا گذاشتن تمام قوانین موجود در کشور محسوب می شود و ظلم به دیگران است
  • بی نام IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۸
    30 37
    بدجوري گير داديدها خب دستمزدمجري هاي تلويزيون زياده همه جاي دنيا هم همينطوره. تازه به تلويزيون رسيده ايد انگار.
  • بی نام IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۸
    25 24
    همش پول پول پول پس گذشت ایثار معنویت فداکاری کجا رفتند
  • بی نام A2 ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۸
    1 1
    خسته نشدید 1 ماه مستقیم و غیر مستقیم ماه عسل رو نقد کردید؟
  • بی نام A1 ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۸
    1 1
    پس بی دلیل نیست که هر کاری میکنه که گریه مردم رو در بیاره تو برنامه پدر پول بسوزه
  • شایسته A1 ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۸
    1 1
    من فکر میکنم برنامه ماه عسل به مدت 30شب با دستمزد تمام عوامل برنامه سر جمع به یک میلیاردو دویست میلیون تومان هزینه برداشته...و مبلغ45 میلیون تومان برای احسان علیخانی است.مابقیع برای دیگر کارکنان برنامه ماه عسل تقسیم شده
  • بی نام A1 ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۸
    13 3
    هر کی هر چقد میگیره نوش جونش.من ک بخیل نیستم.انشاا... همه وضع مالیشون توپ توپ باشه:
  • افشین7 DE ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۸
    2 1
    من با فوق لیسانس هنر از دانشگاه های معتبر دولتی با25 سال سابقه و... اجاره نشین هستم وهرکاری میکنم از راه شرافتمندانه نمی توانم بیش ازیک ونیم در بیاورم .
  • بی نام A1 ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۸
    1 0
    بیخود . بیخود مثل تمام ریخت وپاش ها بی مورد
  • بی نام IR ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۸
    2 2
    برنامه هاي بي محتوا. چندتا مجري وبازيگر تلويزيون دور هم مي نشينن و همه اش حرفهاي بي مفهوم مي زنند. همين الان شبكه 5 رو ببينين...
  • بی نام IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۸
    4 3
    از این ها مالیات نمی گیرند ؟؟؟
  • آرش A1 ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۸
    4 0
    در صدا وسیمای مراکز دستمزدمجری در هر برنامه بین ۱۵ تا ۵۰ هزار تومان است .... و این رقم ها فقط افسانه است در تهران هم دستمزد برای احرا بین ۵۰ تا ۵۰۰ هزار تومان است. ...اجرای برنامه کار بسیار دشواری ست اما رقم های بالا هم فقط برای برنامه های انگشت شماری ست.... در کل کسانی که شایع راه می اندازن از بودجه برنامه ها بی خبرند ...صدا وسیما چند سال می شه که به خاطر سهل انگاری و فراری دادن مخاطب و روش های سیاسی غلط، ورشکست شده و از این پول ها ندارد و تقریبا به تمام کارکنان و هنرمندانش بدهکار است .
  • بی نام A1 ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۸
    1 2
    نوش جونششششششششش
  • کارمند IR ۰۴:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
    5 6
    تو این چند سال تعدادی مجری تو صدا سیما هستند که هر کانالی میزنی میبینی این مجریان برنامه اجرا میکنن.جالب اینجاست فرقی نمیکنه چه برنامه ای باشه ورزشی،هنری ....ازجمله این مجریان آقای حسینی و حسینیان هستند که جدیدا داره سید جوادهاشمی هم اضافه میشه در هر مناسبت هم چهار تا بازیگر و خواننده را میارن و سوالات مسخره تکراری و ...هیچی خلاصه پول یا مفت از مالیات که از حقوق من کارمند میگیرن.خدایا به داد ما برس.راستی تا یادم نرفته علیخانی هم تو ماه عسل با نظر سنجی که به راه انداخت و میهمانانی که دعوت کرد خودشو بیمه کرد تا قیامت.هر چند نظر سنجی کاملا اشتباه بود ایکاش میپرسید از عملکرد امسال اخیر ماه عسل راضی هستید؟
  • محمد A1 ۰۴:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
    5 3
    حيف يك ريال به برنامه مزخرف عليخاني بدهند حيف بيت المال
  • رضا A1 ۰۴:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
    0 0
    خدا رو شکر هر موقع توی ایران اتفاقی رخ می ده همه نوع خبر در مورد اون بوجود می آد .همه هم کارشناس میشن و کارخودشونو با اون قیاس می کنن مخصوصا معملمین محترم.
