ایرنا نوشت:

تارنمای رادیو دولتی آمریکا نوشت: همزمان با نزدیک شدن به توافق نهایی هسته ای میان قدرت های جهانی و ایران، رییس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا از روند مذاکرات به شدت انتقاد کرد.

به گزارش ایرنا، این تارنما دوشنبه شب گزارش داد: اد رویس عضو جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا و رییس کمیته امور خارجی این مجلس در مقاله ای باعنوان حقیقت و واقعیت در ایران که دربخش دیدگاه های وب سایت فاکس نیوز از روند فعلی مذاکرات انتقاد کرده و آن را مضحکه ای توصیف کرده که به اوج رسیده است.

رویس دراین مقاله عنوان کرده که حتی اگر دولت اوباما در واپسین لحظات مذاکرات بتواند همه امتیازهایی را که ادعا می کند به دست بیاورد، باز هم نتیجه مذاکرات برای ایران وسوسه برانگیز خواهد بود.

رییس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا نوشته است که با لغو تحریم ها تهران می تواند به 100 میلیارد دلار از دارایی های بلوکه شده خود دسترسی پیدا کند، بدون آنکه مجبور به از بین بردن زیرساخت های هسته ای خود باشد.

به نوشته اد رویس، حتی تاسیسات زیرزمینی هسته ای ایران که - به گفته او - برای مخفی نگه داشتن از چشم بازرسان بین المللی در زیر کوه ساخته شده است، بسته نخواهد شد.

عضو مجلس نمایندگان آمریکا اضافه کرده است در حالی که رییس جمهوری ایران در راهپیمایی روز قدس فریاد مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل سر می دهد، همان روز جان کری وزیر امور خارجه آمریکا می گوید فضا بسیار سازنده است.

به عقیده رویس این نشان می دهد که مضحکه به اوج رسیده است. با این حال رویس تاکید می کند اگر چه این وضعیت مضحکه به نظر می رسد اما خطر، واقعی است.

جان بینز رییس جمهوری خواه کنگره آمریکا هم گفته بود که اگر اوباما میز مذاکره بر سر برنامه هسته ای ایران را ترک کند او را تحسین خواهد کرد چرا که نبود توافق، بهتر از یک توافق بد خواهد بود.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 435910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =