ایرنا نوشت:

 معاون جرج بوش رییس جمهور جنگ طلب و پیشین آمریکا از توافق هسته ای ایران با 1+5 به شدت انتقاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری واشنگتن اگزمینر، « دیک چنی » با تکرار ادعاهایی بی اساس گفت: زمانی که ایران به سلاح هسته ای دست یابد، کشورهای همسایه اش برای رسیدن به سلاح های هسته ای حرکت می کنند.

معاون جورج بوش رییس جمهوری سابق آمریکا افزود: به مرور زمان کشورهای منطقه به این نتیجه می رسند که لازم است از خودشان در برابر سلاح های هسته ای ایران دفاع کنند.

چنی در گفت و گو با شبکه فاکس نیوز افزود: فقط چند ماه نیاز است تا شرایطی را مشاهده کنیم که در آن دیگران احساس می کنند باید از خود با توانایی هایی خودشان دفاع کنند.

چنی از سال 2001 تا 2009 معاون جرج دبیلو بوش و پیش از آن از سال 1989 تا 1993 وزیر دفاع این کشور بود.

انتقاد دیک چنی از توافق غرب با ایران در حالی مطرح شده است که به دنبال حصول این توافق، جمهوری خواهان در کنگره آمریکا نیز به شدت از دولت اوباما در این راستا انتقاد کردند.

ایران و گروه پنج بعلاوه یک شامل آمریکا، روسیه، چین، انگلستان، فرانسه و آلمان پس از 22 ماه مذاکرات سخت و پیچیده، در نهایت روز گذشته (سه شنبه) توانستند با اعلام نهایی توافق هسته ای به سوء تفاهم ها در مورد برنامه صلح آمیز هسته ای جمهوری اسلامی ایران پایان دهند و زمینه لغو تحریم های ظالمانه غرب علیه ایران را فراهم کنند.

دستاوردهای جمهوری اسلامی در این توافق ، خشم شدید صهیونیست ها و سیاستمداران تندروی آمریکا را برانگیخته و طرح اظهارات تندی را از سوی آنان سبب شده است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 436735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
    6 1
    برو یره.جنگ میخوای؟
  • بی نام A1 ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
    0 0
    مرگ بر امریکا روباه صفت