  • saeed A1 ۰۵:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
    7 1
    کاش من هم به جای بیکار یک معلم بودم
  • علی A1 ۰۵:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
    17 7
    مجریانی مثل احسان علیخانی , عادل فردوسی پور , علی ضیا . شاهین جمشیدی. طرفدار دارن. مجری که کمتر روی انتن باشه و گزیده کار باشه بهتر هم کار میکنه مثل علیخانی
  • شاهد A1 ۰۵:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
    1 0
    همه چیز به تهیه کننده بستگی دارد . بدانید که در صداوسیما حکم تهیه کنندگی سرقفلی دارد و به هرکسی داده نمی شود مو ضوع دیگر اینکه در قرار دادها حتی کسانی که به عنوان مسول مالی قرار داد را امضا می کنند سهم دارند و همین امر سبب می شود رقم ها غیرواقعی ثبت شود . مسئله دیگر اینکه برخی نهادها به بیت المال جفا می کنند و برای اجرای برخی همایش ها و برنامه ها ی خارج از سازمان رقم های غیر متعارفی می دهند مثلا یک مجری برای کلا یک ساعت اجرا بیش از دو سکه می گیرد این امر نشان دهنده ناسالم بودن این فضا و بزرگ کردن برخی عوامل است که واقعا می توان با اندکی اعتقاد ومدیریت آن را سامان داد
  • mj GB ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
    4 0
    در خیلی از جاهای دنیا مجریان تلویزیونی و برنامه های تلویزیونی خاص و پربیننده درآمد بالا و قابل توجه ای دارند که بد هم نیست و بخش اعظمی از این درآمد از تبلیغات و سرمایه گذاری بخش خصوصیه. در ایران دو مشکل اساسی وجود داره. 1. انحصارطلبی صدا و سیما که نه مجالی برای شبکه های خصوصی وجود داره و نه برنامه ها میتونن بطور خصوصی از درآمد کارشون منتفع بشن و همه چی تحت نظر و طبق قرارداد با سیماست. 2. پنهان کاری و عدم شفافیت که در افراد شناخته شده و به اصطلاح سلبریتی های ما خیلی رایجه. همه جاغی دنیا ممردم یدونند که فلان فوتبالیست یا بازیگر سینما یا مجری تلویزیونی چقدر درآمد داره و تازه اونها به درآمد بالاشون افتخار هم می کنند و همین رو هم مایه افزایش شهرت خودشون میکنند ولی اینجا.....
  • حسن A1 ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
    2 4
    خیلی جالبه .مردم عوض اینکه بگن چقددرامدخوبی داره و به این فکرکنن که اونام میتونن یه مجری بشن یانه.ساده ترین راه روانتخاب میکنن واتهام به طرف مقابل.خب شماهم بریداگه میتونید یه جامجری بشید ودرامدکسب کنید اگه تونستید
  • علی IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
    5 2
    واقعیتش این پول حقشونه میشه گفت آقای ضیا وعلیخانی و فردوسی پورو...برخی ازمجریان دیگه واقعا کارشون بلدن یادمه علی ضیا توی نیمروز یه سبک جدید و وارد اجرا کرد اوایل بهش میگفتن پدیده اجراو احسان علیخانی در برنامه ماه عسل به خیلیا با مهمانانش امید ومنتقل کرد و...واقعا زمانی که برخی ازین مجریا دررسانه هستند وبرنامه میسازند بیننده هاشون زیاده وطرفداران زیادی دارند وهمینطورمنتقدان بسیار زیادی نیز دارندکار اجرا واقعا پراسترس هست رسانه پر از خط قرمز هست ولی این مجریان کار خودشون و خوب یاد گرفتند و فراموش نکنیم که هریک ازین مجریان برای جایی که هستند تلاش کردند وسالها درادیو بودند باکمترین حقوق ممکن.بیشترین حقوق یک گوینده رادیو 200هزلر تومان است
  • تهرانی IR ۰۴:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
    10 5
    علیخانی تو برنامه ماه عسل گفت یک سال هیچ کاری نمیکنه بجز برنامه ماه عسلفرض کنیم مردم حافظه ندارن مثلا برنامه نوروز امسال و .. و بابت اجرای برنامه 45 میلیون گرفته که کت و شلوار هم خودش خریده میخواستم بپرسم میشه قیمت این همه کت و شلواری که هر شب یه جور میپوشیدی چقدره عزیز؟یه سوال دیگه میشه از علیخانی بپرسید چطور با مدرک مدیریت وارد صدا و سیما شده و یکدفعه کمک کارگدان و کارگردان و...خلاصه با وجود این همه ادم متخصص ایشون یک شبه راه صد ساله را رفته؟ بدون پارتی مگه میشه مگه داریم؟ هیچ کس هم از بیوگرافی خانوادگی اون خبر ندارهو همیشه میگه دوست نداره در مورد مسائل خصوصی صحبت کنه