خبرگزاری مهر نوشت:

مدیرکل پیش بینی و هشدار رسریع سازمان هواشناسی از بارش باران و آب گرفتگی معابر در برخی جاده های استان های شمالی کشور خبر داد و نسبت به خطر غرق شدن در دریای خزر به شناگران هشدار داد.

احد وظیفه با بیان این مطلب افزود: امروز آسمان نیمه ابری تا ابری گاهی همراه  با بارش باران و رگبار موقت، رعدوبرق و وزش باد در استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و آسمان ابری درگیلان، مازندران و گلستان است و بارش در اردبیل و گیلان قابل توجه خواهد بود. همچنین بارش پراکنده باران گاهی با رعدوبرق و وزش باد در استانهای کردستان، زنجان، ارتفاعات مرکزی البرز و خراسان شمالی پیش بینی می شود.

به گفته وی، فردا و روز یکشنبه بارش متناوب باران گاهی با احتمال رعدوبرق و وزش باد در استانهای گیلان، مازندران و گلستان و ارتفاعات مرکزی البرز خواهد بود که در برخی نقاط بطور موقت این وضعیت با بارش شدید پیش بینی می شود. همچنین بارش پراکنده باران گاهی با رعدوبرق و وزش باد در استانهای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، زنجان، قزوین  و خراسان شمالی و از بعد از ظهر یکشنبه بارش باران و وزش باد همراه با رگبار و رعد و برق موقت در البرز، تهران و سمنان پیش بینی می شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اظهار داشت: روز دوشنبه نیز بارش متناوب باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد در استان های گیلان، مازندران، گلستان و ارتفاعات مرکزی البرز و گاهی بارش باران و وزش باد یا رگبار و رعد وبرق در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، همدان زنجان، قزوین، البرز ، تهران و سمنان رخ می دهد.

وظیفه تصریح کرد: با توجه به انتظار مواج شدن دریا به سبب رخداد بارش و وزش باد در سواحل دریای خزر و گاهی تشدید آن به سبب افزایش جریانهای شمالی از روز شنبه تا دوشنبه اقدامات لازم برای خودداری از شنا در سواحل خزر و جلوگیری از خسارات جانی در نظر گرفته شود.

وی افزود: با توجه به پیش بینی بارش باران از روز شنبه تا دوشنبه در جاده های کوهستانی البرز به ویژه ارتفاعات مرکزی البرز، احتمال تشدید ترافیک عبوری به سبب بارندگی وجود دارد و توصیه می شود تمهیدات لازم برای تردد در مناطق یاد شده بکار گرفته شود.    

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تأکید کرد: به دلیل گذر موج تراز میانی جو از نیمه شمالی کشور و همچنین استقرار مرکز پرفشار در سواحل شمالی کشور که باعث ایجاد جریان های شمالی در سواحل دریای خزر می شود ، برای روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه وقوع رگبار و رعد و برق و وزش باد و احتمال رخداد آب گرفتگی معابر عمومی در مناطق مذکور پیش بینی می شود.

 به گفته وی، روز جمعه رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت به سبب رشد ابرهای جوششی در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و جنوب غرب زنجان پیش بینی می شود روز شنبه بارش متناوب باران گاهی با احتمال رعدوبرق و وزش باد در استان های گیلان، مازندران، گلستان و ارتفاعات مرکزی البرز، در برخی نقاط بویژه گیلان می تواند با آبگرفتگی معابرعمومی و رگبار و رعدوبرق و وزش باد در اردبیل، غرب آذربایجان شرقی، خراسان شمالی همراه باشد.

وظیفه یادآور شد: روز های یکشنبه و دوشنبه بارش متناوب باران گاهی با احتمال رعدوبرق و وزش باد در استان های گیلان، مازندران، گلستان و ارتفاعات مرکزی البرز. در شرق گیلان و غرب و شرق مازندران با احتمال آبگرفتگی معابر عمومی پیش بینی می شود. علاوه بر این انتظار رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت به سبب رشد ابرهای جوششی در اردبیل، خراسان شمالی،  شمال سمنان، زنجان، جنوب آذربایجان شرقی، قزوین، شمال همدان، شمال مرکزی، قم، البرز و تهران وجود دارد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اظهار داشت: در این مدت کشاورزان بایستی از انجام هرگونه عملیات محلول پاشی و سم پاشی خودداری کرده، در شالیزارهایی که به مرحله گلدهی و خوشه دهی رسیده اند نسبت به باز بودن راه آب مزارع اطمینان حاصل کرده و در مزارعی که به مرحله گلدهی و خوشه نرسیده اند نسبت به بسته بودن راه آب و استفاده ازآب باران اقدام کنند.

وی گفت: در مزارع پیش رس شالی استانهای مازندران و گلستان در صورت آماده بودن شرایط نسبت به برداشت  و انتقال به مکان های مسقف اقدام شود،  محصولات برداشت شده به مکان های مسقف و سر پوشیده منتقل، کندوهای زنبورعسل به مناطق مسقف حمل، از محکم بودن دیواره استخرهای پرورش ماهیان گرم آبی  جهت جلوگیری از سرریز آب اطمینان حاصل شده و در چرای دام در ارتفاعات و مناطق کوهستانی استان های شمال غرب والبرز به دلیل مخاطره رعد و برق احتیاط لازم شود.

 

وظیفه تصریح کرد: فردا آسمان تهران کمی ابری، بعد از ظهر با افزایش ابر و وزش باد، در آخر وقت نیز باد و گرد و خاک و احتمال بارش‌های پراکنده همراه است. بیشینه و کمینه دمای پایتخت نیز ۳۸ و ۲۵ درجه سانتی گراد خواهد بود.

۴۷۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 437182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =