وزیر دادگستری گفت: بی‌تردید آنچه که از پس این مذاکرات بدست آمده، برگ زرینی در تاریخ انقلاب ما و دستاورد بزرگی به دنبال دستاوردهای گذشته است.

به گزارش خبرآنلاين به نقل از پايگاه اطلاع رساني وزارت دادگستري، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری ظهر امروز در جمع نمازگزاران وزارت دادگستری به تشریح مسایل مربوط به توافق هسته ای پرداخت.

وزیر دادگستری گفت: موضوع هسته ای بیش از ۱۲ سال مطرح بوده که صرفا محدود به این مدت نیز نبوده بلکه از مدتها پیش کشمکش‌ها و درگیریها بین ما و قدرت‌های استکباری وجود داشته است و این موضوع بهانه ای شد تا فشارها را بر ما افزایش داده تا جایی که ما را در ذیل فصل هفتم منشور سازمان ملل گنجانده و شش قطعنامه بر علیه ما صادر کردند.

وی ادامه داد: تحریم‌های اعمال شده به تعبیر رییس جمهور امریکا شدیدترین تحریم‌های فلج کننده تاریخی بوده که بی سابقه بوده است و پیامدهای آن نیز قابل مشاهده است، اما در کنار تحریم‌ها، اهداف دیگری نیز دنبال می شده که معرفی ایران به عنوان کشور مخل نظم عمومی و حامی تروریسم از آن جمله بود و این موضوع از ما چهره‌ای سیاه ترسیم کرده بود که بار سنگین روانی، سیاسی و اقتصادی بر علیه ما بوجود آورده بود.

پورمحمدی گفت: «کشوری مثل ایران با این پشتوانه تمدنی و فرهنگی و با وجود نخبگان و سایر ظرفیت‌های والا، گرفتار ظلم عظیمی شده بود که برای حفظ تمامیت، دفاع از آرمانها و بیان حقانیت و انتقال دیدگاه‌های شفاف، انسانی و متعالی خود، حق نداشتیم تسلیم این روند شده و در برابر این ظلم فاحش تمکین کنیم».

وی همچنین افزود: به عنوان انقلابی ترین تصمیم و مسئولانه ترین وظیفه در دفاع از امنیت، هویت و مسئولیت والای رسالت دینی باید به بهترین شکل در این عرصه از خود دفاع می کردیم و بر اساس دیانت متعالی و به جای روش‌های سلبی و انزواطلبانه از منطق قوی و ظرفیت‌های قابل توجه خود به‌خوبی بهره گرفتیم و آنچه که اتفاق افتاد، تنها بهره گیری از بخشی از ظرفیت‌ها بود.

وزیر دادگستری با بیان این که بی تردید آنچه که از پس این مذاکرات بدست آمده، برگ زرینی است در تاریخ انقلاب ما و دستاورد بزرگی به دنبال دستاوردهای گذشته است، تصریح کرد: آنچه اتفاق افتاده مجموعه‌ای است از توانایی های داخل کشور، ظرفیت‌های اجتماعی، موهبت‌های مدیریتی و فراتر از همه عنایات خداوند متعال.

* خداوند تهدیدها را دفع و تحریم‌ها را شکست

وی در این خصوص توضیح داد: توانایی‌های ما مشتمل بر تیم هسته ای و حقوقی، دیپلماتیک و اقتصادی است که در بند بند توافقنامه و جزییات آن با حساسیت بالا عمل کرده اند و می توان گفت بهترین سرمایه های نظام در خدمت این موضوع بوده اند؛ همچنین فضای اجتماعی حاکم و این انسجام، حمیت و دغدغه ملی، سرمایه عظیمی بود که در خدمت این فرایند قرار گرفت و موضوع بعدی حمایت‌های جدی مقام معظم رهبری و ایجاد وحدت در جامعه بود که با ترسیم خطوط دقیق و ارایه رهنمودهای کاربردی، نقش چشمگیری در پیشبرد مراحل مذاکرات داشته اند، اما در نهایت خداوند رحمان بود که در ماه مبارک رمضان بر ملت ما تفضل نمود و هم تهدیدها را دفع و هم تحریمها را شکست.

* توافق هسته ای تصویر غلط ترسیم شده بر علیه ما را از بین برد

پورمحمدی در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: بدون شک این توافق دوطرفه بوده که در آن داد و ستد سنگینی اتفاق افتاده و دستاوردهای عظیمی داشته که با گذر زمان عظمت این دستاوردها نمودارتر خواهد شد؛ این توافق تصویر غلط ترسیم شده بر علیه ما را از بین برد و ما نیز نباید اجازه دهیم دیگران روابط ما را با سایر کشورها تخریب کرده و نظم و امنیت ما را تهدید کنند، امروز چهره انقلابی و شیعی ما، چهره‌ای با برهان، منطق جدی و قابل احترام و با اخلاق است.

وزیر دادگستری همچنین به وضعیت کشور در آینده پس از توافق هسته ای اشاره و اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران گام‌های بلندی برداشته و جایگاه خود را تثبیت کرده و در کلاس کشورهای اول دنیا قرار گرفته است و شاهد هستیم به دنبال توافق هسته ای کشورهای منطقه در حال ارسال پیام با مضمون درخواست همکاری برای تامین امنیت منطقه، برای ما هستند و این آغاز راه است.

* در مقابل عنایت، لطف و آیات الهی شکرگزار باشیم و رفتار بنی اسرائیلی نداشته باشیم

وزیر دادگستری خاطرنشان کرد: اینکه به حرف مستدل، مستند، مکتوب امضا شده خود استناد نکرده و به جای آن به حرف فاسقین درغگو که می دانیم به دنبال مقاصد سوء هستند استناد کنیم، ظلم به خودمان است؛ بنی اسرائیلی نباشیم و اشکال بنی اسراییلی نگرفته، نق بنی اسراییلی نزنیم و ناشکری بنی اسراییلی نداشته باشیم و چشم خود را بر واقعیت ها و بر الطاف خداوند نبندیم و بین خودمان اختلاف و دشمنی نیفکنیم و کینه که ابزار شیطان و بنی اسراییل است ایجاد نکنیم، چراکه دستاورد حاصل شده برای ملت و رهبری فوق العاده ارزشمند است.

وی در خاتمه گفت: از این فرصت بسیار بزرگ استفاده کرده، وحدت و انسجام خود را تقویت کنیم، گوش به صدای دشمن نسپاریم، در بیان انتقادات منصفانه عمل کرده و مراقب باشیم تا کام شیرین شده ملت را تلخ نکنیم.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 436623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =