ایسنا نوشت:

در پی انفجار خونین در بازاری در دیالی عراق که بیش از 120 کشته بر جای گذاشت، رئیس‌جمهوری روسیه، دبیرکل سازمان ملل، کاخ سفید، دبیر کل اتحادیه عرب، بحرین، کویت و اردن این انفجار خونین را محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، "ولادیمیر پوتین"، رئیس‌جمهوری روسیه در پیامی به فواد معصوم، رئیس‌جمهوری عراق و حیدر العبادی، نخست‌وزیر این کشور کشته شدن 120 تن در شهر دیالی در حمله گروه تروریستی داعش تسلیت گفت.

کرملین در بیانیه‌ای اعلام کرد که پوتین در این پیام خود بر حمایت و پشتیبانی مسکو از ملت عراق در مبارزه طولانی و سخت خود علیه گروه‌های تندرو تاکید کرده است.

در همین حال وزارت خارجه روسیه نیز به شدت حمله تروریستی در بازاری در منطقه خان بنی‌سعد در دیالی که بیش از 120 کشته بر جای گذاشت، محکوم کرد.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: این فاجعه باید انگیزه‌ای برای کشورهای منطقه باشد تا تلاش‌هایشان را جهت مقابله با تهدید جهانی تروریسم یکپارچه سازند.

در همین حال کاخ سفید حمله داعش به بازاری در دیالی را محکوم و اعلام کرد: این حمله نمونه دردناک دیگری از اقدامات زشت گروه تروریستی داعش است.

سخنگوی شورای امنیت کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد: آمریکا در تعهدات خود برای همکاری با نخست‌وزیر عراق و شرکایمان در این کشور و جامعه بین‌الملل برای پایان دادن به اقدامات داعش پایبند است.

واشنگتن حمله به بازاری شلوغ در دیالی را محکوم و این حمله را خیانتکارانه توصیف کرد.

همزمان بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل به شدت حمله دیالی را محکوم و اظهار امیدواری کرد که طرف‌هایی که در این حملات دست دارند هرچه سریعتر مجازات شوند. دبیرکل سازمان ملل بر ایستادگی این سازمان و جامعه بین‌الملل در کنار دولت و ملت عراق تاکید کرد.

از سوی دیگر نبیل العربی، دبیرکل اتحادیه عرب به شدت حمله انتحاری صورت گرفته در اولین روز عید فطر در دیالی عراق را محکوم و تاکید کرد: این اقدامات ایجاب می‌کند که تحرکات دسته جمعی جدی از سوی محافل عربی، منطقه‌ای و بین‌المللی برای از بین بردن گروه‌های تروریستی و ریشه کن کردن آنها از جوامع صورت بگیرد.

وی مجدداً بر همبستگی کامل اتحادیه عرب با عراق در تلاش‌هایش در جهت مقابله با تروریسم و از بین بردن آن تاکید کرد.

همزمان کویت نیز انفجار تروریستی در دیالی عراق در روز جمعه را محکوم کرد. صباح خالد الحمد الصباح، وزیر خارجه کویت درپیامی به ابراهیم جعفری، وزیر خارجه عراق بر مخالفت کویت و محکوم کردن این اقدامات تروریستی که امنیت و ثبات عراق را هدف قرار داده است، تاکید کرد.

در همین حال وزارت خارجه بحرین این جنایت تروریستی را محکوم و حمایت خود را از تمامی تلاش‌ها برای برقراری امنیت و تحکیم ثبات در عراق اعلام کرد. بحرین خواهان گسترش و تشریک مساعی بین‌المللی برای ریشه‌کن کردن آفت تروریسم و خلاصی جهان از شرارت‌های آن شد.

همزمان محمد مومنی، سخنگوی دولت اردن بر موضع قاطعنامه و ثابت کشورش در مخالفت با هدف قرار دادن غیرنظامیان بی‌گناه و همچنین تمامی اقدامات خشونت‌آمیز تاکید کرد و گفت که تروریست‌ها هیچ حرمتی برای دین و انسانیت قائل نیستند و باید با اندیشه افراطی و خشونت کورکورانه آنها مقابله کرد. وی به دولت و ملت عراق و خانواده‌های قربانیان نیز تسلیت گفته و برای مجروحان و آسیب‌دیدگان آرزوی بهبود هر چه سریعتر کرد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 437457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۸
    17 0
    فقط ترکیه این حمله را محکوم نکرد