ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت از نیازهای ضروری جامعه است و با تحقق آن می‌توان بیشتر مشکلات اجتماعی را برطرف کرد.

یه گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان قزوین غلامرضا حقایق‌پور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در نشست با کارکنان معاونت فرهنگی با بیان اینکه بنیاد از نهادهای فرهنگی است، گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از جمله مهمترین رسالت‌های این نهاد است و در تحقق آن اقدامات لازم را در حد توان خود انجام می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه از سال‌های گذشته بنیاد با کمبود اعتبارات، مواجه شده است، افزود: این نهاد مقدس به همین دلیل برای انجام کارهای فرهنگی تلاش می‌کند تا از ظرفیت‌های سایر دستگاه‌های اجرایی استفاده کرده تا بتواند برنامه‌های مختلفی را با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه برگزار کند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با بیان اینکه هر چقدر در کارهای فرهنگی هزینه شود، قطعا یک سرمایه‌گذاری بزرگ برای نظام محسوب می‌شود، افزود: با انجام دادن این کارها می‌توان بسیاری از معضلات اجتماعی را در جامعه برطرف کرد.
حقایق‌پور با بیان اینکه فرهنگ ایثار و مقاومت به معنی ترجیح دادن منافع دیگران بر فردی است، گفت: شهدای 8 سال دفاع مقدس با داشتن این فرهنگ در جبهه‌های حق علیه باطل حضور یافتند تا بتوانند با گذشتن از جانشان، امنیت را در کشور برقرار نمایند تا مردم ما با آرامش و آسایش زندگی کنند.
این مسئول افزود: امروز نیز با فرهنگ ایثار و مقاومت در جامعه می‌توانیم بیشتر مشکلات اجتماعی را برطرف کنیم، به همین دلیل ترویج این فرهنگ از نیازهای ضروری جامعه است و باید در تحقق آن تلاش کرد.
وی ترویج فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت را از رسالت‌های معاونت فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد برشمرد و گفت: تحقق این هدف باید در دستور کار کارکنان این معاونت باشد و با اجرای برنامه‌های مختلف آن را محقق کنند.
حقایق‌پور با اشاره به اینکه تمرکززدایی از سیاست‌های کلان بنیاد است، گفت: با تحقق این هدف، خانواده شاهد و ایثارگر هر شهرستان برای رفع مشکلاتشان به بنیاد شهرستان مربوطه خود مراجعه می‌کنند، که این موجب کاهش مراجعات جامعه هدف به بنیاد استان می‌شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 436269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =