رهبر: توافق هسته ای به دنیا ثابت کرد که ایران اهل گفتگو است

نماینده مردم اصفهان در مجلس هشتم می گوید: مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 به دنیا اثبات کرد که ایران اهل منطق و مقید به قانون است.

حجت الاسلام محمد تقی رهبر در گفتگو با خبرآنلاین در خصوص آثار و نتایج توافق هسته ای ایران با گروه 1+5 اظهار کرد: مذاکرات از این جهت برای ما نتیجه بخش بود که به دنیا اثبات کردیم اهل منطق و مقید به قانون هستیم به طوری که به ان پی تی و مقررات حقوقی ارج می نهیم.

وی افزود:  در این مدت، افکارعمومی درباره برنامه هسته ای کشورمان که با اهداف کاملا صلح آمیز دنبال می شود، توجیه شدند و در این میان، تیم مذاکره کننده  نیز که در این مدت همه ارکان نظام از آن حمایت کرد، توانست این مسئله را به خوبی برای جهانیان روشن کند. بنابراین ما از بعد تبلیغی و توجیه افکار عمومی، قدم های مثبتی را نیز در این مذاکرات برداشتم.

امام جمعه موقت اصفهان تاکید کرد: اگر غربی ها زیاده خواهی را کنار بگذارند و نخواهند به اعمال فشار ادامه دهند وبه تعهدات خود در توافق پایبند باشند، در گشایش بعضی از امور، جای امیدواری است چراکه این توافق در حل 50 درصد از مشکلات اقتصادی کشور ما موثر است.

وی خاطرنشان کرد: آمریکایی ها مصر بودند که توافق انجام شود و خودشان پیشنهاد گفتگو را به ما دادند چراکه دموکرات ها می خواهند برای انتخابات آینده ریاست جمهوری برگ برنده داشته باشند.

29220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 437204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =