اسداللهی: در صورت استیضاح وزیر کشور، رای آوردن مجدد او در مجلس دشوار خواهد بود

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس معتقد است که اتفاقاتی که در جریان انتصاب استاندار فارس رخ داد، توقعی است که وزیر کشور برای نمایندگان ایجاد کرده است.

غلامرضا اسداللهی در گفتگو با خبرآنلاین با اشاره به اعتراض نمایندگان استان فارس نسبت به انتصاب استاندار جدید این استان و همچنین  پیگیری آن ها برای استیضاح وزیر کشور خاطرنشان کرد: آنچه که در این خصوص پیش آمده، توقعی است که خود وزیر کشور برای نمایندگان ایجاد کرده است.

 وی افزود: زمانی که وزیر برای گرفتن رای اعتماد به مجلس آمده بود گفت که من با نمایندگان تعامل می کنم و نظر آن ها را می گیرم و بر همین مبنا نمایندگان فارس با علمای این استان جلسه گذاشتند و درباره چند گزینه به توافق رسیده بودند در حالی که به گزینه آنها اعتنایی نشده است و وزیر کشور گزینه خود را به عنوان استاندار منصوب کرده است.

نماینده مردم تربت جام و تایباد اظهار کرد: وزیر اگر قصد معرفی فردی را داشت، باید جلسه ای با نمایندگان می گذاشت و به آن ها توضیح می داد که درباره  گزینه شما به جمع بندی نرسیدیم و نظر ما این دو سه گزینه است، شما هم نظر بدهید. اما کاری که وزیر کشور انجام داد را نمی توان نامش را تعامل و کسب نظر گذاشت. چراکه کسی را که به عنوان استاندار معرفی کرده بود را به همین سمت منصوب و معرفی کرد.

اسداللهی تصریح کرد: نمایندگان می توانند از ابزارهایی همچون استیضاح و سئوال از وزیر که حق آن هاست، استفاده کنند. البته در حال حاضر هیئت رئیسه باید پا درمیانی کند و این بحث را به جایی برساند که هم شان مجلس و هم حق دولت رعایت شود.

وی افزود: مجلس حسن نیت خود را در رای اعتماد مجدد به وزیر آموزش و پرورش نشان داد و اگر دولت به دنبال تعامل با نمایندگان است، باید این اتفاق از سر صداقت باشد. اما اقدام وزیر کشور از سر صداقت نبود و اسم آن را نمی توان تعامل گذاشت. قطعا با توجه به جو مجلس، اگر استیضاح وزیر کشور مطرح شود، وی نمی تواند دوباره رای اعتماد از مجلس بگیرد. براي وی جلب این اعتماد مجدد کار دشواری خواهد بود.

27220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 436578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =