ایرنا نوشت:

سخنگوی کاخ سفید ضمن اذعان بر سازنده بودن مذاکرات و حل عمده مسائل و اختلافات در طول مذاکرات چند هفته اخیر، گفت: ادامه گفتگوها تا زمانی که مذاکرات سازنده و با پیشرفت باشد، ممکن خواهد بود.

جاش ارنست روز دوشنبه درنشست خبری کاخ سفید اذعان داشت درطول هفته های اخیر، مسائل کلیدی و مهمی درجریان مذاکرات حل شده است و این نشان از سازنده بودن مذاکرات دارد.

وی اعلام کرد، باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا تیم مذاکره کننده این کشور را مامور کرده است، تا زمانی که مذاکرات مفید و سازنده است باید به گفتگو های خود ادامه دهند و با توجه به پیشرفت و موفقیت های بدست آمده در طول مذاکرات و حل عمده ی مسائل مورد اختلاف، مذاکرات ادامه خواهد داشت.

سخنگوی کاخ سفید اظهار داشت، تا زمانی که مذاکرات مفید و سازنده باشد و در جریان مذاکرات پیشرفت وجود داشته باشند تیم مذاکره کننده آمریکایی در وین خواهند ماند.

ارنست گفت: در طول مذاکرات چند هفته گذشته، با ایران بسیاری از فاصله ها و اختلافات موجود با روندی کند ولی در نهایت برطرف شده است و این نشان از حرکت بسوی دستیابی به جمع بندی توافق دارد.

سخنگوی کاخ سفید اظهار داشت رسیدگی به برخی از مسائل سخت تر به اواخر مذاکرات موکول شده بود و به همین دلیل ریاست جمهوری آمریکا مایل نیست برای اتمام مذاکرات عجله ای صورت پذیرد.

وی خاطرنشان کرد تا حل نهایی تمامی مسائل مد نظرطرفین توافقنامه امضا نخواهد شد و تا زمانی که مذاکرات سازنده و در این جهت پیشرفت داشته باشد، مذاکرات ادامه خواهد داشت.

وی گفت سوزان رایس مشاور امینت ملی آمریکا روزی چند نوبت رئیس جمهوری آمریکا را در جریان لحظه به لحظه مذاکرات وین قرار می دهد و اوباما کاملا در جریان جزئیات پیشرفت مذاکرات قرار دارد.

جاش ارنست افزود، اگر توافق نامه نهایی تا آخر وقت دوشنبه به اتمام نرسد، حداقل یک تمدید کوتاه مدت برای توافق موقت در جهت مرتفع شدن ادامه مذاکرات از طرف مذاکره کنندگان در وین اعلام خواهد شد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 435888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرزام IR ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
    1 0
    زمان زیاد مهم نیست. مهم یک توافق خوب و عزتمنده که باعث نشه غرور ما ایرانیها تو دنیا شکسته بشه
  • بی نام IR ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
    1 0
    بابا تو رو خدا تمديد بسه ديگه توافق كنيد