ایرنا نوشت:

سخنگوی فارسی زبان وزارت خارجه ایالات متحده توافق حاصل شده بین ایران و شش قدرت جهانی را 'مرضی الاطرفین' خواند و گفت این توافق برای آمریکا، ایران، منطقه و برای کل دنیا خوب است.

به گزارش ایرنا، آلن ایر در گفت و گو با بخش فارسی صدای آمریکا ضمن ابراز رضایت که در نهایت طرفین توانستند به توافق خوبی که به دنبال آن بودند دست یابند، گفت: متن و ضمائم توافق منتشر شده و برای عموم قابل بررسی و خواندن است؛ هر کسی می تواند آن را مطالعه کرده و ارزیابی خود را از نتیجه این مذارکات سخت و پیچیده داشته باشد.

او اظهارکرد: یکی از ویژگی های توافق، مرضی الطرفین بودن آن است یعنی هدف ما که مسدود کردن راه های ایران به سوی سلاح هسته ای بود تامین شده و برای ایران هم برداشته شدن تحریم های هسته ای در این توافق لحاظ شده است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به پرسش صدای آمریکا درباره احتمال تداخل بررسی توافق در کنگره آمریکا و صدور قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد در این زمینه، گفت که اینها هر کدام پروسه های جداگانه خود را دارند.

وی اضافه کرد: شورای امنیت قطعنامه های گذشته را لغو و یک قطعنامه جدید صادر خواهد کرد؛ خارج از آن، کنگره نیز می تواند به بررسی توافق بپردازد.

آلن ایران ادامه داد: همان طور که پرزیدنت اوباما گفت، هر لایحه ای از سوی کنگره را که این توافق را تضعیف یا خراب کند، وتو خواهد کرد.

این رسانه در پایان گفت که ایران و شش قدرت جهانی عضو گروه 1+5 شامل ایالات متحده، بریتانیا، فرانسه، روسیه، چین و آلمان، صبح روز سه شنبه اعلام کردند که به توافقی جامع برای حل و فصل پرونده سیزده ساله هسته ای ایران رسیده اند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 436299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    8 0
    آلن ایر همیشه آدم باشخصیتی بوده و هست، به قول معروف دشمن قابل احترام است
  • دانشجو IR ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    2 1
    آقای آلن ایر، شما به عنوان سخنگوی کاه سفید در برابر گفته هایت مسئولیت داری، پس بهتر است راستش را بگویی.