ایسنا نوشت:

احد وظیفه، مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور گفت: از بعد ازظهر روز یک شنبه و طی روز دوشنبه با تقویت جریان‌های شمالی، بارش در سواحل دریای خزر، به ویژه درسواحل مرکزی وشرقی، تشدید شده و دریای خزر مواج خواهد شد و گستره بارش‌های رگباری دامنه‌های جنوبی البرز را نیز فرا می گیرد. شدت بارش‌ها امروز در استان گیلان و جنوب اردبیل، روز یک شنبه در شرق گیلان، مازندران و گلستان و روزدوشنبه درشرق مازندران، گلستان، شمال خراسان شمالی و ارتفاعات زاگرس مرکزی بیشتر خواهد بود.

وی با بیان اینکه بعد از ظهر روز دوشنبه از ناپایداری درشمال غرب و دامنه‌های غربی البرز کاسته می شود، اظهارکرد: همچنین در سواحل مرکزی و شرقی خزر، دامنه های البرز شرقی، نواحی مرکزی، دامنه‌های زاگرس مرکزی و شمال شرق کشور، ابرناکی و رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد ادامه خواهد داشت.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور افزود: همچنین طی سه روز آینده در مناطق تحت تاثیر سامانه بارشی، وزش باد شدید موقت به سبب رشد ابرهای جوششی پیش بینی می شود. طی دو روز آینده در جنوب شرق کشور نیز افزایش ابر و درساعات بعد ازظهر بارش پراکنده یا رعد وبرق دور از انتظار نیست که این وضعیت روز دوشنبه در این منطقه تقویت می شود.

وظیفه با بیان اینکه از امروز تا اواسط هفته جاری دمای هوا در نوار شمالی کشور کاهش می یابد، اظهار کرد: طی سه روز آینده در بخش هایی از شرق، شمال شرق و جنوب شرق کشور، وزش باد وگرد و خاک سبب کاهش دید افقی و کیفیت هوا خواهد شد. همچنین در منطقه زابل در بعضی ساعات توفان گردوخاک رخ خواهد داد.

وی درمورد هوای پایتخت نیز گفت: آسمان تهران امروز شنبه غبارآلود و دربعد ازظهر افزایش ابر و اوایل شب بارش پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد و درپاره ای نقاط باد وگرد و خاک با بیشنه و کمینه دمای 36 و 25 پیش بینی می‌شود.همچنین هوای پایتخت در روز یکشنبه کمی ابری درپاره ای نقاط غبارمحلی در بعدازظهر افزایش ابر و رگبار و رعد و برق گاهی وزش باد شدید با بیشنه و کمینه دمای 34 و 23 خواهد بود. هوای تهران در روز دوشنبه نیمه ابری و وزش باد در بعضی ساعات افزایش ابر و بارش پراکنده گاهی رعد و برق با بیشنه و کمینه دمای 30 و 21 است.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 437399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =