ایرنا نوشت:

نیروهای مرزی هند و پاکستان روز پنجشنبه یک روز پیش از دیدار «نارندرا مودی» نخست وزیر هند از این منطقه به تبادل آتش در مرزهای بین المللی جامو و کشمیر پرداختند.

یک مقام پلیس هند با تایید این درگیری مرزی گفت: نیروهای مرزی پاکستان از صبح چهارشنبه با شلیک خمپاره، چهار غیرنظامی را زخمی کردند.

به گفته وی، در اثر تیراندازی روز گذشته نیروهای پاکستانی در منطقه «اکتور» در جامو و کشمیر نیز یک غیر نظامی کشته و چهار نفر دیگر زخمی شدند.

شبکه خبری «زی نیوز» هند روز پنجشنبه به نقل از یک مقام وزارت امور خارجه هند اعلام کرد: سفیر هند در پاکستان مراتب اعتراض این کشور را به نقض آتش بس، به مقام های اسلام آباد اعلام کرده است.

وی افزود: همچنین نگرانی هند از ادامه درگیری ها به نماینده پاکستان در دهلی نو ابلاغ شده است.

این درگیری ها درحالی آغاز می شود که نخست وزیران هند و پاکستان هفته گذشته در حاشیه اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای در شهر «اوفا» در روسیه در بیانیه ای بر عزم دو کشور برای ایجاد صلح تاکید کردند.

ارتش پاکستان روز گذشته اعلام کرد که یک فروند پهپاد جاسوسی هند مجهز به دوربین پیشرفته را در حالی که وارد آسمان منطقه کشمیر پاکستان شده است، سرنگون کرده است.

ارتش هند گزارش مربوط به هدف قرار دادن پهپاد جاسوسی این کشور از سوی پاکستان را رد کرده است.

به دنبال این تحولات تنش ها در مرز جامو و کشمیر افزایش یافته است.

کشمیر منطقه ای کوهستانی است که بخشی از آن در خاک هند و بخشی دیگر در خاک پاکستان قرار دارد، هر دو کشور ادعای مالکیت کل کشمیر را دارند و همین موضوع یکی از علل اصلی مناقشه دیرینه میان دهلی نو و اسلام آباد از زمان استقلال پاکستان از هند در سال 1947 میلادی بوده است.

این دو کشور تاکنون دوبار بر سر این منطقه با یکدیگر وارد جنگ شده اند.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 436835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =