ایرنا نوشت:

خبرگزاری آسوشیتدپرس با اشاره به مخالفت جامعه جهانی با مواضع رژیم صهونیستی در قبال توافق هسته ای با ایران٬ نوشت: توافق روز سه شنبه٬ نخست وزیر اسراییل را منزوی کرد.

آسوشیتدپرس نوشت: نتانیاهو امروز در جمع خبرنگاران با چهره ای برافروخته و خشمگین گفت که توافق هسته ای با ایران 'یک اشتباه بزرگ تاریخی' بود.

وی تاکید کرد که تل آویو خود را به مفاد این توافق محدود نخواهد کرد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس ادامه داد: با وجود ظاهر جدی نتانیاهو٬ بسیار سخت است که بتوان تصور کرد حرف های او به واقعیت تبدیل شود. به نظر می رسد لابی صهیونیستی در کنگره آمریکا بخت زیادی برای موفقیت نداشته باشد و هرگونه اقدام نظامی تل آویو نیز قطعا به انزوای بیشتر اسراییل منجر خواهد شد.

این خبرگزاری آمریکایی٬ در ادامه نوشت: برای نتانیاهو که سالهاست درباره 'خطر ایران هسته ای' در محافل سیاسی جهان سخنرانی می کند٬ توافق امروز٬ احتمالا بزرگترین شکست حیات سیاسی اش در سه دهه اخیر بوده است.

آسوشیتدپرس در ادامه با اشاره به تلاش نخست وزیر رژیم صهونیستی در سال های اخیر برای ایجاد 'ائتلاف پشت صحنه' با برخی کشورهای عرب علیه ایران نوشت: عربستان سعودی امروز در قبال توافق هسته ای٬ سکوت اختیار کرد٬ اما مصر آن را یک رخداد مهم نامید و امارات متحده عربی و کویت هم از این توافق استقبال کردند.

در مقابل٬ حسن روحانی٬ رییس جمهوری ایران٬ امروز در سخنرانی خود پس از توافق هسته ای٬ هرگونه منافع مشترک میان عرب ها و اسراییل در مسئله هسته ای ایران را مردود دانست و گفت: ملت های منطقه و کشورهای همسایه٬ بهوش باشند که فریب رژیم صهیونیستی را نخورند.

آسوشیتدپرس در پایان نوشت: اسراییل مدت هاست که تهدید می کند گزینه نظامی علیه ایران جدی است٬ اما در عمل هیچ اقدام نظامی نمی کند؛ زیرا هم از ماهیت و خطرهای درگیری نظامی همه جانبه آگاه است و با مخالفت متحدانش رو به رو می شود.

این رسانه افزود: امروز و با توافق هسته ای٬ زیان و خطرات هرگونه درگیری نظامی تل اویو با توجه به حمایت بین المللی از این توافق برای خودش بیشتر از همیشه خواهد بود.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 436359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
    0 0
    دلم خنک شد
  • فرزام IR ۰۲:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
    1 0
    ننگ بر اسرايیل کودک کش