۰ نفر
۲۶ تیر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۷

ایسنا نوشت:

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور با اشاره به پدیده گرد و خاک طی سه روز آینده در شمال سیستان و بلوچستان بویژه طوفان گردوخاک در منطقه زابل، گفت: از امروز (جمعه) تا اواسط هفته آینده دمای هوا در استان‌های نوار شمالی کشور به طور نسبی کاهش می‌یابد.

احد وظیفه ادامه داد: امروز جمعه 26 تیرماه رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد در نواحی شمال غرب، سواحل شمالی و بخش‌هایی از شمال شرق کشور پیش بینی و آسمان استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی نیمه ابری گاهی ابری با بارش و استان‌های کردستان، زنجان، قزوین، البرز و تهران کمی ابری گاهی با غبار خواهد بود و سایر استان‌ها صاف پیش بینی می‌شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان ‌این‌که قبل از ظهر شنبه 27تیرماه آسمان استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران و گلستان ابری با بارش باران پیش بینی می شود، ادامه داد: در روز شنبه و یکشنبه 27و 28 تیرماه بارش متناوب باران گاهی با احتمال رعد و برق و وزش باد در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان و ارتفاعات مرکزی البرز که برخی نقاط بطور موقت با بارش شدید پیش بینی می‌شود.

وی افزود: در این دو روز، بارش پراکنده باران گاهی با رعدوبرق و وزش باد در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، زنجان، قزوین و خراسان شمالی و از بعد از ظهر یکشنبه بارش باران و وزش باد همراه با رگبار و رعد و برق موقت در استان‌های البرز، تهران و سمنان پیش‌بینی می‌شود.

احد وظیفه ادامه داد: روز دوشنبه 29 تیرماه بارش متناوب باران گاهی با رعدوبرق و وزش باد در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، ارتفاعات مرکزی البرز و گاهی بارش باران و وزش باد یا رگبار و رعد وبرق در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، همدان زنجان، قزوین، البرز ، تهران و سمنان خواهیم داشت.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با توجه به انتظار مواج شدن دریا به سبب رخداد بارش و وزش باد در سواحل دریای خزر و گاهی تشدید آن به سبب افزایش جریان‌های شمالی از روز شنبه تا دوشنبه هشدار داد که اقدامات لازم برای خودداری از شنا در سواحل خزر و جلوگیری از خسارات جانی در نظر گرفته شود.

وی افزود: با توجه به پیش بینی بارش باران از روز شنبه تا دوشنبه در جاده‌های کوهستانی البرز بویژه ارتفاعات مرکزی البرز، احتمال تشدید ترافیک عبوری به سبب بارندگی وجود دارد و توصیه می‌شود تمهیدات لازم برای تردد در مناطق یاد شده بکار گرفته شود.

به گزارش ایسنا ، استان تهران نیز در روز جمعه کمی ابری و در بعد از ظهر با رشد ابر در ارتفاعات، وزش باد در شهرهای جنوبی استان و در اواخر روز با گرد و خاک همراه خواهد بود. بیشینه و کمینه دمای هوا نیز در این روز 39 و 27 درجه سانتی گراد است.

همچنین در روز عید سعید فطر (شنبه) نیز تهران کمی ابری، بعد از ظهر با افزایش ابر و وزش باد، در آخر وقت نیز باد و گرد و خاک و احتمالا بارش‌های پراکنده همراه بوده و بیشینه و کمینه دمای آن نیز 38 و 25 درجه سانتی گراد خواهد بود.

روز یک شنبه نیز استان تهران کمی ابری با افزایش ابر و باران‌های پراکنده و در پاره‌ای نقاط با باد و گرد و خاک همراه خواهد بود. بیشینه و کمینه دمای این روز نیز 37 و 25 درجه سانتی گراد پیش‌بینی می‌شود.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 437125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =