تفاهم وین ، نماد دیپلماسی انقلابی

نکته مهم اینکه موفقیت ایران در مذاکرات هسته ای مورد استقبال جهانیان بخصوص کشورهای منطقه نیز قرار گرفت و این امر نشان داد، آنگونه که برخی از رسانه های غربی تبلیغ می کنند،پیروزی هسته ای ایران، در تقابل با منافع همسایگان ما نخواهد بود .

 

در آخرین روزهاي پربرکت ماه صیام ، طی مذاكرات نفس گير با كشورهاي موسوم به ۵+۱ ، ديپلمات هاي توانمند كشورمان ، جلوه ای از دیپلماسی انقلابی  را بروز دادند و ثابت کردند که  می توان با پایبندی به اصول انقلاب اسلامی و با پختگي سياسي و تجارب بين المللي از حقوق مسلم مردم بزرگ ایران دفاع کرد.

مذاكره كننده هاي هسته اي ایران، به رياست دكتر محمد جواد ظريف وزير امور خارجه در مصاف ديپلماتيك اخير توانستند با  الهام از امام و شهدا ، رهنمودهای رهبرمعظم انقلاب را سرلوحه قرارداده وبا بهره گيري از قدرت مانور در مذاكرات ، قدرت هاي بزرگ را متقاعد نمایند تا در مقابل عظمت ملت ایران سر فرود آورده و اعتراف کنند که با فشار و تحریم، نمی توانند این ملت سلحشور را به تسلیم وادار سازند.

با اعمال ديپلماسي انقلابي، قدرت هائي كه متكبرانه ملت ايران را از راه اندازي چند سانترفيوژ منع مي كردند، نه تنها حق توليد اورانيوم و فعالیت هزاران سانترفیوژ در نطنز و فردو را پذیرفتند، بلکه  تفاهم کردند که کلیه تحریم های ظالمانه و غیرقانونی از همان روز توافق لغو ‌شود.

تفاهم وین یک دستاورد بزرگ ملی و ثمره مقاومت و همدلی ملت هشیار ایران است که با اعتماد به دیپلمات های انقلابی خود، فرصت پیروزی در یکی از پیچیده‌ترین و فنی‌ترین مذاکرات بین‌المللی را فراهم ساخت. 

نکته مهم اینکه موفقیت ایران در مذاکرات هستهای مورد استقبال جهانیان بخصوص کشورهای منطقه نیز قرار گرفت و این امر نشان داد، آنگونه که برخی از رسانه های غربی تبلیغ می کنند،پیروزی هسته ای ایران، در تقابل با منافع همسایگان ما نخواهد بود و تقویت مناسبات دوستانه و با ثبات با کشورهای همسایه ، سیاست اصولی دولت یازدهم است و هیچ گاه در مورد منافع همسایگان خود با کشور دیگری معامله نخواهد شد.

در واقع همانگونه که رئیس جمهور کشورمان نیز تصریح کردند قدرت ایران در خدمت ثبات و امنیت همسایگان ما در منطقه خلیج فارس ، آسیای مرکزی و قفقازاست. واقعیات موجود نیز نشان داده که ایران تنها کشوری است که برای تقویت ثبات منطقه ای  با تروریسم و افراطی گری، که رهاورد غرب برای کشورهای اسلامی است،صادقانه مبارزه می کند.

کلام آخر اینکه از این پس در عرصه سیاست خارجی می توان با الگو گرفتن از تجربه مذاکرات هسته ای، الگویی جدید از دیپلماسی انقلابی و مدبرانه جهت تحقق حقوق و مطالبات نظام اسلامی در صحنه بین المللی را شکل داد و عزت و تداوم سرافرازی مردم بزرگ ایران را مستدام نمود. 

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 436318

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    5 0
    نماد دیپلماسی هوشمندانه و عاقلانه
  • امیر A1 ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    6 0
    واقعاً کاری کردن کارستون خدا قوت
  • بی نام FR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
    3 0
    حالا که با صلح امام حسنی با جهان آشتی کردیم امیدوارم در قدم بعدی به همت آقایان فضای اجتماعی و سیاسی کشور را همانند خیلی از کشورهای اسلامیمثل ترکیه، تونس، مراکش، الجزایر و غیره برای همهٔ مردم با افکار گوناگون قابل زیستن کنیم، با مردم خویش هم صلح امام حسنی کنیم، خودی و غیر خودی را برداریم .