۰ نفر
۲۶ تیر ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۶

واحد مرکزی خبر نوشت:

رئیس جمهور ترکیه توافق هسته ای ایران را گامی مثبت در جهت صلح در منطقه خواند.

 رجب طیب اردوغان به مناسبت عید فطر گفت من عید فطر را به ویژه به ملت کشورم تبریک می گویم. من این عید را به همه مسلمانان و همه انسانها تبریک می گویم و صلح و آرامش را برای همه انسانها و مسلمانان در این روز آرزو دارم. رمضان امسال ، رمضانی بسیار متفاوت و دشوار بود. تحولات منطقه در عراق و سوریه و به ویژه در فلسطین، مصر و لیبی و همچنین در تحولات منطقه دریای سیاه باعث ناامنی و بی ثباتی در منطقه شد و همین نگرانیهای زیادی را برای ما به وجود آورد و ما ماه رمضان را با این نگرانیها و دشواریها طی کردیم.

اردوغان افزود عده ای هستند که چشم دیدن وحدت و یکپارچگی کشورمان را ندارند به همین علت ما باید وحدتمان را حفظ کنیم. من پس از انتخاب شدن به رهبری حزب عدالت و توسعه که چهل و یک درصد آرای ماخوذه را به دست آورد، ماموریت تشکیل دولت جدید را دادم. نخست وزیر تا اینجا با رهبران سه حزب دیگر حاضر در پارلمان در خصوص تشکیل ائتلاف دیدار و گفتگو کرده است.

اردوغان درباره توافق هسته ای ایران گفت من حصول این توافق را تحولی مثبت و مهم ارزیابی می کنم. دیشب با جناب روحانی رئیس جمهور ایران تلفنی صحبت کردم. ما علاوه بر تبریک عید فطر به یکدیگر، درباره مسئله هسته ای نیز با یکدیگر گفتگو کردیم. ایشان تاکید کردند حصول این توافق تحولی مهم برای کل بشریت است. بر اساس این توافقنامه تحریمها علیه ایران گام به گام برداشته خواهد شد. شما می دانید که مبالغ هنگفتی از پولهای ایران در آمریکا بلوکه شده است. قرار است این پولها به ایران بازگردانده شود. این پولها می تواند منبع مالی بسیار مهمی برای ایران باشد و می تواند به رشد اقتصادی این کشور کمک کند.

جناب روحانی به من گفت از این بابت بسیار خشنودند. ما بر این باوریم این توافقنامه برای صلح و ثبات منطقه بسیار مهم است. این توافقنامه می تواند به پیشرفت هر چه بیشتر روابط دو جانبه میان ایران و ترکیه کمک کند. از این بابت من به ایران تبریک می گویم.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 437103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۶
    77 23
    یکی از مهمترین کاسبان خارجی تحریم.
    • بی نام A1 ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۶
      0 1
      یاد 18 تن طلایی افتادم که رفت ترکیه هیچکسم نرفت دنبالش
    • بی نام A1 ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۶
      2 0
      ترکیه از معدود کشورهایی بود که در زمان تحریم با ایران دادوستد میکرد.. حالا اگه دادوستد نمیکرد میگفتید خاین هست و حالا که دادوستد کرده میگوید کاسب تحریم. شما اول موضع خودت رو روشن کن...
  • بی نام IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۶
    58 21
    بعد از این توافق نان ترک ها آجر می شود وبه جای خرید از ترک ها که واسطه بودند وایران از آنها خرید می کرد با چند برابر قیمت انشاا.. مستقیما از کشور مبدا خرید می کنیم این ها همش ظاهر سازی می کنند
    • بی نام A1 ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۶
      2 0
      کشوری که از یه صنعت توریسمش 2 برابر پول نفت ما رو در میاره با این چیزا نونش آجر نمیشه ما به فکر پیشرفت مملکت خودمون باشیم بهتره تا حرف های پوچ و بی معنی زدن
    • بابک IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۲
      0 0
      این حرفها مال ادمهای بیسواد و لومپنه جهان سومیه که چیزی از سیاست و اقتصاد نمیدونن.ترکیه اونقدر پیشرفته و صنعتی هست که نونش اجر نمیشه و برعکس بازم بیشترین نفع رو از برداشتن تحریمها علیه ایران ترکیه خواهد برد.چون بیشترین جنس و محصول رو خود ترکیه به ایران میفروشه و داد و ستد هم سهل تر میشه.
  • بی نام IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۶
    0 2
    یکی از کسانی که دستش به خون مردم سوریه ویمن وعراق الوده است همین نامرد است
  • بی نام A1 ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
    0 2
    این اردوغان نباید حرف از صلح و این قبیل چیزها بزنه . اگه آدم صلح دوستی بود که درهای کشورشون به روی داعش باز نمی کرد که سوریه و مردمش به این وضع دچار بشن .