واحدمرکزی خبرنوشت:

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد در حل بحران سوریه ایران می تواند نقش مهمی ایفا کند.
اوباما در کنفرانسی مطبوعاتی در واشنگتن، پایتخت آمریکا اعلام کرد « ما بدون مشارکت روس ها، ایرانی ها، ترک ها، و شرکای ما در خلیج فارس، نخواهیم توانست مشکلات سوریه را حل کنیم».
وی افزود «هرج و مرج شدید در منطقه بیداد می کند، گروه های زیادی وجود دارند و پول و سلاح نیز به وفور موجود است».
اوباما اعلام کرد «برای این که بتوانیم (بحران) را حل کنیم، باید قدرت های بزرگی که در سوریه منافع دارند، توافق کنند تا مسئله در میدان جنگ خاتمه پیدا نکند وایران یکی از این کشورها است و مهم است که آنها در این گفتگو شرکت داشته باشند ».
یک روز بعد از به نتیجه رسیدن توافقنامه هسته ای بین قدرت های بزرگ و ایران، از رئیس جمهور آمریکا درباره همکاری های منطقه ای احتمالی آمریکا با ایران سوال شد.
اوباما به مبارزه با داعش در عراق که ایرانی ها نیز به ویژه با حضور مشاوران نظامی در این زمینه با حیدر العبادی، نخست وزیر عراق همکاری دارند و از شبه نظامیان شیعه حمایت می کنند، اشاره کرد.
اوباما اعلام کرد «ما روابط دیپلماتیک با ایران برقرار نکرده ایم و من پیش بینی نمی کنم در کوتاه مدت ما روابط عادی با ایران برقرار کنیم و همچنین من مجموعه توافق های رسمی با ایران را درباره شیوه ای که ما مبارزه خود علیه داعش را هدایت می کنیم، پیش بینی نمی کنم، اما آشکار است که ایران در عراق نفوذ دارد».

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 436742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حامد A1 ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
    2 1
    یادمه یه زمانی به ایران دعوتنامه دادن برای شرکت در اجلاس حل بحران سوریه بعد پس گرفتن
  • یک ایرانی A1 ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
    1 3
    آقای اوباما شما دست از حمایت داعش بردارید آ«ها خود نابود شدنی است.