ایرنا:

یک مقام نزدیک به دولت آلمان امروز (سه شنبه) گفت:زیگمار گابریل قائم مقام صدراعظم و وزیر اقتصاد آلمان یکشنبه آینده وارد تهران خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا از وین، این مقام آلمانی در پاسخ به خبرنگار ایرنا افزود: گابریل یکشنبه آینده (28 تیر/ 19 ژوئن) همراه هیاتی از تجار بلندپایه آلمانی به ایران سفر خواهد کرد.

تجار آلمانی بارها نگرانی خود را از دور ماندن از بازار پرسود ایران ابراز کرده اند در حالیکه شرکت های رقیب برای امضای توافقنامه های تجاری با ایران به شدت تلاش می کنند.

صادرات آلمان به ایران در سال گذشته میلادی و در نتیجه توافق موقت ژنو ایران با گروه 1+5 با 30 درصد افزایش به دو میلیارد و 400 میلیون یورو رسید.

آلمان در هفته های اخیر شاهد برگزاری همایش های تجاری با محوریت افزایش دادوستد با ایران بوده است.

'بیژن نامدار زنگنه' وزیر نفت ایران نیز در ماه مه (اردیبهشت/خرداد) به آلمان سفر و با گابریل و روسای شرکت های مهم انرژی آلمانی دیدار کرد.

بر اساس این گزارش ارزش دادوستد کالا و خدمات ایران و آلمان پیش از اعمال تحریم ها چهار سال قبل به 4 میلیارد یورو در سال می رسید.

گزارشی از هفته نامه آلمانی 'اشپیگل' نشان می دهد با لغو تحریم ها علیه ایران، ارزش دادوستد تجاری دو طرف از رقم 4 میلیارد دلار پیشین به سرعت فراتر خواهد رفت.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 436145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =