ایرنا نوشت:

بیانات حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در خطبه های نماز عید فطر در خصوص توافق هسته ای و مواضع جمهوری اسلامی ایران در قبال آمریکا، بازتاب گسترده ای در رسانه های چین داشت.
 «شن هوا»، خبرگزاری رسمی چین در گزارشی نوشت: ایران نمی تواند گستاخی های آمریکا را نادیده بگیرد و به همین سبب عالی ترین مقام جمهوری اسلامی ایران در نماز عید فطر در جمع شمار زیادی نمازگزار بر این موضوع تاکید کرده اند.

شین هوا افزود: براساس اظهارات رهبر عالی ایران موضع این کشور در برابر چنین گستاخی هایی به رغم امضای توافق هسته ای تغییری نخواهد کرد.

تلویزیون مرکزی چین نیز گزارش کرد، رهبر ایران تاکید زیادی دارد که سیاست خارجی ایران تحت تاثیر توافق هسته ای در موارد مختلف بلاتغییر خواهد ماند. برای نمونه رهبر ایران در این مراسم باشکوه عید فطر تصریح کرد که در خصوص لبنان، سوریه، عراق، یمن و فلسطین مواضع جمهوری اسلامی تغییری نکرده است.

«چاینا ارگ» تارنمای دولت چین نیز نوشت: آیت الله خامنه ای درخصوص توافق هسته ای گفته است که بدون توجه به تصویب این توافق باید توجه داشت که نمی توان با این توافق به تاسیسات نظامی ایران نفوذ کرد.

این تارنمای چینی در گزارش خود آورده است که سیاست خارجی ایران در بسیاری موارد با آمریکا متفاوت بوده و این موضوعی است که عالی ترین مقام ایران درباره آن توضیح داده است.

در همین حال گزارش رسانه های گروهی چین حاکی است که قطعنامه مربوط به توافق هسته ای احتمالا تا چند روز دیگر به رای گذاشته خواهد شد.

به گزارش ایرنا، اظهارات رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در بسیاری از رسانه های گروهی چین از جمله تارنماهای «گوانمینگ»، روزنامه «مردم» ارگان حزب حاکم این کشور و همچنین سایت «سینا» بازتاب گسترده ای داشت.

2929

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 437456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =