بزرگترین اندام بدن به اندازه ۶ زمین تنیس است ، اما به قطر تنها یک سلول!

حتی با پیشرفت علم و گسترش دانش پزشکی هنوز تمام واقعیت های بدن انسان کشف نشده است . واقعیتهایی که بعضا دانستن آنها عجیب و غیر قابل باور است.

به گزارش خبر آنلاین ، روزنامه هفت صبح در مطلبی به بعضی از واقعیتهای بدن انسان اشاره کرده است که در ادامه میخوانید :

  آيا مي دانيد که .... شما توانائي بو کردن ترس را داريد.

انسان توانايي احساس ترس ديگري را تنها با بو نمودن آن شخص دارد. آزمايش نشان داده است که هنگام ترس مواد شيميائي که از زير بغل دستهاي انسان خارج ميشود با وضعيت عادي تفاوت دارد. ترس شما را بوي بدن شما لو مي دهد. دانشمندان با وصل نمدن حسگرها زير بازوها و گرفتن نمونه عرق حاصل شده از دويدن بروي ترد ميل و بانجي جامپينگ آنها را به آزمايش شوندگان امتحان نمودند. قسمتي از مغز آزمايش شوندگان که در برابر ترس واکنش نشان مي دهد نسبت به بوي عرق بانجي جامپينگ مثبت بود.

آيا مي دانيد که .... وضعيت قلب شما ارتباط مستقيم با لاله گوش شما دارد.
چين مورب بروي لاله گوش ميتواند نشان وضعيت سلامتي قلب شما باشد. باوجوديکه دانشمندان هنوزدر حال مطالعه اين ارتباط هستند اما اولين مطالعه د ر اين زمينه در سال ۱۹۹۲ نشان داد که بيماران با چين مورب در لاله گوش در معرض ابتلا به بيماري گرفتگي عروق مي باشند. در حقيقت اين مطالعه با درستي ۹۴% نشان مي داد که دقيقا کدام بيماران بيمارستان تحت مطالعه گرفتار چنين بيماري هستند. اين ارتباط عجيب بين لاله گوش و قلب به پزشکان کمک مي نمايد تا بيماران در معرض خطر را شناسائي نمايند. تحقيقات جديد همچنين ارتباط بين لاله گوش با سکته قلبي منجر به مرگ را در ميان مردان تائيد مي نمايد.

آيا مي دانيد که .... خميازه کشيدن مسري است اما بيشتر در زمستانها
حتي ديدن عکس کساني که در حال خميازه کشيدن هستند نيز مسري است. در تحقيقاتي که در سال ۲۰۱۱ انجام گرديد نشان داد که از جمع ۸۰ نفري دانشجويان آزمايش شده در تابستان تنها ۲۴% از دانشجويان با ديدن عکس خميازه کشيده اند و از بين همين گروه در زمستان اين درصد به ۴۵ رسيده است. اما خميازه بر اساس نظر دانشمندان باعث خنک شدن مغز مي شود بنابراين دماي فضاي بيرون تاثير زيادي بروي خميازه کشيدن يا نکشيدن دارد. درحقيقت کشيدن خميازه باعث خنک شدن مغز و بهبود عملکرد مغز در موقع نيازمي گردد.

آيا مي دانيد که .... بزرگترين اندام بدن به اندازه ۶ زمين تنيس است ، اما به قطر تنها يک سلول!
اندوتليوم، قسمت نازک دروني رگهاي خوني بدن است که در کل ۱۰۰۰۰۰ کيلومتر رگهاي خوني انسان وجود دارد. سطح اندوتليوم اگر بيرون آورده شدو و مسطح گردد ميتواند ۶ زمين تنيس را پوشش دهد. اين غشا نازک در حقيقت مغز رگهاي خوني است و با فعاليت هوشمندانه تشخيص مي دهد که چه موادي ميتواند از درون خون وارد ديواره رگها شود. اندوتليوم در حقيقت کار تنظيم فشار خون، مبارزه با بيماريها و کنترل غلظت خون در بدن را بعهده دارد.

شنيدن کلمات و ديدن رنگها
برا ي بسياري از ما ديدن، بوئيدن و شنيدن حسهاي کاملا مجزايي هستند، ولي براي برخي با شرايط استثنائي که سينتزيا خوانده ميشود اينگونه نيست. اين افراد نسبت به کلمات احساس چشائي دارند و برخي وقتي رنگهايي را مي بينند صدا هايي مخصوص آن رنگ را مي شنوند. ميزان دقيق کلماتي که باعث تحريک حس چشائي ميشوند در افراد مختلف دچار سينتزيا متفاوت است، اما يک خانم که دچار اين مساله ميباشد نسبت به ۱۰۰% کلماتي که ميشنود حس چشائي اش تحريک مي گردد

1919

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 437319

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رعنا A1 ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۷
    99 10
    مرسی از اینکه دانش ما رو در این زمینه ها بیشتر میکنید.سپاس خبر انلاین
  • قاسم RU ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۸
    13 7
    من نمیفهمم اونایی که به پیام الله اکبر سبحان الله منفی دادند فازشون چیه؟من که نمیفهمم.خداییش کسی درکشون میکنه؟؟؟؟؟
  • خجسته A1 ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۴
    3 3
    فتبارک الله احسن الخاقین❤
  • مهدی A1 ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۴
    2 3
    اول سلام , عزیز دلم اونها همون منافقان از خدا بی خبرن , همون کفار زمان ما,همون خصم مبین...
  • بی نام A1 ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
    1 0
    بابت افزون علم ما ممنون