تقدیر مراجع تقلید از مذاکره‌کنندگان/دولت با پرهیز از تندروی‌ها سبب امیدواری مردم شد

آیت الله موسوی اردبیلی، آیت‌الله صافی‌گلپایگانی و آیت الله وحید خراسانی سه مرجع تقلید در دیدارهای جداگانه با رئیس دفتر رئیس جمهور، از عملکرد مذاکره‌کنندگان هسته‌ای تقدیر کردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آیت‌ الله موسوی‌اردبیلی در دیدار رئیس دفتر رئیس جمهور در مشهد گفت: ایستادگی تیم مذاکره کننده خصوصاً دکتر ظریف در این مدت طولانی، ستودنی است و این ایستادگی باعث شد که دنیا به منطق روشن و گفت‌وگوی ایران تن دهد.

این مرجع تقلید با تمجید از فعالیت‌های شخص رئیس جمهور و هیات دولت و تیم مذاکره کننده اظهار کرد: با روی کار آمدن دولت یازدهم، تدبیر و عقلانیت به صحنه اجرایی کشور بازگشت و دولت با پرهیز از تندروی‌های بی حاصل سبب امیدواری مردم شد، که ان‌شاءالله این حرکت مثبت ثمره عملی مناسبی برای همه مردم و نظام خواهد داشت.

وی ادامه داد: در بحث مذاکرات که کار سخت و طاقت فرسایی بود و همه ما نگران این بحث بودیم، هم شخص رئیس جمهور محترم و هم تیم مذاکره کننده، خصوصاً وزیر امور خارجه با تدبیر لازم کار را دنبال کردند و الحمدلله نتایج خوبی برای ملت و دولت به همراه خواهد داشت و من به سهم خود از فعالیت‌های صورت گرفته تشکر و قدردانی می‌کنم.

این مرجع تقلید تصریح کرد: تندروی‌ها و بی تدبیری‌های دولت گذشته زحمت‌های زیادی برای کشور و دولت جدید به جا گذاشت که نمونه عملکرد آن در زمینه سیاست خارجی، پیامدهای منفی آن بود و هم مردم و هم ما نگران بودیم به شکلی که تاثیرات مخرب آن همه را نگران کرده بود و در حال حاضر نیز آثار منفی آن در جامعه، خصوصاً اقتصاد کشور و معیشت مردم پیداست. که امیدواریم تلاش طاقت فرسای دولت و خصوصا وزارت امور خارجه و تیم مذاکره کننده، که بسیار طولانی و خسته کننده بود، ثمرات خوبی برای ملت و کشور داشته باشد و مشکلات مرتفع شود و در این رابطه همه باید شکرگزار باشیم و بدون ایرادگیری غیر منطقی از کسانی که در این راه زحمت کشیده‌اند تشکر و قدردانی کنیم.

آیت‌الله صافی‌گلپایگانی نیز در دیداری مشابه، با تقدیر از زحمات هیات مذاکره‌کننده هسته‌ای گفت: باید با منطق و تعامل همراه با عزّت، چهره رحمانی اسلام را به جهانیان نشان داد.

این مرجع تقلید با تقدیر و تشکّر از رییس‌جمهور و هیأت مذاکره‌کننده بخصوص دکتر ظریف، اظهار کرد: این‌جانب این توافق را به ملّت رشید و شریف ایران تبریک می‌گویم و از زحمات تیم مذاکره‌کننده و هیئت دولت تقدیر و تشکّر می‌کنم؛ امیدوارم که این موفقیت‌ها در خدمت به نظام اسلامی و ملّت عزیزمان بیش از پیش ادامه یابد.

وی دعای مردم برای موفقیت هیئت دولت و تیم‌ مذاکره‌کننده در ماه مبارک رمضان را در کسب نتایج خوب مذاکرات مؤثر دانست و گفت: الحمدلله از عنایات حضرت ولیّ عصر عجّل الله تعالی فرجه الشریف و دعاهای متضرّعانه مردم در ماه مبارک رمضان، نتایج خوبی برای کشور حاصل شد که امیدوارم آثار و فواید آن روز به روز آشکارتر شده و توفیقات خدمتگزاران به مردم بیشتر شود.

این مرجع تقلید با ابراز خرسندی از نتایج مذاکرات بیان کرد: من از نتایجی که حاصل شد خوشحال هستم و مطمئنّم ملّت شریف ما هم خوشحال‌اند و قدردان زحمات مذاکر‌ه‌کنندگان محترم هستند. ان‌شاءالله با توکّل به خداوند و تدبیر عاقلانه، مشکلات اقتصادی و دیگر مشکلات و مسائل حلّ می‌شود.

وی با تأکید بر لزوم معرّفی چهره رحمانیّت و منطق و برهان اسلام و تشیّع به جهان افزود: نسبت به تعامل با جهان و به‌خصوص کشورهای اسلامی، همیشه باید با منطق و گفت‌وگو و با حفظ عزّت و استقلال کشور اسلامی، مسائل را بررسی کرد و از قهر و سیاسی‌کاری و لجبازی اجتناب کرد. باید چهره رحمانیّت و وجهه منطقی و برهانی اسلام و تشیّع را به جهانیان معرّفی کرد و به همه نشان داد که ما اهل قهر و اهانت به کسی نیستیم و با برهان و منطق و گفت‌وگو رفتار می‌کنیم.

آیت‌الله صافی در پایان این دیدار، ضمن آرزوی موفّقیت بیش از پیش برای دولت گفت: ان‌شاء‌الله با همّت و تلاش مسئولان محترم، در همه جا مقاصد اسلامی و ارزش‌های مکتب عزیز پیاده شود و مردم روز به روز آثار و نتایج خوب آن را احساس کنند.

آیت الله وحید خراسانی نیز در دیدار محمد نهاوندیان، نیت دولت را خدمت به مردم دانست و گفت: به زانو درآوردن قدرت های بزرگ در مذاکرات هسته ای اقدامی بزرگ و ارزشمند است.

این مرجع تقلید افزود: نیت دولت خدمت به مردم است و در فرصت جدیدی که بعد از توافق هسته ای ایجاد شده، مسیر خدمت باید با درایت ادامه یابد.

وی تلاش تیم مذاکره کننده هسته ای را متعهدانه و هنرمندانه عنوان و تاکید کرد که هیچگاه دعا برای موفقیت رییس جمهوری و دولت را فراموش نمی کنند.

 

29213

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 436583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =