ایسنا نوشت:

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: مذاکره‌کنندگان ما با دست پر و از موضع قدرت توانستند به مذاکره با شش قدرت جهانی بپردازند؛ چرا که حمایت های مقام معظم رهبری و ملت و مجلس در قدرت استدلال و بیان نمایندگان نظام در گفت‌وگو مقابل شش قدرت جهانی بسیار تاثیرگذار بود.

حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم طی سخنانی در پیش خطبه‌های امروز نماز جمعه اظهار کرد: فعالیت های دانشمندان هسته‌ای ما و رساندن غنی سازی به 20 درصد و تعداد سانتریفیوژهای نصب شده به 19 هزار پشتوانه محکمی برای تیم مذاکره کننده بود تا از موضع بالا وارد مذاکرات شوند.

وی با بیان اینکه هیأت مذاکره کننده با قدرت و پشتوانه رهبری و ملت ایران وظیفه خود را ادا کرد، افزود: مذاکرات بعد از 23 ماه به نتایج اولیه دست یافت، البته حاصل توافق باید در مجلس مورد رسیدگی قرار گیرد که خطوط قرمز و چارچوب های تعیین شده در متن نهایی تهیه شده منظور شده باشد و پس از اعلام نظر مجلس اقدامات بعدی انجام خواهد شد. در برخی از رسانه ها می بینیم که در صدد هستند این موفقیت را به نفع یک جریان بدانند، در حالی که دولت هم نماینده کل ملت است و همانطور که رهبری فرمودند این مذاکرات از دولت قبل آغاز شده و تقاضای مذاکره از ناحیه آمریکا مطرح شد، البته باید گفت قدرت کار این دولت با مذاکره کنندگانش بسیار موثر بوده است.

مصباحی مقدم در ادامه با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی، اقتصادی است برای مقاومت در برابر فزون خواهی بیگانگان و تاثیرگذاری نظام سلطه جهانی اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی منحصرا مرتبط به تحریم ها نیست. این طور نیست که اقتصاد مقاومتی منحصر به تحریم ها باشد، یعنی اگر تحریم ها برداشته شود نیاز ما به اقتصاد مقاومتی برطرف نخواهد شد.

مصباحی مقدم با اشاره به اینکه ایران یک دلار بدهی عقب مانده به خارج از کشور ندارد، افزود: ایران حدود 130 میلیارد دلار ذخایر خارجی دارد که گفته می‌شود 39 میلیارد دلار آن از منابع بلوکه شده است و دارایی های خارجی بانک مرکزی شامل تمام درآمدهای نفتی ماست و همچنین در صندوق توسعه ملی که از سال 80 شکل گرفته است تا کنون 70 میلیارد دلار ذخیره داریم که در حساب های خارجی بانک مرکزی است، پس ما نه تنها بدهی خارجی عقب مانده نداریم بلکه مطالبات گسترده ای پس از لغو تحریم‌ها خواهیم داشت که امکان استفاده از آن‌ها فراهم می‌شود.

/2727

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 437128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 20
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رسول A1 ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۶
    108 1
    آقایمصباحی مقدم شنا روحانی هستی ولی من از تقوی برای شما حرف نمی زنم فقط میگم آدم خوبه در گفتار و نوشتار بی انصاف نباشه
  • بی نام IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۶
    119 1
    بله ولي اشاره نكرديد در دولت قبل فقط اتلاف وقت شد و بر تحريم ها كه كاغذ پاره بودن مرتب اضافه شد.
  • سواااال IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۶
    18 1
    خداییش یه سوال اصلا حرف تو هم درست فقط من یه سوال دارم اگه جلیلی مذاکره کننده و احمدی نژاد هم رییس جمهور بود بازم میتونستیم به توافق برسیم؟
  • مرتضی IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۶
    19 1
    عجب دوست دارم بدونم آقای جلیلی که همین پشتوانه غنی سازی 20 درصدی و 19 هزار سانتریفیوژ رو داشتن چه گلی بر سر ما زدن و چه دستاوری در مذاکرات داشتن؟ آیا مذاکرات ایشون چیزی جز اعلام مواضع و بیانیه خوانی بود؟
  • محسن A1 ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۶
    32 0
    مردم همه چيزو بادوچشم بيناميبينن
  • بی نام A1 ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۶
    33 3
    دولت اصولگرا كه باعث همه اين كاغذ پاره ها شد مردم اين موفقيت را مديون عقلانيت اصلاح طلبان مي دانند
  • بی نام A1 ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۶
    22 0
    انصافا نمی دانم چی باید گفت نمی دووووووونم
  • بی نام IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۶
    30 1
    تو دولت قبل هشت دقیقه مذاکره میکردند،هشت ساعت عکس یادگاری میگرفتند
  • بی نام A1 ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۶
    14 1
    درسته ولی کار را آن کرد که تمام کرد
  • بی نام IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۶
    23 0
    در دولت قبل فقط مناظره بود
  • امیر A1 ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۶
    29 0
    آقای مقدم واژه کاغذ پاره رو یادتون هست؟
  • بی نام IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۶
    32 1
    ازاین نمیترسم که دلواپسا هم شریک باشن ازاین میترسم ازشریکی که هشت سال خراب کرده حالاهم زودتر از بقیه ادعای مالکیت داره تعجب میکنم
  • مستقل RO ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۶
    26 1
    البته از سنگ اندازی بی وقفه مجلس در طول مذاکرات جلوی پای تیم مذاکره کننده دولت نباید به سادگی گذشت
  • far IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۶
    27 1
    اگر به نتسجه نمی رسید : مصباحی......: چقدر داد زدیم....چقدر گفتیم که راه اقایان جلیلی و دولت احمدی نزاد را در پی بگیرید..........ما از قبل گفته بودیم که به نتیجه نمی رسد..... اگر قرار به تفاهم بود دولت قبلی تواننمندتر از شما بود....
  • بی نام IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۶
    27 0
    تا حالا که مخالف بودین الان هم که به نتیجه رسییده شدین شریک
  • بی نام A1 ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۶
    23 1
    دسناورد دولت قبل در مذاکره چی بود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟اصلا جلیلی و مذاکره مگه میشه مگه داریم؟؟؟؟؟؟
  • بی نام IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۶
    19 0
    خوش به حال دولت فبل که طرفداران تمام قدی همچون آقای حایری و مصباحی داره
  • بی نام IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۶
    13 1
    خدا را شکر که در عصر تکنولوژی هستیم و مردم فقط شنونده تریبون های یک طرفه نیستند. نتیجه مذاکرات با هوشمندی مردم در انتخابات 92 رقم خورد. و با پیچیدگی مذاکرات که شاهد بودیم فقط شجاعت و ارده قوی و دانش بالا و اولویت دادن منافع ملی بر پست و مقام و آبروی خود توسط ریس جمهور و تیم مذاکره کننده با حمایت های مقام رهبری کار را تمام کرد و مردم را از این ظلم بزرگ و کابوس نجات داد
  • بی نام A1 ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۶
    1 12
    بنده فرمایش آقای مصباحی مقدم را قبول دارم .این پیروزی یا هرپیروزی دیگری متعلق به همه مردم ایران است.اصولا وقتی فعالیت بسیار مهم وزمان بری مثل دستیابی به انرژی هسته ای شروع میشود نتیجه کار در یک پروسه طولانی مدت روشن میشود.یعنی یک فرایندی طی میشود تا نتیجه ای بدست می آید .ازاولین کسی که باصطلاح کلنگ کاررا به زمین میزند تا آخرین نفر که روبان را قیچی میکند و پروژه به بهره برداری میرسد همه دراین فرایند سهیم هستند.اما سوال اینست که چرا وقتی آقای احمدی نژاد کل پروژه انرژی هسته ای را دستاورد دولت خود دانستند ایشان نفرمودند نه آقای احمدی نژاد این نتیجه فعالیت دولتهای قبل ترازشما هم هست.
  • بی نام A1 ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۶
    9 0
    تا اونجایی که یادمه دولت قبل اعتقاد داشتن جهان شامل فقط چندتاکشور قدرتمند نیستو لازم نیست اونا حتما کارای مارو قبول کننو تحریماشونم کاغذ پارست یه بارم با برزیل و ترکیه توافق کردن که اونم امریکا و طبعا بعدش اروپا به هیچ انگاشتن