روحانی پس از توافق هسته‌ای: دعای مردم مستجاب شد/ مذاکراتمان برد-برد بود/1/

رئیس جمهوری که سخنانش را با شعر «عیدانه فراوان شد، تا باد چنین بادا» آغاز کرد، به رهبری، ملت ایران و شهدای هسته ای درود فرستاد و به مردم خبر داد که دعایشان برای مذاکرات، مستجاب شده است.

به گزارش خبرآنلاين، حجت الاسلام حسن روحاني پس از توافق هسته اي ايران و 1+ 5،گفت: ماه رمضان ماه خير و برکت و تقرب به درگاه خداوند است. در ماه رمضان امسال بسياري از مردم در دعاهايشان در شب هاي قدر، به گروه مذاکره کننده و براي دستيابي به توافقي خوب، دعا کردند. به ملت ايران اعلام مي کنم که دعايتان مستجاب شده است.

رئيس دولت يازدهم با اشاره به اينکه در مقطعي مهم از تاريخ کشور و انقلاب، قرار داريم، افزود: دوران 12 ساله گذشته که همراه با توهماتي از سوي قدرت ها و نشر آن توهمات درميان جامعه و افکار عمومي بود، ورق خورده و صفحه جديد آغاز شده است. اين صفحه جديد بر اين مبنا آغاز مي شود که راه حل معضلات در جهان، مسير کوتاه تر و کم هزينه تر هم دارد.

وي افزود: موضوع هسته اي ايران به يک مساله بين المللي تبديل شده بود و با قطعنامه هاي متعدد تحريم شوراي امنيت روبرو شده و به يک موضوع ايران هراسي در جامعه و ايران بدل شده بود. از سوي ديگر اين مساله از نظر رشد و توسعه براي ما مهم بود و نشانه اي از غرور و عزت ملي ما بود. از نظر اقتصادي نيز با فشارهاي تحريم، شرايط سختي را داشتيم. گرچه هيچگاه تحريم موفق نبود اما در زندگي مردم تاثير گذار بود.

رئيس جمهوري با ابراز خرسندي از اينکه با مذاکرات 23 ماهه ايران با 6 قدرت جهاني، به نقطه جديدي دست يافته ايم، ادامه داد: ماه رمضان همواره براي دولت يازدهم ماه خير و برکت و سرنوشت بوده است. 25 ماه رمضان سال 92، روز تنفيذ بود، 26 ام روز تحليف بود و امروز 27 ماه رمضان روز توافق 6 قدرت جهاني با ايران براي برنامه جامع اقدام مشترک است.

به گفته وي، براي حل موضوع و معضل هسته اي بايد در بخش هاي مختلف، گام هاي لازم برداشته شود. از لحاظ سياسي بايد تمهيدات لازم آماده شود. افکار عمومي بايد بداند که مذاکره به مفهوم خواندن بيانيه ها نيست و به معني بده بستان است. مذاکره به معناي آن است که پولي داده مي شود و خانه اي خريداري مي شود. ما دنبال صدقه نبوديم که کسي چيزي مجاني به ما بدهد.  ما به دنيال مذاکره اي بر اساس منافع ملي بوديم تا بده بستاني عادلانه و منصفانه در پيش بگيريم.

روحاني با تاکيد بر اينکه مذاکرات ايران و 1+5 بر اساس برد و باخت نبوده، تاکيد کرد: مذاکره اي پايدار و مستمر است که براي دو طرف حالت برد-برد داشته باشد. اين موضوع را براي جامعه تشريح کرده و مذاکره کنندگان بر اين اساس کار خود را آغاز کردند.

ادامه دارد....

2727

 

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 436178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام DE ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    56 4
    روحانی از ته قلب مچکریم.
  • بی نام IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    38 5
    خدا خيرت بده
  • ناشناس IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    35 4
    روحانی و ظریف مچکریم
  • بی نام DE ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    43 8
    عاقبت 4 کشوری که به خاطر فعالیت های هسته ای تحت تحریم شورای امنیت سازمان ملل قرار گرفتند: 1. کره شمالی: لج بازی، تحریم بیشتر، ناتوانی در کمک گیری در شرایط قحطی کره شمالی 2. لیبی: برچیده شدن همه فعالیت های هسته، حمله آمریکا برای کمک به انقلاب لیبی، تمام شدن حکومت قزافی، بدختی مردم لیبی به خاطر نداشتن حکومت 3. عراق: لج بازی، جنگ، بدبختی ادامه دار مردم عراق 4. ایران: مذاکره، باقی ماندن فعالیت های هسته ای، برداشته شدن تحریم های بعد از انقلاب و سالهای اخیر، محبوبیت فراگیر دولت روحانی، بازگشت امید، شکسته شدن تابوی رابطه با آمریکا، افزایش غرور ملی، هجوم سرمایه گذاران خارجی به ایران برای جلوگیری از رکود اقتصادی دوباره، تبدیل ایران به الگوی صلح برای دنیا جایزه صلح نوبل امسال به ظریف حتمی است
  • فاطمه IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    30 6
    خدا رو شکر. دکتر روحانی ممنونیم ازت. هم از شما و هم از دکتر ظریف و تیم مذاکره کننده
  • بی نام A1 ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    51 4
    حدود دو سال مثل بقیه مردم برا ی توافق لحظه شماری میکردم ولی امروز بر عکس مردم بدترین روز زنگیمه چون خبر بسیار بدی راجع به بیماری سرطان پسر دوازده سالم شنیدم خواهش میکنم از مردم عزیز واسه ما هم دعا کنند شاید مستجاب بشه
  • فرهاد A1 ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    27 5
    با با ای ول دست دولت تدبیروامید درد نکنه خدا خیردنیا وآخرت نصیبتان کند روحانی ظریف متشکریم امیدواریم مملکت مان روز بروز پیشرفت کند شما بهترین دولت هستید
  • حمید IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    4 1
    مگه میشه مگه داریم ... تحریما برداشته بشه ؟؟؟؟؟؟؟؟