ارزیابی مثبت کمیسیون امنیت ملی از مذاکرات وین/ تبریک به رهبر انقلاب

خانه ملت نوشت:

در جلسه امروز -سه شنبه 23 تیر- کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی علاالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از زحمات همه دست اندرکاران مذاکرات هسته‌ای بویژه محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و دبیران اسبق سابق و کنونی شورای عالی امنیت ملی و دست اندرکاران سازمان انرژی اتمی تقدیر و تشکر به عمل آورد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در عین حال به نیابت از کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی این موفقیت در عرصه سیاست خارجی را به مقام معظم رهبری و ملت غیور ایران تبریک گفت و اظهار داشت؛ اگر رهنمودهای مقام معظم رهبری نمی‌بود رسیدن به توافقی با این دستاوردهای مهم غیر ممکن بنظر می‌رسید.

در ادامه، سایر اعضای کمیسیون دیدگاه‌های خود را در مورد توافق وین ابراز داشتند. اکثریت قریب به اتفاق اعضا، جمع بندی مذاکرات وین را یک موفقیت مهم برای دیپلماسی جمهوری اسلامی ارزیابی کردند.

 هم چنین یک گروه کارشناسی از وزارت امور خارجه میهمان کمیسیون امنیت ملی بودند که گزارشی از سفر رئیس جمهور به روسیه و شرکت در اجلاس سازمان همکاری شانگهای و بریکس ارائه دادند.

در این گزارش تاکید شد که آقای روحانی و پوتین مصمم به توسعه روابط دو کشور هستند و جهش 5 درصدی در روابط دو کشور طی یکی دو سال اخیر بیانگر این واقعیت است. پوتین از مواضع ایران در مذاکرات هسته‌ای حمایت کرد و در عین حال از عضویت دائم ایران در سازمان همکاری شانگهای دفاع نمود.

23220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 436280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =